کد خبر: 7936 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دانش آموزی در اردبیل+عکس

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دانش آموزی با حضور مسئولان آموزش و پرورش اردبیل در کانون فرهنگی و تربیتی عصمت ناحیه یک برگزار شد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دانش آموزی در اردبیل+عکس

به گزارش ابصارخبر، 

 دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دانش آموزی با حضور کاندیداها و مسئولان آموزش و پرورش اردبیل در کانون فرهنگی و تربیتی عصمت ناحیه یک برگزار شد

 احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این مراسم گفت: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، الگویی تاثیرگذار برای دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو هستند.
وی افزود: این مجلس با 150 نماینده هر دو سال یک بار با برگزاری انتخابات، از میان منتخبین شوراهای دانش آموزی سراسر کشور، با عبور از مراحل مدارس، مناطق و استان‌ها تشکیل می‌شود.
 
ناصری ادامه داد: ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی، تعاون، مسئولیت‌پذیری، بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان در اصلاح مقررات و برنامه‌های مربوط به آن‌ها، تقویت روحیه خودباوری، تبادل‌نظر در مورد راهکارهای تقویت تربیت دینی، اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان از اهداف مجلس دانش‌آموزی است.
 
سید غلامحسن خلیلی موسوی  معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل  نیز در این مراسم با بیان اینکه ولایت مداری، تربیت اجتماعی و ادامه راه شهیدان از جمله اهداف اصلی این انتخابات است، گفت:  رعایت ارزشهای اسلامی، خودباوری و خود اتکایی، ترویج فرهنگ گفتگو و مشورت  از اصولی است که در انتخابات دانش آموزی به آن ها تاکید شده است.
 
وی با بیان اینکه رفتار سازمانیو تربیت اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان در این انتخابات مد نظر است، گفت: دانش آموزان عضو پیشتازان نسبت به جامعه خود حساس باشند و با هوشیاری و بصیرت بیشتر با هجمه های دشمنان مقابله کنند.
 
شایان ذکر است، از میان 28 هزار نفر دانش آموز استان اردبیل، 14 نفر ( 7 نفر برادر و 7 نفر خواهر) بعنوان مجمع شورای دانش آموزی انتخاب خواهند شد، که دو نفر از دانش آموزان( 1 نفر خواهر و 1 نفر برادر)  که بیشترین رای را اخذ کنند بعنوان نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای دانش آموزی حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ج