سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8030 ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

افزایش قربانیان کرونا در اردبیل به ۹۳ نفر

فتحی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۱۸ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۵۱۵ نفر رسید.

افزایش قربانیان کرونا در اردبیل به ۹۳ نفر

به گزارش ابصارخبر، افشین فتحی اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در شبانه روز گذشته تعداد ۱۸ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۵۱۵ نفر رسید.

وی افزود :متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۶ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۹۳ نفر رسید.

 قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بررسی ها نشان می دهد افراد داخل خانواده که از منزل خارج شده و به بیرون تردد داشته اند بیماری را به افراد در معرض خطر بالا منتقل کرده اند.

فتحی تصریح کرد: توصیه می شود که این افراد، نکات بهداشتی را در منزل رعایت کنند و در یک اتاق جداگانه مراقبت شوند و افرادی از خانواده که تردد بیشتری به بیرون دارند با این افراد تماس نداشته باشند.

وی افزود:اگر افراد با ریسک بالای ابتلا کوچکترین علائمی شامل تب، لرز، سرفه، تنگی نفس و درد گلو داشته باشند با شماره ١٩٠ تماس گرفته و مامورین بهداشتی را آگاه کنند.