کد خبر: 7857 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵

در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل مطرح شد؛

مطالبه حق مردم از مسئولان، رسالت امروز دانشجویان انقلابی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل ضمن تبیین رسالت های دانشجویی، از راه اندازی هسته های مقاومت و مطالبه گری در دانشگاه ها خبرداد و گفت:مطالبه حق مردم از مسئولان، رسالت امروز دانشجویان انقلابی است.

مطالبه حق مردم از مسئولان، رسالت امروز دانشجویان انقلابی

به گزارش ابصارخبر، سعید طوماری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سخنرانی پیش از خطبه ای نماز جمعه اردبیل به تبین ماهیت 16 آذر پرداخت و با بیان اینکه در چنین روزی در سال 1332 سه دانشجوی مسلمان در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا توسط طاغوت به شهادت رسیدند، گفت: این دانشجویان در واقع با عمل به موقع و به هنگام خود که ایستادگی در برابر طاغوت بود اولین جرقه های استقلال طلبی و آزادی خواهی ر ا در کشور  رقم زدند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 16 آذر هر سال به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است به تبین وظایف دانشجویان امروز پرداخت و گفت: 16 آذر در واقع نماد مقاومت در برابر طاغوت و ایستادگی برابر نفوذ دشمنان است.

مشی انقلابی گری، اصول فراموش نشدنی دانشجویان

این دانشجوی اردبیلی خط و مشی انقلابی گری را از اصول فراموش نشدنی دانشجویان نام برد و گفت: نسل امروز نیز با تأسی از همان نسل بیدار در همه صحنه ها حاضر بوده و اجاه سوء استفاده به دشمنان را خواهند داد.

وی به رسالت های دانشجویان انقلابی نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان امروز با تشکیل هسته های مقاومت در دانشگاه ها در تلاش هستند تا با جلوگیری از نفوذ دشمنان شرق و غرب در اعتلای انقلاب اسلامی کوشیده و از دستاورد های نظام پاسداری کنند.

تشکیل هسته های مطالبه گری در دانشگاه ها

طوماری در ادامه سخنان خود به راه اندازی هسته های مطالبه گری در دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری و حل مسائل و مشکلات استانی و شهرستانی در کنار مسائل دانشگاهی از جمله رسالت های دانشجوی انقلابی امروز است.

وی با بیان اینکه همه مسئولان و تصمیم سازان باید پاسخگوی اعمال خود باشند، گفت: مطالبه گری از مسئولان جهت حل مشکلات مردم ممترین وظیفه دانشجوی امروزی است.

وی از راه آهن و قضیه کشت و صنعت مغان به عنوان مهمترین مطالبات دانشجویی نام برد و گفت: پیگیری احقاق حق مردم از جمله وظایفی است که دانشجویان تا حل کامل آنها پای ارمان و هداف خود ایستاده اند و مسائل را به صورت لحظه ای رصد می کنند.

این دانشجوی اردبیلی در ادامه سخنان خود به مشکلات اقتصادی موجود در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مردم شاید مشکلات موجود را تحمل کنند ولی بی عدالتی و تبعیض را هرگز تحمل نخواهند کرد و ما نیز به عنوان یک دانشجوی انقلابی در کنار مردم بوده و به روشنگری در این خصوص خواهیم پرداخت.

سوء مدیریت را مهمترین مسئله کشور

وی سوء مدیریت را مهمترین مسئله کشور دانست و گفت: درست نیست که همه مشکلات کشور را به تحریم گره بزنند چراکه مشکلات رخ داده بر اثر سوء مدیریت بسیار بیشتر از مسائل تحریم است.

وی از مسئولان و دست اندرکارن خواست تا با درک مسائل انقلاب به حمایت از تولیدات داخلی بپردازند چراکه در شرایط فعلی تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی حمایت از تولید داخلی، استفاده از فکرهای خلاق جوانان و سپردن امور به جوانان است.

مدیران با تجربه، مشاوان صدیق جوانان شوند

طوماری  روی کار امدن دولت و مجلس انقلابی را مهمترین دغدغه دانشجویان عنوان کرد و گفت: اگر جوانان مستعد و توانمند در کشور مجری شند و مدیران با تجربه به عنوان مشاور در کنار آنها به کشور و انقلاب خدمت کنند، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر کشور خوهیم شد.

وی خطاب به تیم مذاکره کننده و حامیان آنها نیز گفت: امروز بر همه آشکار شد که امید بستن به شرق و غرب ساده لوحانه بوده و چیزی جز عقب ماندگی برای کشور نداشته و ندارد.

پشتوانه فکری، اساس برنامه فرهنگی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و مسئل فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: متولیان امر در اردبیل برنامه فرهنگی ندارند و هتر است در این خصوص چاره اندیشی شودتا از هدر رفت بیت المال جلگیری شود.

وی به برنامه های بسیج دانشجویی در این خصوص اشاره کرد و گفت: برنامه های تعالی بخش بسیج که در آینده نزدیک منجر به انقلاب فکری در جامعه خواهد شد می تواند چراغ راهنمای متولیان فرهنگی استان شود. چراکه اجرای برنامه های فرهنگی بدون پشتونه فکری راه به جایی نخواهد برد.

طوماری حمایت مسئولان از جوانان را خواستار شد وگفت: مسولان باید مسئله ازدواج جوانان را مورد توجه جدی قرار دهند چراکه اغلب برنامه های فرهنگی مربوط به همین بحث می شود.

در انتخابات، به فرصت طلبان اجازه بهره برداری از بیت المال را نخواهیم داد

این دانشجوی اردبیلی به موضوع انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: در مسئله انتخابات دانشجویان ضمن رصد کامل اتفاقات و دعوت آحاد مردم جهت حضوری پرشور و آگاهانه به فرصت طلبان اجازه بهره برداری از بیت المال و استفاه از امکانات دولتی را نخواهند داد

وی خواستار تضمین سلامت انتخابات شد و گفت: امروز دوران افکار پوپولیستی برخی کاندیداها به پایان رسیده چراکه مردم با بصیرت تر و اگاه تر از هر زمان دیگری دست به انتخاب خواهند زد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی، حمایت همه دانشجویان انقلابی از اقدامات شجاعانه رئیس قوه قضائیه در مبارزه با مفسدین را اعلام کرد وگفت: امروز همه وظیفه دارند تا با معرفی مفسدین به قوه قضائیه ، ضمن پاکسازی کشور از فاسدین و فرصت طلبان ، آینده درخشانی برای نظام اسلامی رقم بزند.

انتهای پیام/ج