کد خبر: 7944 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)؛

آثار ماندگار شعرا و مداحین اردبیل در زمان انقلاب و دفاع مقدس گردآوری می شوند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به تبیین نقش ماندگار شعرا و مداحین اردبیل در زمان انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: آثار ماندگار شعرای اردبیل در زمان انقلاب و دفاع مقدس جهت انتقال به نسل آینده، گردآوری و به امانت نگهداری می شوند.

آثار ماندگار شعرا و مداحین اردبیل در زمان انقلاب و دفاع مقدس گردآوری می شوند

سردار جلیل بابازاده عصر امروز در همایش بصیرت افزایی انقلابی و بررسی نقش شعراء و مداحین اردبیل در دوران انقلاب و دفاع مقدس که توسط بسیج اساتید دانشگاه پیام نور اردبیل در این دانشگاه برگزار شد،به نقش ماندگار شعرای اردبیلی در ایجاد شور انقلابی و حماسی بین جوانان اردبیل در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مداحان و شعراء، اقشار فراموش ناشندنی پایتخت حسینیت، دارالارشاد اردبیل هستند.

وی به نقش رهبری امام خمینی(ره) در آغاز و هدایت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پیش از اغاز نهضت حسینی امام خمینی(ره) بسیاری از افراد و گروه های سوسیالیستی درصدد براندازی شاه خائن بودند ولی چون نیت پاکی نداشتند به جایی نرسیدند.

این فرمانده اردبیلی از روح توحیدی امام خمینی(ره) به عنوان مهمترین عامل موفقیت ایشان در آغاز و هدایت قیام علیه رژیم شاه نام برد و گفت: چون امام خمینی(ره) فکری الهی داشت و از روج بزرگ توحیدی برخوردار بود، مردم نیز دسته دسته به ایشان گرویدند و با هدایت و راهبری ولی فقیه دوران توانستند رژیم پهلوی را که از پشتوانه استکبارجهانی نیز برخوردار بود ساقط کنند.

بابازاده از صداقت و منطق امام خمینی(ره) به عنوان رمز موقیت ایشان در پیشبرد انقلاب اسلامی در کوران حوادث نام برد و گفت: نهضت امام خمینی(ره) تنها به دلیل اینکه برگرفته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) بود در دل مردم عزادار ایران اسلامی نشست و سیل مردم با هدایت و رهبری امام خمینی(ره) این فرزند مکتب عاشورا توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی براسنند.

وی در ادامه سخنان خود از منزوی و انور به عنوان شاعران پرتوان اردبیلی و مرحوم مؤذن زاده و تمدن به عنوان مداحین انقلابی اردبیل نام برد و گفت: این افراد در ایجاد روح حماسی و انقلابی مردم اردبیل در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش مهمی ایفا کردند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات فروردین 58 نیز اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بزرگترین رفراندوم ایران اسلامی را رقم زد که تاریخ نیز گواه است.

وی از جامعه دانشگاهی خواست تا با فراهم کردن زمینه های لازم و روشنگری در بین مردم همان روح انقلابی را در مردم ایجاد کنند تا مردم با همان اخلاص و روحیه انقلابی با حضور در پای صندوق های رأی در انتخابات پیش رو سرنوشت کشور را با بصیرت خود درست رقم بزنند.

بابازاده در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت:این سرباز ولایت خادمی خود به اهل بیت(ع) را بارها عملاً نشان داد و با تار و مار کردن داعشیان، اخلاص و نیت پاک خود را عمیقا به اثبات رساند و الحق که مردم نیز با حضور در تشییع قهرمان خود حق مطلب را در مورد وی به خوبی ادا کردند و نشان دادند که قدردان خادمین خود هستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به سخنان سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران در اربعین فرمانده جبهه مقاومت نیز اشاره کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی شهید آرامش مردم ایران است جراکه خود بدون هیچگونه هراسی بارها رو در روی دشمنان اسلام به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد و بارها نیز مرگ را به جان خرید تا آرامش مردم کشورش و فراتر از آن مسلمانان منطقه را تامین کند.

وی به ادبیات دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اسم لشگر عاشورا، گردان امام حسین(ع) برای ما هویت است، گفت: خود ادبیات عاشورا برای ما رزمندگان اقتدار آفرین است چراکه همین اسم ها انسان را پر از معنویت می کند و روحیه مضاعف برای مقابله با دشمنان اسلام در انسان ایجاد می کند.

بابازاده از نادر دیرین، شیخ سعید و شاپور برزگر به عنوان قهرمانان انقلابی اردبیل در دوران اولیه دفاع مقدس نام برد و گفت: فعالیت های مخلصانه شیخ سعید و یا نجواهای عارفانه نادر دیرین هیچگاه از یاد رزمندگان اردبیلی نخواهد رفت.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بدون حضور مردم در صحنه امکان پذیر نبود، گفت: در دفاع مقدس نیز همین مردم بودند که با حضور در خط مقدم و پشت جبهه عرصه را بر دشمنان تا دندان مسلح تنگ کردند که در نهایت به پیروزی نیز دست یافتند.

وی به سه هزار و چهارصد شهید اردبیلی نیز اشاره کرد و گفت: همه شهدای این دیدار در دامان مادران پاک و بهشتی پرورش یافتند که توانستند با خلق حماسه کشور را در برهه های مختلف از خطر نجات دهند.

دانشجویان با جهاد علمی،سلیمانی وار از دشمنان اسلام انتقام خواهند گرفت

افسر روحی رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل نیز در ابتدای این همایش ضمن عرض خیرمقدم سالروز ولادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک گفت و افزود: دانشجویان امروز با تاسی از شهدای مدافع حرم سلیمانی وار در عرصه علم و جهاد تلاش می کنند تا با پیشرفت علمی کشور انتقام خود را از دشمنان اسلام بگیرند.

شعرا نقش مهمی در ایجاد شور انقلابی جوانان ایفا کردند

علی ظهری استاد دانشگاه پیام نور اردبیل نیز در این همایش به تبین مفهوم شعر و شاعر انقلابی پرداخت و گفت: خلق معانی معنوی و مهم تنها از عهده حکما بر می اید و شاعران انقلابی ما نیز به نوعی حکمای زمان خود بودند چرا که با حماسه سازی موجب شور انقلابی در جوانان شدند که این شور نقش مهمی در ایجاد و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

واحد روایتگری در دانشگاه پیام نور اردبیل راه اندازی می شود

محسن علایی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور اردبیل نیز در این مراسم به تبیین ماهیت همایش بررسی نقش شاعران و مداحان اردبیل در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت و گفت: همه باید تلاش کنند تا با زنده نگه داشتن مفاخر و نام اوران خود غبار غفلت و فراموشی را که از خصلت های دنیوی بودن است از چهره شهر بزدایند.

وی با بیان اینکه این برنامه همزمان در شهرستان های نیر و نمین نیز در حال برگزاری است، گفت: در صدد هستیم تا در آینده نزدیک با راه اندازی واحد روایتگری در همه برنامه ها از افتخار آفرینان و حماسه سازان خود در اردبیل قدردانی کرده و این گنجینه های مهم را به دست نسل های پاک و صادق اینده برسانیم.

رسول ناصر آزاد از شاعران و مبارزان انقلابی اردبیل نیز ضمن بیان خاطرات خود از دوران انقلاب اسلامی به بازخوانی شعارهای انقلابی در اردبیل پرداخت.

تجلیل از خانواده شهید حسنعلی خسروی ، پخش مصاحبه تمدن، مداح نام آور اردبیلی، پخش نماهنگ دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب و تجلیل از ناصر آزاد مبارز انقلابی اردبیل از جمله برنامه های این مراسم در دانشگاه پیام نور اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج