کد خبر: 7860 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶

یک دانشجوی فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل:

دانشجویان تصمیم‌سازان بزرگ برای مدیریت راهبردی کشور هستند

تشکل های مختلف دانشجویی به مناسبت روز دانشجو برنامه های متنوعی برای گرامیداشت این روز بزرگ در اردبیل در نظر گرفته اند که به دلیل تنوع زیاد و تعدد برنامه ها این مراسمات در طول یک هفته برگزار می شود.

دانشجویان تصمیم‌سازان بزرگ برای مدیریت راهبردی کشور هستند

مهدی اصلانی زاویه دانشجوی فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به تبیین جایگاه فکر و اندیشه دانشجو در جوامع پرداخت و گفت: از آنجاییکه دانشجویان فعال ترین قشر در جوامع بشری هستند از این رو مبدأ اصلی جریانات فرهنگی و اجتماعی در جهان به شمار می روند.

وی با بیان اینکه 16 آذر سال 32 سندی از روحیه استکبار ستیزی،استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی فرزندان این سرزمین  است، اظهار داشت: در چنین روزی جنبش دانشجویی ایران با شناخت عمیق و درک صحیح از سیاست های استعماری غرب به پا خواست که تجلی خروش جنبش دانشجویی بر علیه استکبار جهانی بود‌.
 
اصلانی خاطرنشان کرد: بعد از گذشته۶۶ سال از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ دانشجویان انقلابی توانسته اند در سایه سار نظام جمهوری اسلامی نقشه های شوم آنان را نقش بر آب و قله های رفیع علم و فن آوری را یکی پس از دیگری فتح کند .
 
این دانشجوی فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل در ادامه سخنان خود به جایگاه و اهمیت دانشگاه در جامعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه از چنان جایگاه برخوردار است که امام راحل (ره) می فرمایند اگر دانشگاه را سست بگیریم همه چیزمان از دستمان خواهد رفت.
 
وی مهترین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان را علم پژوهی دانست و گفت: علم برای امروز و فردای ما حیاتی است چرا که اگر در علم تهی دست باشیم، فعالیت دیگر ما کارهای عقیم و بی عاقبتی خواهد بود.
 
اصلانی با بیان اینکه دانشجو یک ظرفیت و سرمایه عظیم برای کشور است، گفت: دانشجو در حقیقت عنصر متفکری است که در شرایط کنونی با روحیه مطالبه‌گری و پرسشگری در جهت اعتلای کشور و حل مشکلات پیش روی انقلاب و مردم گام بر می‌دارد.
 
دانشجوی فعال در عرصه رسانه استان اردبیل حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را از اولوت های دانشجویان عنوان کرد و گفت: دانشجویان با روحیه حق طلبانه سهم بزرگی در پیروزی انقلاب داشتند و در راه حفظ دستاوردهای انقلاب نیز نقش موثری دارند بطوریکه در دفاع مقدس با تقدیم جان با ارزش خود استکبار ستیزی و وفاداری خود را به اسلام و انقلاب به نمایش گذاشتند.
 
وي رسالت امروز دانشگاهیان را تبعيت از آرمانهاي انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر عنوان كرد و گفت: بازخواني ۱۶ آذر و ابعاد مختلف آن مي تواند افقي روشن در برابر دانشجويان و دانشگاهيان کشور بگشايد. 
 
اصلانی در بخش پایانی سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه مطلوب، نیروگاه فکر و ایده برای اجتماع و تصمیم‌ساز بزرگ برای مدیریت راهبردی کشور است و دانشجویان باید به جایگاه شایسته خود در این عرصه دست یابند.
 
وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان به خصوص قشر فرهیخته دانشجو است که باید دانشجویان در این گام نیز نقش آفرینی کنند و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، با به چالش کشاندن مسئولان در عرصه های مختلف کشور را به سمت تعالی هدایت کنند.
گفتگو: مهدی جدی
انتهای پیام/ج