نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8362 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱

امام جمعه شهرستان نیر:

مکانیسم ماشه، تیر خلاصی بر پیکر خود آمریکا است/ هزینه عزاداری ها صرف کمک های قرض الحسنه شود

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری شعور حسینی در کشور جاری شده است به شکست های مکرر آمریکا برابر ملت ایران اشاره کرد و گفت: مکانیسم ماشه در سایه گفتمان مقاومت، به تیر خلاص بر پیکر خود آمریکا تبدیل خواهد شد.

مکانیسم ماشه، تیر خلاصی بر پیکر خود آمریکا است/ هزینه عزاداری ها صرف کمک های قرض الحسنه شود

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به برکات حفظ تقوا در زندگی انسان پرداخت و با بیان اینکه صفا و مروه از شعائر الهی است، گفت: روضه خوانی و سینه زنی برای امام حسین(ع) نیز از شعائر الهی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اظهار محبت به حضرت سیدالشهداء(ع) مانند عزاداری، روضه خوانی و سینه زنی نیز شعائر الهی است افزود: تعظیم شعائر الهی از نشانه های تقوای افراد است.

شعور حسینی در جامعه تقویت شود

امام جمعه شهرستان نیر به بیان ویژگی های مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) پرداخت و گفت: اظهار محبت به اهل بیت(ع)، معرفت به اصل حادثه عاشورا و تبیین اینکه چرا امام حسین(ع) به کربلا رفتند و جرا ما با گذشت این همه سال از آن واقعه هنوز هم در مصیبت این واقعه گریه می کنیم و اینکه چرا امام حسین(ع) صلح و بیعت نکرد و یا به جای دیگر نرفت همگی از جمله ویژگی های عزاداری برای سیدالشهدا(ع) است چراکه شعور حسینی را برای عزاداران به ارمغان می اورد.

وی  افزایش ایمان و معرفت دینی در مردم را از دیگر ویژگی های عزعداری برای امام حسین(ع)برشمرد و گفت: تبیین صحیح علت قیام حضرت سید الشهدا(ع) برای مومنین مهمترین کار عزاداران است. 

رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها، حق الناس است

حجت الاسلام نعمتی به شرایط کرونایی حاکم بر کشور نیز اشاره کرد و گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا شرایط عزاداری برای مسلمین به ویژه شیعیان بخصوص ایرانیان متفاوت شده است با اینحال عزاداری ها به صورت مرسوم و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت محدود برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ضدعفونی کردن، ماسک زدن از حق الناس است، گفت: همه عزاداران باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

خطیب جمعه شهرستان نیز در ادامه سخنان خود به عزاداری ها برای امام حسین(ع) در قرن های گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه عزاداری تنها در اطعام و احسان و دسته های عزاداری و شبیه خوانی  و طبل و سنج خلاصه نمی شود، گفت: با رجوع به عزاداری ها در قرن های سوم و چهارم که توسط دیلمیان برگزار می شد، به وضوح می توان دریافت که بیشتر فعالیت های ما در عزاداری از مستحبات است و اصل عزاداری مربوط به بصیرت افزایی در مورد فلسفه قیام و ترویج این نکته مهم که امام حسین(ع) برای نجات بشریت از یوغ استکبار آمده بود است.

هزینه عزاداری ها صرف کمک های قرض الحسنه شود

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امروز متولیان فرهنگی، منبری ها ، هیأتی ها و هئیت امناء مساجد تکلیف سنگینی بر عهده دارند گفت: حکمت خداوند متعال امسال بر این بود که عزاداری ها با سبک و شور گذشته برگزار نشود چراکه اجتماع به خاطر ویروس کرونا برای سلامتی انسان ها و جهان خطرناک است. 

وی به وظایف نخبگان فرهنگی جامعه در این زمینه اشاره کرد و گفت: روش های جایگزین احسان و اطعام باید توسط نخبگان فرهنگسازی شود و بهتر است هزینه های در نظر گرفته شده برای اقامه عزاداری ها صرف راه اندازی قرض الحسنه ها در مساجد، ادای قرض بدهکاران، تامین هزینه های ازدواج جوانان، اشتغال و کارآفرینی شود.

وی تصریح کرد: امسال همه باید تلاش کنند تا با حسینی وار عمل کردن تجربه موفق دیگری از عزاداری برای اهل بیت(ع) را دربرابر دیدگان جهان به تصویر بکشند.

حجت الاسلام نعمتی به برکات راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در مساجد نیز اشاره کرد و گفت: کمک های مردمی وقتی وارد چرخه زندگی مردم می شود علاوه بر حل مسائل و مشکلات زندگی مردم در جامعه نیز باعث نورانیت جوانان می شود چراکه زیباترین چهره دین که همان تعاون و دستگیری از همدیگر است از مسجد در جامعه دیده می شود و این خود بهترین بستر برای ایجاد امید و سرزندگی در جامعه است.

وی با بیان اینکه صندوق های قرض الحسنه در واقع تعاون، یکدلی و محبت را در میان مردم به ارمغان می آورد گفت: اگر هیأتی ها امسال مثل امام حسین(ع) عمل کنند و بسترهای خدمت رسانی را به عموم مردم در جامعه از طریق مساجد فراهم کنند کار خدایی انجام داده اند  و این کار علاوه بر برکات فراوان در جامعه، زمینه ساز جنگ با فریب و مکر شیطان است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه راه اندازی قرض الحسنه ها در مساجد شهر و روستا به ایجاد انگیزه در جوانان برای حل مشکلات پیش رو، می شود گفت: در قرآن کریم نیز به آثار و برکات قرض الحسنه  شده و آمده است که خداوند متعال به کسانیکه در راهش قرض بدهند، 10 برابر ثواب و اجر و پادش می دهد.

وی از اصحاب رسانه، منبری ها و هیأتی ها نیز خواست به موارد ذکر شده بیشتر اهمیت داده و با فرهنگ سازی مردم را به انجام کارهای خداپسندانه دعوت کنند.

زنجیرهای فشار آمریکا علیه ملت ایران پوسیده است

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان به تبیین مسائل روز جهانی پرداخت و با بیان اینکه زنجیرهای فشار آمریکا علیه ملت ایران پوسیده است و خود آمریکا بر اثر مقاومت و پایداری ملت ایران در 40 سال گذشته به انزوا رفته است، گفت: چند روز پیش آمریکا بی سابقه ترین شکست خود را در تحریم ایران و تصویب قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل متحمل شد.

وی با بیان اینکه هر روز بیشتر از گذشته نشانه های افول آمریکا به چشم می خورد گفت: راز این شکست و افول آمریکا قطعا در مقاومت و صبر بی نظیر ملت ایران  است.

امام جمعه شهرستان نمین با بیان اینکه شکست آمریکا معمولی و عادی نیست گفت: حلقه های این شکست در ابعاد مختلف ادامه داشته و قطعا حلقه های فشار در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی شکسته خواهد شد و برای کشورهای تحت نفوذ و سیطره آمریکا نیز به درس عبرت تبدیل خواهد شد.

مکانیسم ماشه، دستاویزی بیشتر نیست

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری گفتمان مقاومت در جهان تثبیت شده است، به مکانیسم ماشه استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: این مکانیسم نیز مثل سایر ترفندهای دشمنان، دستاویزی بیشتر نیست و اتفاق جدیدی نخواهد افتاد و قطعا زمینه ساز شکست های جدید برای امریکا خواهد شد.

حجت الاسلام نعمتی دستاوردهای اخیر موشکی ایران را یادآور شد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از آزمایش موفقیت آمیز موشک های فوق سری حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معادلات منطقه را بر هم زده و قطعا خواب حامیان استکبار جهانی خصوصا رژیم غاصب صهیونیستی به هم خورده است.

عادی سازی روابط عرب ها با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین است

امام جمعه شهرستان نیر به توافق اخیر امارات با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بازنده اصلی این توافق نگین قطعا امارات  خواهد بود و این در تاریخ نیز ثبت خواهد شد، گفت: عادی سازی روابط در گذشته توسط دولت های خائن مصر و اردن ننگی بر پیشانی انها بود و چیز جدیدی نیست. 

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: فراموشی آرمان فلسطین با توجه به جنایات رژیم اشغالگر قدس در کودک کشی و نیز سرپوش گذاشتن بر شکست آل سعود و امارات در یمن و نیز جلب حمایت یهودیان آمریکا در انتخابات به نفع ترامپ امر جدیدی نیست و در گذشته نیز اقداماتی از این دست رخ داده است.

حجت الاسلام نعمتی به تقویت گفتمان مقاومت در جهان اشاره کرد و گفت: امروز این گفتمان فراتر از مرزهای ایران در کشورهای غیر اسلامی نیز به یک مکتب تبدیل شده است.

انتهای پیام/ج