پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 915 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲

نشست صمیمی شورای شهر اردبیل با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

خوشبخت رئیس شورای شهر اردبیل در نشستی با دکتر فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بررسی وضعیت درمانی استان پرداخت.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 

دکتر پورفرضی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیمارستانهای استان گفت: 866 تخت در سطح استان کمبود داریم و تا آخر سال 94 باید 2255 تخت در سطح استان ایجاد کنیم تا به استاندارد کشوری برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: سه بیمار ستان علوی، فاطمی، بوعلی اردبیل با قدمتی 60 تا 100 ساله جزو ساختمانهای فرسوده و قدیمی هستند که علیرغم هزینه های گزاف در جهت رفع مشکلات ساختمانی ضرورت دارد جایگزینی برای آنها در نظر گرفته شود.

دکتر پورفرضی افزود: اگر ما بخواهیم این سه بیمارستان مستهلک را در جای جدید احداث کنیم نیاز به تغییر کربری املاک و مستغلات دانشگاه هست که با فروش آن بتوانیم قسمتی از هزینه های احداث را تامین کنیم لذا در این راستا شورای شهر اردبیل با مداخله در تغییر کاربری املاک دانشگاه می تواند کمک شایان توجهی به افزایش زیر ساختهای دانشگاه در بحث بهداشتی درمانی نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: یک دستگاه بیمارستان 500 تا 1000 تختخوابی جدید جهت احداث در نظر گرفته شده است که 30 درصد آن از طریق قرارگاه خاتم مشارکت می شود و 70 درصد بودجه آن از محل فروش املاک و مستغلات دانشگاه تامین می شود که منوط به تغییر کاربری این املاک است.

دکتر پورفرضی ادامه داد: وضعیت شهر اردبیل از لحاظ ساختمانهای مراکز درمانی، بیمارستانی و آموزشی نسبت به سایر شهرهای استان مطلوب نیست که امیدواریم با مساعدت شورای شهر با تغییر کاربری 5 مورد از املاک و مستغلات دانشگاه که برای فروش جهت توسعه این اماکن در نظر گرفته شده این وضعیت بهبود یابد.

وی افزود: در صدد بودیم چند رشته تحصیلی جدید در دانشگاه راه اندازی کنیم که متاسفانه به لحاظ کمبود فضای فیزیکی این امر میسر نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح اولین بار بعد از انقلاب در دولت تدبیر و امید اجرا شده و برکات آن در سیستم درمانی و بهداشتی کشور به خوبی نمایان است بطور مثال 5 میلیارد تومان از اعتبارات این طرح جهت هتلینگ بیمارستانهای استان و ارتقای سطح خدمات و تجهیزات و بخشهای ساختمانی هزینه شده است و 2.4 میلیارد تومان برای بحث پزشکان مقیم هزینه شده است.

وی افزود: با احداث 4 کلینیک تخصصی درمانی در استان پذیرای بسیاری از بیماران هستیم.

دکتر پورفرضی ادامه داد: همچنین برای اولین بار در کلینیک های تخصصی کوثر، فاطمی و امام سونوگرافی راه اندازی شده است.

این مسئول گفت: در سال گذشته با افزایش زایمان طبیعی به 13.5 درصد تعداد 10 هزار مورد زایمان طبیعی از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت به ثبت رسیده است. و در این راستا جهت حمایت از زایمان طبیعی بخش الحاقی بیمارستان علوی با 1900 متر زیربنا در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: جهت رفع مشکلات فضای فیزیکی اورژانس های بیمارستانی در مرکز استان سه هزار متر مربع به فضای اورژانس افزوده می شود.

وی گفت: سالن همایشهای ملی جدید با ظرفیت حدود 1000 نفر در پردیس دانشگاه احداث می شود.

دکتر پورفرضی ادامه داد: از اول اجرای طرح تحول سلامت 44 میلیارد تومان هزینه درمانی که از جیب مردم باید پرداخت می شد صرفه جویی و از طرف دولت پرداخت شده است.