نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8072 ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲

توسط محققان دانشگاه محقق اردبیلی انجام گرفت:

طراحی و ساخت سیستم هوشمند مانیتورینگ(اتاق تمیز) در اردبیل

صلاحی رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: فناوران مرکز رشد این دانشگاه در راستای تجهیز و بهینه سازی فرایند تولید لوازم پزشکی مرتبط با درمان ویروس کرونا اقدام به طراحی و ساخت سیستم اتاق تمیز کرده‌اند.

طراحی و ساخت سیستم هوشمند مانیتورینگ(اتاق تمیز) در اردبیل

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، برومند صلاحی رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: فناوران مرکز رشد این دانشگاه در راستای تجهیز و بهینه سازی فرایند تولید لوازم پزشکی مورد نیاز برای درمان بیماری های مختلف به خصوص برای تولید تجهیزات مرتبط با درمان بیماران ناشی از ویروس کرونا و نیز سایر گارگاه‌های تولیدی اقدام به طراحی و ساخت این سیستم کرده‌اند.
وی افزود: Clean Room در اغلب صنایع از جمله داروسازی، تجهیزات پزشکی، غذایی، خودرویی، کامپیوتر و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌‌شود و سیستم هوشمند مانیتورینگ آن جهت افزایش کارایی و بهینه‌سازی خط تولید لوازم پزشکی توسط شرکت فرایند پیشرفته آینده ایرانیان از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

صلاحی ادامه داد: فعالیت این شرکت در حوزه تولید تجهیزات پزشکی است و تامین کننده بخشی از نیازهای تجهیزاتی بیمارستانی کشور است.

وی افزود: این شرکت آماده اجرای سیستم هوشمند مانیتورینگ مذکور برای گارگاه‌های تولیدی می‌باشد.

مهندس حجت فلاح مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت فرایند پیشرفته آینده ایرانیان و طراح سیستم فوق نیز در این خصوص گفت: سیستم هوشمند مانیتورینگ Clean Room دارای قابلیت پایش پارامترهای دما، فشار، رطوبت و همچنین تعداد ریزذرات معلق در هوا می باشد و به صورت مداوم با رصد و بررسی این پارامترها، وضعیت کلین روم های واحد تولیدی را تحت نظر قرار می دهد تا در صورت تغییر هرکدام از پارامترها نسبت به حالت استاندارد، مسئولان مربوطه را به صورت ارائه هشدار در جریان این اتفاق قرار دهد.

وی افزود: این سیستم قابلیت ذخیره تمامی داده های پارمترهای چهارگانه مذکور را داشته و مهمترین ویژگی آن نسبت به اغلب سیستم های موجود، قابلیت ارسال این داده ها از طریق بستر اینترنت به مدیرعامل و سایر مسئولان مربوطه است که توسط این ویژگی، مدیران شرکت‌های تولیدی خواهند توانست در هرلحظه و از راه دور، وضعیت Clean Room واحدهای تولیدی خود را از لحاظ معیارهای استاندارد بررسی و پایش نمایند.

فلاح تصریح کرد: همچنین از طریق اتصال دوربین‌های تحت شبکه به سیستم فوق، قابلیت مانیتورینگ و بررسی تردد در Clean Room نیز قابل انجام خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: اتاق تمیز محیطی است که در آن، در کنار کنترل پارامترهای دما، فشار و رطوبت، غلظت ذرات موجود در هوا نیز کنترل شده و میکروب ها و ذرات معلق در سطح پایین و کنترل شده ای نگه داشته می‌شوند.

انتهای پیام/ج