کد خبر: 7571 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴

سرکنسول ترکیه در تبریز

ارتباط میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه های ترکیه گسترش می یتبد

سرکنسول ترکیه در تبریز با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی از تلاش کنسولگری ترکیه در تبریز برای گسترش ارتباط میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه های ترکیه خبر داد.

ارتباط میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه های ترکیه  گسترش می یتبد

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، حسین گونگور در نشست با هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تلاش ما این است تا از فرصت های مختلف استفاده کنیم تا با دانشگاهیان دیدار داشته باشیم، گفت: عقیده ما بر این است که گفتگو با اساتید دانشگاه، موجبات پیشرفت را فراهم می آورد.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: در توسعه روابط فی ما بین می توانیم از ظرفیت دانشگاهیان استفاده کنیم.
گونگور همکاری و فعالیت دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه های ترکیه را مهم ارزیابی و تصریح کرد: ما نیز در کنسولگری ترکیه در شهر تبریز آماده ایم هر چه از دستمان بر می آید به دانشگاه محقق اردبیلی کمک کنیم.
 سرکنسول ترکیه در تبریز با اشاره به حضور دانشجویان ایرانی در ترکیه و بالعکس، افزود: هدف گسترش ارتباط میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه های ترکیه است.
 
 
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن معرفی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: این دانشگاه دارای 11 هزار دانشجو و هشت دانشـکده در چهار شهر اردبیل، نمین، پارس آباد و مشگین شهر می باشد که در جهت گستـرش فعالیت‌ های آموزشی و پژوهشی گام برمی دارد.
حبیبی با بیان اینکه این دانشگاه دارای دو دانشمند یک درصد برتر جهان و یک شیمی فیزیکدان برتر کشور است، افزود: همچنین تعدادی از دانشجویان این دانشگاه نیز طی سال های اخیر به عنوان دانشجویان نمونه کشوری انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه های علمی، پژوهشی، روابط بین الملل فرهنگی و عمرانی به سرعت در حال گسترش است، افزود: امسال میزان تولید علم و چاپ مقالات دانشگاه محقق اردبیلی با کشورهای پیشرفته دنیا از جمله ژاپن، آمریکا، هند، ترکیه، بلژیک و سوئد 150 درصد افزایش یافته است.
حبیبی اضافه کرد: علی رغم اینکه میزان رشد علمی کشور امسال حدود 10 درصد بوده است، رشد علمی در دانشگاه محقق اردبیلی بیش از 50 درصد بوده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهارامیدواری کرد: با حضور سرکنسول ترکیه در تبریز در دانشگاه محقق اردبیلی، فعالیت های میان دانشگاه ما و دانشگاه های مدنظر در ترکیه گسترش فوق العاده ای داشته باشد.
رحیم ژرفی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای ظرفیت های بسیار مطلوبی است، گفت: هدف این است که نباید چیزی امضا شود که صرفاً روی کاغذ بماند، بلکه باید فعالیت های مدنظر به مرحله اجرا برسد تا کار انجام شده چراغ راه کارهای بعدی باشد.
وی با بیان اینکه در گام اول می توانیم در خصوص ادبیات و آموزش زبان، تبادل استاد و دانشجو و تعریف دوره ها و پروژه های مشترک اقدام کنیم، افزود: با توجه به برگزاری این نشست، دانشگاه محقق اردبیلی منتظر پیشنهادات طرف ترکیه ای برای آغاز کار خواهد بود.
گفتنی است اعضای حاضر در نشست از دو طرف کنسولگری ترکیه در تبریز و دانشگاه محقق اردبیلی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. همچنین سرکنسول ترکیه در تبریز از موزه تاریخ علوم اردبیل بازدید نمود.