کد خبر: 7588 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱

امام جمعه اردبیل:

ایران اسلامی، میخی در قلب آمریکا است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : ایران اسلامی به گفته آمریکایی ها کابوس برای آمریکایی هاست و من می گویم ایران اسلامی، میخی در قلب آمریکاست. آمریکا هرچه بیشتر تقلا می کند این میخ بیشتر در قلب آمریکا فرو می رود.

ایران اسلامی، میخی در قلب آمریکا است

به گزارش ابصارخبر،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ایران اسلامی به گفته خود آمریکایی ها، کابوسی برای آنها است و من می گویم ایران اسلامی، میخی در قلب آمریکاست. آمریکا هرچه بیشتر تقلا می کند این میخ بیشتر در قلب آمریکا فرو می رود.

 

 آیت الله عاملی افزود: آمریکا هشت سال حمله به ایران را تدارک دید اما ایران به خودکفایی نظامی رسید و توان نظامی ایران، آمریکا را در خلیج فارس در منطقه زمین گیر کرد. شدیدترین محاصره اقتصادی را درست کرد لیکن ایران در بسیاری از تکنولوژی های حساس و غیر حساس به خودکفایی رسید. برجام را نقض کرد اما رسوای جهان شد و اعضاء دیگر برجام به یکه تازی او معترض شدند.

وی گفت: آمریکا بارها و بارها جنگ روانی درست کرد که حمله نظامی را شروع می کنیم اما با عقب نشینی مفتضحانه، ایران را به یک قهرمان بزرگ که قدرت شکست یک ابرقدرت را دارد تبدیل کرد. آنها کاملا ناشیانه جنگ روانی شدید شروع کردند که به ایران حمله می کنیم؛ با این تبلیغ کل عالم اسلام به ایران ارادت مضاعف پیدا کرد چون آمریکا در نظر مسلمانها در نهایت نفرت است. از آن طرف وقتی دیدند ایران کوتاه نیامد گفتند ما سر جنگ نداریم در نتیجه تلقی کل دنیا این شد که گفت آمریکا از ایران ترسید و در نتیجه باز شأن ایران بالاتر رفت. تا حال ناشیانه چندین بار صحبت جنگ و عقب نشینی از جنگ را مطرح کرده اند و در هر بار، شأن ایران را ناشیانه بالا برده اند.
خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: آنها نمی دانند که وقتی ایران را به حمله  تهدید می کنند مسلمان های کشورهای دیگر به نفع ایران نذر می کنند.  من خودم شاهد این حادثه بوده ام.  زمانی از آذربایجان زنگ می‌زدند که نذر کرده ایم اگر آمریکا حمله نکند قربانی بکشیم.
وی اظهار داشت: آمریکا به قصد خراب کردن ایران به عراق حمله کرد اما زمانی متوجه شد که عراق را در طبق زرین به ایران تقدیم کرده است. با این حمله خونی ترین، خبیث ترین و ناپاک ترین دشمن ایران یعنی صدام از بین رفت و موالیان انقلاب اسلامی، عراق را به دست گرفتند و حالا هرچه تلاش می کند از طریق انتخابات و غیر انتخابات دیپلماسی عمومی را در عراق به دست بگیرد، نمی تواند.
وی افزود: آمریکا داعش را جهت کشتار و  خونریزی وحشتناک در داخل ایران و مشغول کردن ایران با یک لشکر جرار سلفی وهابی، درست کرد اما زمانی متوجه شد که این سگ هار، پای خودش را گاز گرفته و علاوه بر آن، ایران با حضور در سوریه و سرکوب این تروریست‌های روسیاه نه تنها خطر را از خود دفع کرد بلکه چهره ضد تروریست جهانی پیدا کرد و تحسین جهانیان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان را برانگیخت و هفت تریلیون دلار آمریکا در منطقه بر باد رفت.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در جنگ ۳۳ روزه به اسرائیل دستور دادند حمله به لبنان را شروع و با اسقاط حزب الله، بال و پر ایران را بزند اما از قضا اسکنجبین صفراء فزود. در این جنگ نه تنها اسرائیل شکست خورد بلکه حزب الله توان نظامی فوق العاده پیدا کرد و حالا با مجهز شدن به هزاران موشک ویرانگر، خواب راحت را از چشم اسرائیل ربوده است.
وی افزود: به عربستان دستور دادند و علاوه بر دستور، پول و سلاح دادند که به یمن حمله کند و یک متحد حساس ایران را ساقط و بال دیگر ایران را بزنند اما با این جنایت «اتسع الخرق على الراقع»! یعنی نه تنها انصارالله ساقط نشد بلکه با جنایت وحشتناک عربستان در یمن آبروی آمریکا و ائتلاف آمریکا - اروپایی با خاک یکسان شد و همه جهانیان، عربستان و متحدان اصلی عربستان را محکوم کردند و علاوه بر آن انصارالله یمن به سلاح های پیشرفته دست یافت و حالا کاملا عاجز شده‌اند که این جنگ را چگونه خاتمه دهند.
وی گفت: آمریکا در این اواخر به حربه دیگری متوسل شد و آن، پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط بود در حالی که ذره ای به مذاکره بدون پیش شرط اعتقاد ندارند و می خواستند در صف ملت انشقاق درست کنند و ملت ما دو قطبی شود. اما با رد آن هیبت ایران بالا رفت. بعد از آن به واسطه متوسل شدند و کشور بزرگی مثل ژاپن را واسطه کردند اما اظهارات مقام معظم رهبری در ملاقات با نخست وزیر ژاپن، اعتبار فوق العاده برای ایران اسلامی درست کرد و باز تلاش آنها نتیجه عکس داد.
 امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حالا "آخرین حربه آنها پراندن پرنده در فضای کشور اسلامی است که با نیت جاسوسی و عکسبرداری از مراکز حساس صورت گرفته بود اما این پرنده مبتلا به سرنوشت "آرکیو" قبلی شد  که آن را سپاه به طور سالم در زمین نشانده بود و همین  شکست نیز باعث شد که میخ هرچه بیشتر در قلب آنها فرو برود. در این ماجرا دنیا فهمید که متجاوز به حریم کشور ها کیست؟  ناقض تمامیت ارضی کشورها کیست؟ ناقض حاکمیت ملی ملت ها کیست؟ ناقض قوانین بین المللی کیست؟ و برنده  نزاع ایران و آمریکا کدام کشور است؟
وی گفت: ترامپ گفته ایران اشتباه کرده این هواپیما را ساقط کرده است و من می‌گویم اشتباه را آن زمان کردی که سپاه را تحریم کردی و به خیرخواهی بزرگان آمریکا توجه نکردی که گفتند تحریم سپاه امنیت آمریکا را در منطقه به مخاطره می اندازد این ضرب المثل بسیار نفیس آذری است که "اولولار سوزینه باخمیان، اولیا اولیا قالار".
وی ادامه داد: ترامپ گفته ایران اشتباه بزرگی کرده این پرنده را ساقط کرده و من می گویم اگر ایران آن را ساقط نمی کرد اشتباه بزرگی می کرد. آیا شما در آمریکا در برابر تجاوز هوایی به کشور خودتان ساکت می‌مانید؟ آمریکا با این تجاوز ذائقه دفاعی ما را تست می کرد و حالا جواب تست را خوب تحویل گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: توجه شود که اسقاط این هواپیمای بسیار پیشرفته احتیاج به تکنولوژی فوق العاده دارد و ما این تکنولوژی را در محاصره تکنولوژی به دست آورده ایم. موشک نقطه زن که ما با آن هدف بیخ گوش آمریکایی ها در سوریه را زدیم، یک تکنولوژی بسیار حساس است و ما آن را در محاصره تکنولوژی به دست آورده ایم. شاید اگر ما را محاصره نمی‌کردند اصلاً به فکر دستیابی به اینگونه تکنولوژی‌ها نبودیم.
وی گفت: همه رئیس جمهورهای آمریکا در تعامل با ایران، چهره آمریکا را خراب کردند اما ترامپ، بیشتر از همه خراب کرد عقب افتادن ترامپ از تمام رقبا و نامزدها در انتخابات آمریکا درس بزرگی برای روسای جمهور آینده آمریکاست که با ایران محترمانه حرف بزنند.
 وی افزود: با این همه شکست و با چهل سال دست و پنجه نرم کردن با ایران و زمین خوردن در برابر ایران، آمریکا یک راه دارد و آن همان راهی است که اوباما به آن رسید اما اطرافیان او نگذاشتند. اوباما در نامه خود به مقام معظم رهبری نوشت "من به این نتیجه رسیده ام که ما برای مدیریت منطقه جز همکاری با ایران راه دیگری نداریم"  آمریکا با برداشتن تحریم و با بازگشت به برجام و با احترام به ملت بزرگ ما می تواند در برابر رقبای بسیار بزرگ خود موفقیت های بزرگی در خاورمیانه به دست بیاورد. اوباما آن زمان گفت " با وجود اختلافات بین ایران و آمریکا می توانیم در برخی از مسائل توافق و همکاری داشته باشیم ما نباید دنبال درگیری با ایران در منطقه باشیم موضع گیری های تند در رابطه با ایرانی ها جواب نمی دهد."
حضرت آیت الله عاملی در ادامه گفت: آنها در مذاکره هسته‌ای با ایران به طور مدام می‌گفتند ایران باید به یک انتخاب سخت تن بدهد و ما به این انتخاب سخت تن دادیم و برجام را امضاء کردیم. و حالا ما به آمریکا می گوییم کار به نقطه ای رسیده است که آمریکا باید به یک انتخاب سخت تن بدهد و قدرت ایران و قدرت فائقه منطقه بودن ایران را بپذیرد و به رسمیت بشناسد. آنها یک ادبیات موهن نسبت به دشمنان خود دارند و آن اینکه  باید به یک انتخاب سخت تن بدهید. هر رئیس جمهور که در آمریکا سرکار می آید در مسافرت به اسرائیل می گوید فلسطینی ها باید به انتخاب سخت تن بدهند مرادشان این است که آنها باید از وطن مألوف خود غمض عین کنند و الا نسل فلسطینی ها را از روی زمین بر میداریم! و حالا خداوند همین ادبیات را بر خودشان وارد کرده است و این است معنی «کما تدین تدان»!
خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: آمریکا 40 سال است عربده می کشد اما نمی تواند در اراده ملت ما نفوذ بکند و ملت ما را از عربده های خود بترساند و آخر سر نفوذ ایران، بیشتر می شود و آمریکا در اهداف خود، ناکام می ماند. نفوذ ایران به جایی رسیده که اسرائیل می گوید نمی توانیم یک لحظه از کابوس ایران خارج شویم.
وی اظهار داشت: اسرائیل از نوع تغییر رفتار آمریکا با ایران گلایه می‌کند و می‌گوید تعامل آمریکا با ایران تعامل با یک ابرقدرت است. آمریکا به ایران التماس و به عربستان هرروز اهانت می کند نتیجه دویدن به دنبال آمریکا همین است.  دولت عربستان یکصد میلیون دلار به ایوانکا هدیه کرده است. قبلاً ۴۵۰ میلیون دلار نیز  به ترامپ داد. عنوان، خرید اسلحه است ولی هدف و غرض در واقع حفاظت دولت آل سعود از سقوط است. با این حال ترامپ هر روز به آنها اهانت می کند گاهی به آن ها گاو شیرده می گوید! و گاهی می گوید آنها غیر از پول چیزی ندارند!
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه گفت: تشکر می کنیم از وزارت اطلاعات به خاطر این که در عملیاتی بسیار پیچیده توانستند یک شبکه بزرگ جاسوسی سیا را در دنیا شناسایی و منهدم کنند. ایران با این کار یک سیستم گسترده جاسوسی آمریکا را زیر و رو کرد و اقتدار امنیتی خود را به رخ سرویس های قدر و قدرتمند دنیا کشید.
وی ادامه داد: همچنین از اداره اطلاعات استان تشکر مخصوص دارم که یک فساد عظیم در محصولات پتروشیمی را کشف کردند. یک باند خائن، ناپاک و خبیث، محصولات پتروشیمی را که در ده ها محصول پرمصرف کاربرد داشت به قیمت دولتی خریده و در بازار آزاد می فروخته است. اینها شرکت های صوری درست کرده بودند، به نام شرکت می خریدند و آزاد می فروختند یا به خارج صادر می کردند. در سال ۵۷ در اوج تحریم شدید آمریکا به واسطه نایاب شدن مواد پلیمری قیمت بسیاری از کالاها بالا رفت. علت آن همین انسانهای ناپاک خائن بودند.
وی افزود : خرید با ارز ۴۲۰۰ تومانی و فروش در خارج از کشور باعث شده این خائنین به صدها میلیارد سود بادآورده برسند. پنج برابر شدن قیمت محصولات وابسته به صنایع پلیمری از قبیل شوینده ها، پوشک بچه، لوازم بهداشتی، آب معدنی، روغن مایع، لبنیات، نوشابه، آبمیوه و صنایع پلاستیکی از همین خیانت درست شد.

انتهای پیام/