سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8687 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳

امام جمعه اردبیل:

توافقنامه راه‌اندازی بارانداز ریلی عامل تسهیل صادرات استان اردبیل/ ماهیت واقعی دموکراسی در آمریکا آشکار شد!

امام جمعه اردبیل گفت: توافقنامه جهت راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان در استان اردبیل امضاء شد که مزایای فراوانی همچون تسهیل در صادرات تولیدات کشاورزی و صنعتی از استان اردبیل دارد.

توافقنامه راه‌اندازی بارانداز ریلی عامل تسهیل صادرات استان اردبیل/ ماهیت واقعی دموکراسی در آمریکا آشکار شد!

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به موافقت ایجاد بارانداز ریلی در شمال استان اردبیل، اظهار کرد: جای خوشحالی است که بعد از مذاکره فراوان بین استاندار اردبیل و شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، توافقنامه جهت راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان در استان اردبیل امضاء شد.

وی به مزایای این بارانداز اشاره کرد و افزود: خارج شدن استان از بن بست ریلی، اتصال به خط آهن آذربایجان و ورود به بازار کشورهای آسیای میانه و قفقاز و روسیه، ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بسیار بالا در مغان و اردبیل با توجه به وجود وسیله ارزان جهت صادرات کالا، تسهیل در صادرات محصولات بزرگترین گل‌خانه کشور و تولیدات دیگر مناطق استان، توجیه دار شدن ایجاد مناطق آزاد، توجیه دار شدن راه آهن اردبیل به پارس آباد و فراهم شدن زمینه اشتغال بسیار خوب در منطقه شمال استان از جمله فواید ایجاد این بارانداز است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: مسؤولان استانی مصمم هستند مراحل تملک و طراحی را امسال به اتمام رسانده و احداث آن را در سال آینده به انجام برسانند.

آمریکا این هفته ماهیت دموکراسی خود را به تماشا گذاشت

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آمریکا این هفته، ماهیت دموکراسی خود را به تماشا گذاشت و فردی که با رأی مردم انتخاب شده با ۳۵ هزار نیروی امنیتی به کاخ سفید آمد و جواب این سؤال داده نشد که دموکراسی چه ربط و ارتباطی با قوه قهریّه دارد.

وی ادامه داد: محافظ دموکراسی، خود دموکراسی است و احترام به رأی مردم، بالاترین حفاظت و صیانت است اما در آمریکا معلوم شد که از دموکراسی آرمانی و از احترام به آن خبری نیست.

عاملی تصریح کرد: ترامپ سرافکنده و از در عقبی کاخ سفید را ترک کرد. این عین تعبیر عبدالباری عطوان تحلیل‌گر مشهور عرب و سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم است. او می‌رود تا هیچ‌وقت به کاخ سفید برنگردد و کار مهم بایدن، تشکیل ستاد تنظیف است تا کثافت کاری‌های سیاسی و مادی او را تطهیر کند.

وی اذعان داشت: او مثل یک دزد از در عقبی کاخ سفید بیرون رفت، او مورد نفرین میلیون‌ها آمریکایی و غیرآمریکایی قرار گرفت و کشور خود و دموکراسی آمریکا را ویران ساخت. 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترامپ، کرونا را خیلی دست کم گرفت و اعتناء نکرد. در نتیجه ۳۰۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند او به هیچ وجه نتوانست کرونا را مدیریت کند و حالا ۴ میلیون آمریکایی مبتلی روی تخت مرگ خوابیده‌اند.

ترامپ یک نژاد پرست کامل بود

وی تصریح کرد: یکی از گناهان بزرگ ترامپ این بود که سه هزار طفل را از پدر و مادرهای مهاجر جدا کرد. این ظلم بزرگ به اطفال و به پدر و مادرهای آنها بود. الان هم بسیاری از پدران و مادران نمی‌توانند فرزندان خود را پیدا کنند.
آژانس اونروا یک آژانس بین المللی و کارش رسیدگی به پناهندگان است. او مساعدت‌های مالی آمریکا به این آژانس را نیز قطع کرد.

امام جمعه اردبیل افزود: ترامپ به‌خاطر اسرائیل ۹۰ میلیارد دلار صرف کرد تا سوریه را ویران کند و زیرساخت‌های آن کشور را از بین ببرد، او فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا بود به حدی که الان ۶۰ پرونده مالی، سیاسی، جنسی و... در محاکم قضایی آمریکا علیه او تشکیل شده است.

عاملی اذعان داشت: امپراتوری‌های بزرگ نوعاً از شکست‌ها و ناکامی‌ها و سوء مدیریت‌های داخلی به نقطه فروپاشی می‌رسند و بایدن تلویحا اعلام کرد که نژادپرستی ترامپ انقسام و انشقاق بسیار سختی را در بین آمریکایی‌ها ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/ج