نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: تشکل های دانشجویی کد خبر: 9385 ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳

بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل به مناسبت روز دانشجو

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو اعلام داشت: بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و استکبار جهانی و مجموعه ی نظام فکری استکبار یعنی تفکر لیبرالی است که از کوچک ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه های خود در سطح دانشگاه ها استفاده می کنند.

بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل به مناسبت روز دانشجو

به گزارش ابصارخبر، بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو  اعلام داشت:  بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و استکبار جهانی و مجموعه ی نظام فکری استکبار یعنی تفکر لیبرالی است که از کوچک ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه های خود در سطح دانشگاه ها استفاده می کنند.

در این بیانیه  آمده است:

16 آذر1332مبدأ مبارزات بر علیه استکبارو استبداد دانشگاهیان و فرهیختگان ، بر اساس مکتب قرآن و اهل بیت بود.16 آذر تبلور اندیشه ی ناب عزت خواهی و استقلال طلبی و عینیت بخشی به آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا در زمره ی دانشجویانی بودند که در جریان اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در 16 آذر 1332، به پا خواسته و سینه ی خود را آماج گلوله های رژیم منحوس پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از روح استکبار ستیزی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.امروز و پس از گذشت بیش از نیم قرن از آن تاریخ،دانشجویان مومن و انقلابی باید با درایت و هوشیاری کامل و تحت فرمان مقام عظمای ولایت،راه پر افتخار این شهیدان را ادامه داده و استکبار ستیزی را در اولویت برنامه های خویش قرار دهند.

 بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و استکبار جهانی و مجموعه ی نظام فکری استکبار یعنی تفکر لیبرالی است که از کوچک ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه های خود در سطح دانشگاه ها استفاده می کنند. آمریکا بداند، شعار مرگ بر آمریکا که نماد استقلال طلبی و نفی سلطه  و مبارزه با قدرت های استکباری ملت ایران است، تا ابد و با مشت های گره کرده بر زبان جوانان برومند و دانشجویان انقلابی جاری خواهد شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل(شهید علم الهدی) ، ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به اهالی فرهیخته دانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره ی سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای و دفاعی شهید دکترمحسن فخری زاده، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

  1. در شرایط حساس کنونی  که مشکلات عدیده ی اقتصادی نظیر گرانی های افسار گسیخته، تورم ، بیکاری و ... بر زندگی مردم کشور سایه افکنده؛ باید از ظرفیت بی بدیل دانشجویان و نخبگان علمی  به ویژه در قالب گروه های جهادی، شرکت های دانش بنیان  و ... در راستای مدیریت بهینه و بهبود وضع موجود نهایت بهره را برد.
  2. دانشجویان به عنوان قشر پویا و فعال در جامعه باید با ارتقای سطح بصیرت و آگاهی های سیاسی و روحیه جهادی و انقلابی در راستای لبیک بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کرده و از هرگونه پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه ای که دانشجو را از رسالت اصلی خویش بازمی دارد، اجتناب نمایند و در این راستا نسبت به نقش آفرینی فعال و پویا و حل مسائل و مطالبه گری از مسئولان در چارچوب های مشخص و تعریف شده حرکت نمایند.
  3. مسوولین وزارت علوم باید توجه داشته باشند که دانشگاه محل تولید علم و ارتقای سطح دانش و معلومات دانشجویان و تحصیل علوم مختلف بوده و محل جولان گروه های سیاسی تندرو و جریان های مخرب نظام نمی باشد و بدیهی است که دانشجویان بر اساس رسالت ذاتی خویش نمی توانند در مورد بسیاری از مسائل بی تفاوت باشند.
  4. عملکرد دولت انقلابی و مردمی در مدت زمان کوتاه تشکیل در بخش های مختلف که با رویکرد مردمی و حضور در کف میدان و احصاء مشکلات مردم به پیش می رود و حتی روزهای تعطیل نیز با انجام سفرهای استانی به انجام وظیفه می پردازد و اقدامات بسیار خوبی نیز در این مدت انجام داده است، شایسته ی تقدیر بوده و باید ضمن فرصت دادن به دولت برای پیاده سازی برنامه ها و اجرایی کردن آن ها؛ از تخریب، سنگ اندازی و انتقادهای مغرضانه اجتناب کرده و دولت محترم را در مسیر حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی و سروسامان دادن به آن، یاری نمود.
  5. در جریان دور اول مذاکرات مربوط به ایران و 1+4 در وین، مواضع عزتمندانه ی تیم مذاکره کننده مبنی بر لغو کامل تحریم ها و ایستادگی در برابر زیاده خواهی طرف های غربی بر اساس منویات مقام معظم رهبری تا حصول نتیجه باید با جدیت ادامه پیدا کند.
  6. حفظ اتحاد و انسجام و روابط دوستانه میان سران قوا و احزاب و گروه های سیاسی مختلف در کشور و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرارگیرد و از هرگونه اختلاف و دودستگی و تنش که موجبات خشنودی دشمنان را فراهم می سازد، به شدت اجتناب کرد .

انتهای پیام/ج