کد خبر: 7754 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

آمادگی 3200 مدرسه در اردبیل برای آغاز سال تحصیلی/ 22درصد مدارس از لباس فرم استفاده می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه 3400مدرسه در سطح استان آماده آغاز سالتحصیلی جدید است به ارتقای کیفیت فضای آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: تدایبر خاصی برای شکوفایی مدارس در سال جدید اندیشیده شده است.

آمادگی 3200 مدرسه در اردبیل برای آغاز سال تحصیلی/ 22درصد مدارس از لباس فرم استفاده می کنند

به گزارش ابصارخبر، احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه معلم برگزار شد به تشریح عملکرد پروژه مهر در استان پرداخت و گفت: مدارس استان اردبیل با بیشترین امکانات تحصیلی آماده ارائه خدمات آموزشی برای دانش اموزان این سرزمین هستند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۱۹ منطقه آموزش و پرورش با 3200 واحد آموزشی فعالیت می کنند، گفت: از اول مهرماه 250 هزار دانش آموز در کنار 19هزار معلم سال تحصیلی جدید را در حالی  آغاز خواهند کرد که بیشترین امکانات تحصیلی از فضای آموزشی گرفته تا برنامه های علمی و فرهنگی جهت امر تعلیم و تربیت در اختیار آنها قرار گرفته است.

ناصری در ادامه سخنان خود به فرایند ثبت نام دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: ثبت نام دانش‌آموزان به‌طور کامل به پایان و صرفا ثبت نام دانش آموزان پایه‌ ی دهم که نیاز به آزمون و هدایت تحصیلی  و انتخاب رشته است، مانده است که آن هم بلافاصله بعد از پایان یافتن مراحل لازم ثبت نام این دانش آموزام نیز انجام خواهد گرفت.

وی از رشته علوم تجربی به عنوان پرمخاطب ترین رشته در بین خانواده های اردبیلی نام برد و گفت: در سال ۹۷ با اجرای موفق برنامه‌های هدایت تحصیلی در اردبیل گرایش به رشته علوم تجربی  ۲ درصد کاهش یافته و شاهد رشد و رشته‌های ریاضی و انسانی بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از توزیع بیش از ۲ میلیون جلد کتاب در سطح استان خبرداد و گفت: وکتب های درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته  و هماهنگی‌های لازم جهت تامین سرویس مدارس و لباس‌های فرم نیز انجام شده است.

وی به لباس فرم دانش آموزان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه هیچ اجباری برای استفاده از لباس فرم برای دانش آموزان نیست، گفت: استفاده یا عدم استفاده از لباس فرم توسط شورای هر مدرسه تصمیم‌گیری می‌شود و امسال نیز  طبق اعلام شورای مدارس ۳۴۰ مدرسه شامل ۵۷ هزار دانش‌آموز از لباس فرم استفاده خواهند کرد.

وی به دریافت وجه ثبت نام نیز اشاره کرد و گفت:ثبت نام دانش اموزان در استان اردبیل امسال بدون حاشیه برگزار شد و خانواده ها با رضایت کامل بدون هیچگونهشکایتی از مدارس نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کردند چراکه طی ابلاغیه ای به مدارس  ممنوعیت دریافت هرگونه وجه از والدین اعلام شده بود و مدارس تنها مجاز به دریافت کمک های داوطلبانه بودند و در این زمینه علاوه بر ابلاغ نظارت کافی نیز انجام گرفت.

ناصری با بیان اینکه 45 مدرسه هیات امنایی در اردبیل مشغول فعالیت هستند، گفت: این مدارس نیز مورد توجه خانواده ها قرار دارند.

ناصری در ادامه سخنان خود ضمن قدردانسی از خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس جهت یاری رساندن به مدارس مناطق کم برخوردار گفت: در زمینه‌ ترمیم بافت‌های فرسوده، تامین امکانات مورد نیاز مدارس و همچنین توزیع قیر با همکاری سازمان نوسازی مدارس اقدامات متعددی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به سیستم گرمایشی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد مدارس استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار هستند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر بخاری‌های نفتی مدارسی که برق و گاز دارند، در حال جمع اوری هستند، خاطرنشان کرد: این عکار در ۳۱۵ مدرسه با ۶۳۵ کلاس در حال اجرا است.

ناصری به سرویس مدارس نیز اشاره کرد و گفت: سرویس مدارس با تقاضای اولیای دانش آموزان راه اندازی می شود و امسال نیز با تقاضای والدین  2000 خودرو  برای سرویس مدارس در نظرگرفته شده است.

وی به شعار آموزش و پرورش در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول اصل بر استفاده از خدمات آموزشی نزدیک ترین مدرسه برای دانش آموزان است اما در مقطع دوم متوسطه به دلیل بحث رشته تحصیلی و ظرفیت مدارس استفاده از سرویس اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به وضعیت معلمان در سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: 90درصد ابلاغیه معلمان صادر شده و آنها آماده آموزش به فرزندان این سرمین هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با توجه به بازنشسنگی 1000نفر از معلمان با کمبود معلم مواجه است، گفت:سعی داریم از منابع موجود بیشترین بهره برداری را ببریم.

ناصری به انتقال و چابجایی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع 1500 معلم درگیر فرایند نقل و انتقال هستند.

وی از بکارگیری 470سرباز معلم در مناطق کم برخوردار خبرداد و گفت: انتخاب و انتصاب مدیران جایگزین نیز بر اساس امتیازات کسب شده انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود به مانور یک روزه بازگشایی مداری در 23 شهریور نیز اشاره کرد و گفت: در این مانور بزرگ دانش آموزان با اولیای خود در مدارس خاضر شدند تا با نظر سنجی نقایص سالتحصیلی گذشته برطرف شده  و سالتحصیلی پیش رو با بیشترین بازخود آغاز شود.

وی به تدابیر خاص برای شکوفایی مدارس در سال جدید نیز اشاره کرد و گفت: طی مصوبه ای در شورای عالی اموزش و پرورش از امسال کلیه طرح ها و برنامه های مدارس بدست خود مدیران مدرسه به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه هر مدرسه ینا به موقعیت و وضعیت خود شعار سال طرح ریزی کرده و بر اساس شعار طرح ریزی شده فعالیت خواهد کرد، چراکه بر اسا مصوبه جدید مدیر هرمدرسه رهبر آن مدرسه محسوب شده و کلیه اقدامات تربیتی دانش اموزان نیز بر عهده وی خواهد بود.

وی از تجلیل معلمان در مدرسه محل فعالیت خبرداد و گفت: معلمان پیشکسوت سرمایه های معنوی و آموزشی مدارس هستند و تجلیل از مقام انها حداقل ترین کاری است می توان برای آنها انجام داد.

انتهای پیام/ج