سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8361 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰

در آستانه ماه محرم برگزار شد؛

آیین نمادین طشت گذاری در دانشگاه محقق اردبیلی+عکس و فیلم

حجت الاسلام حسنی رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان در مراسم نمادین طشت گذاری ماه محرم در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امسال دهه اول محرم را معنوی تر از سالهای گذشته برگزار خواهیم کرد.

آیین نمادین طشت گذاری در دانشگاه محقق اردبیلی+عکس و فیلم

به گزارش ابصارخبر، مراسم نمادین طشت گذاری ماه محرم عصر امروز با حضور جمع محدودی از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی و با رعایت پروتکل بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا با سخنرانی حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت الاسلام حسنی در ابتدای این مراسم که به مدت 20 دقیقه به طول انجامید به دکر مصائب اهل بیت(ع) پرداخت و گفت:  ایام کرونا فرصت خودسازی و حرکت به سمت معنویات است، چراکه تفکر در تنهایی موجب اصلاح انسان می شود.

وی در ادامه سخنان خود به فیوضات ماه محرم اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا توفیق برگزاری مجالس با شکوه و پرجمعیت از ما صلب شده است با این حال این ایام بهترین فرصت برای رسیدن به شعور حسینی است چراکه مومنان در این ایام که بیشتر وقت خود را در خلوت و تنهایی سپری می کنند می توانند با مطالعه تفاسیر قرآن کریم و سایر کتب مذهبی به ویژه ادعیه و به خصوص زیارت عاشورا به مراتب بالای معنوی دست پیدا کنند.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه از روز شنبه هر روز بلافاصله مراسم سخنرانی و مداحی به مدت ده دقیقه در مسجد دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: تمامی برنامه ها و مراسمات حضوری که در این دانشگاه برگزار می شود با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد گرفت.