نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8812 ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴

مراسم احیاء دومین شب از لیالی قدر در اردبیل + عکس

مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار اردبیل بصورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی ایام کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در مصلی اردبیل برگزار شد.

مراسم احیاء دومین شب از لیالی قدر در اردبیل + عکس

به گزارش ابصارخبر، مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر  با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار اردبیل در حالی برگزار شد که به دلیل شرایط کرونایی این مراسم بصورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی ایام کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در داخل مصلی اردبیل برگزار شد، تعدادی از روزه داران نیز با حضور در فضای باز محوطه مصلی شب قدر را احیا کردند، این مراسم بصورت زنده از صدا و سیمای مرکز اردبیل و شبکه های اجتماعی نیز بصورت زنده پخش شد.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه اردبیل در  این مراسم به جامعیت شخصیت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: عظمت شخصیت امام علی(ع) نشان داد که انسان تا چه اندازه می‌تواند قدرت روحی بالایی داشته باشد.

وی به فضائل و الگوهای رفتاری امیرالمومنان، علی(ع) اشاره کرد و افزود: چه کسی می‌تواند بیت المال را در اختیار داشته باشد و حتی یک درهم ازآن رابرای خود نخواهد، زندگی آن حضرت در دوران حکومت جامعه اسلامی بسیار ساده و همانند ضعفای جامعه بود و این نشان از قدرت روحی بالای آن حضرت دارد.

آیت الله عاملی به عدالت امیرالمومنان علی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: عدالت بی‌نظیر آن حضرت، دشمنان بسیاری به وجود آورد چرا که آن حضرت تنها پروردگار را بالای سر خود مشاهده می‌کرد و هیچ‌گاه در پرداخت حقوق و تقسیم بیت المال، تفاوتی بین ضعفا و ثروتمندان جامعه قائل نشد.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) در روز عید غدیر با دستور پروردگار متعال، نظام سیاسی اسلام را پایه‌گذاری کرد، گفت: یعنی حاکم در جامعه اسلامی باید خود را شبیه حضرت علی(ع) نماید.

امام جمعه اردبیل نمونه‌ای در ادامه سخنان خود به تبیین اوصاف امام اول شیعیان پرداخت و گفت: مسئولیت در جامعه اسلامی امانت است و مسئولان باید با الگوگیری از امیرالمومنان، علی(ع) امانتدار مسئولیت خود باشند.

آیت الله عاملی به مسائل و جریانات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از کج‌روی‌ها و انحراف‌ها نتیجه پشت کردن به این مکتب ارزشی است و ضرورت دارد در نظام ما بیش از هر زمان دیگر جامعیت رفتاری و شخصیت بی‌نظیر حضرت علی(ع) مورد توجه و الگوی مردم، مدیران و مسئولان قرار گیرد.

قرائت قرآن کریم، سخنرانی مذهبی،مداحی و مراسم بک یا الله از جمله برنامه های این مراسم در شب 21 ماه مبارک رمضان در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج