کد خبر: 7551 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷

با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد

مراسم دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، علی سیفی در اردبیل+تصاویر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مدافع حرم، علی سیفی به تبیین واژه مقاومت پرداخت و گفت: اندیشه مقاومت در واقع برگرفته از اندیشه های گوهر بار حضرت علی(ع) است.

مراسم دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، علی سیفی در اردبیل+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم علی، سیفی با حضور پرشور مردم ولایتمداراردبیل و سخنرانی حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) و مداحی علیرضا اسفندیاری در مسجد قائم این شهر برگزار شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در این مراسم به تیین واژه مقاومت پرداخت و گفت: اندیشه مقاومت در واقع برگرفته از اندیشه های گوهر بار حضرت علی(ع) است.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس با دستان خالی ولی با توکل بر خداوند متعال برابر استکبار جهانی مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از همان اول  با راه اندازی جبهه مقاومت وارد عصر حاضر شد.

فیاضی ایمان به خدا را اصل و اساس سیره شهدای ابران اسلامی در برهه های مختلف عنوان کرد و گفت: شهدای گرانقدر ما با برگزیدن اصل، رو به جلو حرکت کردند و در میادین مختلف نیز زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه شهدای ما را اندیشه امام علی(ع) و ائمه معصومین (ع) پروش می دهد خاطرنشان کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس نیز این تربیت الهی بود که رزمندگان اسلام را رو به جلو سوق می داد بطوریکه در صحنه های جنگ وقتی تشنگی غلبه می کرد رزمندگان ما قمقه اب خود را ابتدا به اسرا می داند و این تنها در سایه تربیت الهی ممکن است.

فیاضی ورود رزمندگان اسلام به جبهه های مقاومت در سوریه را یادآور شد و گفت: آن روزها نیز فرزندان این ملت با بهره گیری از تربیت الهی  و حسب وظیفه در برابر مکتب عاشورا  و دفاع از اسلام به سوریه رفتند و شهید مقاومت شدند.

وی کشته شدن در راه حفظ عفت عمومی  و دفاع از ناموس را نیز شهادت عنوان کرد و گفت: کشته شدن برای دفاع از عفت جامعه نیز شهادت محسوب می شود چراکه دشمنان اسلام با هر شیوه و ترفندی می خواهند به مقابله با اسلام بپردازند به همین خاطر این میادین نیز میادین مبارزه حق علیه باطل است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود به ویژگی های امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) به خاطر برپایی این واجب فراموش شده قیام کرد و در این راه نیز بهترین دارایی ها، یعنی جان خود و فرزندانش را برای اسلام و حفظ دین خدا در زمین داد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است از مسئولین کشوری و استانی خواست تا با نگاهی فرا سیاسی به این موضوع مهم پرداخته و این فریضه واجب را در جامعه ترویج دهند.

شهید علی سیفی در ۱۶ خرداد سال ۹۶ در سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در 13 تیرماه همان سال در اردبیل تشییع و پیکر پاکشان در گلزار شهدای بهشت فاطمه (س)اردبیل به خاک سپرده شد .

انتهای پیام/ج