سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8420 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱

معاون حمایت از کرسی های نظریه پردازی:

شوراهای تخصصی کرسی های نظریه پردازی به دانشگاه ها واگذار می شود

معاون حمایت از کرسی های نظریه پردازی گفت: بر اساس سیاست چابک سازی دبیرخانه، شوراهای تخصصی کرسی ها به دانشگاه ها واگذار شده است.

شوراهای تخصصی کرسی های نظریه پردازی به دانشگاه ها واگذار می شود

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، علی اکبر مسگر در جلسه شورای دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بر اساس سیاست چابک سازی دبیرخانه، شوراهای تخصصی کرسی ها به دانشگاه ها واگذار شده است، گفت: در همین راستا کرسی علوم رفتاری به دانشگاه شهید بهشتی، کرسی علوم اجتماعی به دانشگاه علامه طباطبایی، کرسی علوم عقلی به پژوهشگاه علوم انسانی، کرسی علوم نقلی به پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی و کرسی هنر، معماری و شهرسازی به دانشگاه هنر تهران واگذار شده است.
وی هدف از این تفویض را آزادی بیان و بالابردن کیفیت کرسی ها عنوان کرد.
مسگر با بیان اینکه پیشنهاد می شود دانشگاه ها متناسب با نیازهای استان کرسی های علمی ترویجی برگزار کنند، افزود: این ایده در دانشگاه یزد اجرا شده و از سازمان های شهری مثل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری هم عضو کمیته هستند. با این کار دانشگاه ها می توانند از حمایت دستگاه های اجرایی نیز برخوردار شوند.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به کسب رتبه اول این دانشگاه در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جشنواره شهید رجایی استان، گفت: این موفقیت حاصل تلاش ارزنده حوزه های مختلف دانشگاه است.
وی با اشاره به اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، افزود: کسب رتبه اول کشوری گروه آزمایشی علوم تجربی توسط فرزند خانواده سیدشنوا و نوشیار مایه افتخار دانشگاه است.
حبیبی با اشاره به افزایش چشمگیر برگزاری کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه محقق اردبیلی طی سال ها اخیر، ادامه داد: در دانشگاه محقق اردبیلی چهار کرسی در سال ۱۳۹۶، چهار کرسی در سال ۱۳۹۷ و ۲۲ کرسی در سال ۱۳۹۸ برگزار شده که امیدواریم روز به روز بر کمیت و کیفیت این کرسی ها افزوده شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه در آخرین رتبه بندی تایمز در میان دانشگاه های کشور رتبه هفتم را کسب کرده است، تصریح کرد: علاقمند هستیم در عرصه کرسی های نظریه پردازی نیز سرآمد دانشگاه های کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه افراد مختلف باید در حوزه تخصصی خود ورود پیدا کرده و نظریه ارائه دهند، گفت: برخی از اساتید نظر و ایده خوبی دارند که باید در خصوص نحوه ورود آنها به این حوزه اطلاع رسانی و راهنمایی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ۱۲۰ مدرس مجوز دار دروس معارف در استان اردبیل مشغول فعالیت هستند که می توان از ظرفیت آنها در این حوزه به نحو احسن استفاده کرد، افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آمادگی همکاری در این حوزه را دارد؛ بطوریکه بخشی از مباحث ضیافت اندیشه و دانش افزایی خود را در این راستا سپری کند.
دکتر علی خالق خواه مسئول دبیرخانه کمیته دستگاهی حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اهم اقدامات این دبیرخانه، گفت: بیشتر کرسی های ما در حیطه علوم انسانی و معارف است؛ با این حال همکاران سایر دانشکده ها نیز در حوزه علوم انسانی مشارکت دارند.
وی با اشاره به مشوق ها و بسته های حمایتی از محل گرنت پژوهشی و معادل سازی هر کرسی با یک الی دو مقاله علمی پژوهشی و دو کرسی با یک مقاله JCR یا WOS، بر افزایش برگزاری کرسی های علمی ترویجی در دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد.