کد خبر: 7856 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل خبرداد:

اجرای 70 عنوان برنامه ویژه روز دانشجو و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در اردبیل

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دوبال جامعه برای رسیدن به تعالی و پیشرفت است گفت: در کنار 50 عنوان برنامه ویژه روز دانشجو 20 عنوان برنامه نیز برای گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در اردبیل پیش بینی شده است.

اجرای 70 عنوان برنامه ویژه روز دانشجو و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در اردبیل

 حجت الاسلام و المسلمین عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به تبیین برنامه های روز دانشجو و سالروز وحدت حوزه  و دانشگاه پرداخت و گفت: دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها در کنار نقش نظارتی و  تبیینی، وظیفه معرفت افزایی و بصیرت دهی به دانشگاهیان را نیز برهه های مختلف بر عهده دارند

اجرای بیش از 50 عنوان برنامه ویژه روز دانشجو در دانشگاه های اردبیل

وی با بیان اینکه از 16 آذرماه  به عنوان روز دانشجو و حرکت انقلابی دانشجویان علیه طاغوت نام برده می شود به ویژه برنامه های در نظرگرفته شده در دانشگاه ها به همین مناسبت اشاره کرد و گفت:بیش از 50 عنوان برنامه در دانشگاه های اردبیل به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در اردبیل برگزار خواهد شد که بخش اعظم این برنامه ها نیز توسط تشکل های دانشجویی اجرا خواهد شد.

حسنی در ادامه سخنان خود از برگزاری جشن بزرگ روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد و گفت: در این برنامه همه فعالین دانشجو در حوزه های علمی، فرهنگی و هنری تجلیل خواهند شد.

بصیرت افزایی مردم در انتخابات بر عهده دانشگاهیان است

وی به بحث انتخابات نیز اشاره کرد وگفت: دانشگاهیان در این خصوص نقش معرفت افزایی و بصیرت دهی به مردم را بر عهده دارند که هدف نهایی نیز ترغیب مردم جهت حضور گسترده در پای صندوق های رأی است.پرئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بیداری دینی و اسلامی مردم اردبیل را یادآور شد و گفت: ار جریان اختشاشات اخیر مردم اردبیل نشان دادن که پیرو واقعی ولایت فقیه هستند و هرگز در دام شیاطین نخواهند افتاد.

ازدواج های دانشجویی پایین ترین  آمار طلاق در جامعه  را دارد

حسنی در بخش دوم سخنان خود به ازدواج دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: ازدواج دانشجویی یکی از موفق ترین ازدواج ها در جامعه است بطوریکه آمار بسیار پایین طلاق که کمتر از 5 درصد است خود گویای انتخاب آگانه و استکام ازدواج دانشجویی در جامعه است.

وی از برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی در سال جاری نیز خبرداد و گفت: دانشجویانی که از اول فروردین ماه سال ۱۳۹۷ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ ازدواج کرده باشند می توانند در سامانه ازدواج دانشجویی سالجاری ثبت نام کنند، تا مقدمات حضور این دانشجویان در مراسم جشن ازدواج دانشجویی و اعزام زوجین به مشهد مقدس فراهم شود.

 حسنی برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت افزایی زندگی، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامیرا از جمله دوره های ازدواج دانشجویی نام برد و گفت: ارائه مشاره های خانواده نیز از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای زوج های دانشجو است.

خوابگاه های دانشجویی ویژه متأهلین در اردبیل راه اندازی می شود

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود به بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی نیز اشاره کرد و گفت: با کمک خیرین کار احداث خوابگاه دانشجویی ویژه متأهلین نیز آغاز شده که در این زمینه نیز در آینده نزدیک مشکلی برای زوج های دانشجو جهت تامین خوابگاه وجود نخواهد داشت.

پیش بینی 20 عنوان برنامه در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه

حسنی در بخش سوم سخنان خود به برنامه های سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: حوزه و دانشگاه در واقع دو بال پیشرفت نظام و انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه 20برنامه مهم و بصیرت افزا در راستای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در استان اردبیل پیش بینی شده است، گفت: همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه با سخنران کشوری و برگزاری میزگردها و نشست های تخصصی در کنار برگزاری کسی های آزاد اندیشی از دیگر برنامه های این روز مهم  و اثر گذار در استان اردبیل است.

ارائه مجوز تدریس دروس معارف اسلامی به صورت  استانی

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل از ارائه مجوز تدریس دروس معارف به صورت استانی خبرداد و با بیان اینکه هم اکنون 120 مدرس در حوزه معارف اسلامی در دانشگاه های استان به فعالیت علمی مشغول هستند گفت: از سال گذشته گزینش و انجام مصاحبه های علمی جهت ارائده مجوز تدریس به استان ها واگذار شده است که علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه سجا جهت اخذ مجور اقدام کنند.

حسنی به مبلغان اسلامی و ائمه جماعات در دانشگاه های استان اردبیل نیز اشاره کرد  وگفت: حدود ۸۰ نفر روحانی در دانشگاه های استان اردبیل در زمینه های اقامه نماز جماعت، پاسخ به پرسش های دینی و مذهبی، برنامه های فرهنگی و مواردی از این دست فعالیت می کنند.

وی اعزام اساتید و دانشجویان به عتبات عالیات، برگزاری دوره های ضیافت اندیشه، تشکیل کارگروه  عفاف و حجاب و ترویج کرسی های آزاد اندیشی اساتید را از دیگر برنامه های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نام برد و گفت: نهاد رهبری در دانشگاه به دنبال ترویج ارزش های اسلام و انقلاب در دانشگاه ها است تا با تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه ها شاهد اعتلای جامعه در برهه های پیش رو شد.

کرسی های آزاد اندیشی تقویت می شوند

حسنی اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها را متذکر شد و با بیان اینکه در سال های قبل یک دبیرخانه در دانشگاه برای کرسی های آزاد اندیشی وجود داشت، تصریح کرد: امروز با ایجاد دبیر خانه در هر دانشکده سعی در ترویج کرسی های آزادانیشی  و گفتمان سازی در دانشگاه ها را داریم.

وی از راه اندازی اتاق فکر فکر عفاف و حجاب در دانشگاه خبرداد و گفت: در این اتاق فکر در صدد هستیم تا با برگزاری برنامه های اقناعی بصورت علمی و منطقی دانشجویان را نسبت به رعایت پوشش در دانشگاه ها ترغیب کنیم.

حسنی با بیان اینکه بیش از 30 عنوان برنامه در راستای پوشش دانشجویان در دانشگاه ها طرح ریزی شده است، گفت: با تبیین مسائل دینی و فرهنگی در دانشگاه انتظار داریم دانشجویان به صورت خودجوش نسبت به رعایت پوشش خود اقدام کنند.

وی به تشکیل شورای راهبردی در دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: ارتقای برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها از جمله اهداف راه اندازی این شورا است.

انتهای پیام/ج