کد خبر: 7877 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵

گزارش خبری؛

کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل + عکس

کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل با شعار «شهدا رمز ایستادگی در برابر استکبار» با حضور خانواده های معظم شهدا و برنامه های متنوع هنری در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل + عکس

به گزارش ابصارخبر، کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل با شعار «شهدا رمز ایستادگی در برابر استکبار» پیش از ظهر امروز با حضور خانواده های شهدای دانشجو، روسای دانشگاه های اردبیل و علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این همایش با بیان اینکه در کنار قدرت دفاعی، فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین عامل امنیت کشور است، خواستار تقویت بیشتر این مساله  مهم در کشور شد و گفت:فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باعث شده تا دشمنان در 40سال گذشته در عرصه‌های مختلف جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ اقتصادی با شکست مواجه شوند.
وی در ادامه سخنان خود به نقش موثر دانشجویان و دانشگاهیان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، فناوری برای ارتقاء جایگاه کشوراشاره کرد و گفت:برگزاری چنین برنامه هایی با محوریت شهدا و دفاع مقدس باعث تقویت روحیه جوانان برای مقابله با هجمه‌های مختلف دشمنان می‌شود.

 مرشد شاهمرادی هنرمند و بازیگر سینمای دفاع مقدس در ادامه این برنامه به روایتگری از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: امروز هنرمندان متعهد باید پیش قدم شوند و در عرصه رسانه با حضور مقتدرانه خود توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی از مسئولین فرهنگ و هنر کشور خواست تا با فراهم کردن بسترهای لازم زمینه های فعالیت هنرمندان مومن، متعهد و بسیجی را فراهم کنند تا آنها با آرامش بیشتری بتوانند با تولید آثار فاخر ضمن پاسخ به هجمه های دشمنان، توطئه های آنان در جنگ روانی را نیز خنثی کنند.

اجرای تئاتر بابا نفس داد توسط گروه هنری سازمان بسیج هنرمندان استان، اجرای زنده قره نی با هنرمندی غلام برزین بسیجی 92 ساله، رونمایی از ایلیکیشن امتحان نهایی برگرفته از زندگی نامه و وصایای شهدای دانشجو تولید رسانه بسیج دانشجویی استان اردبیل و تجلیل از خانواده های شهدای دانشجو از جمله برنامه های این مراسم معنوی و محفل شهدایی در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/ج