کد خبر: 7277 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

همایش چالش‌های پیش روی محیط زیست استان در اردبیل + تصاویر

همایش چالش‌های پیش روی محیط زیست استان به منظور بررسی وضعیت محیط زیست استان با حضور اساتید و کاشناسان مرتبط با این حوزه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

همایش چالش‌های پیش روی محیط زیست استان در اردبیل + تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش چالش‌های پیش روی محیط زیست استان  با سخنرانی  محمد درویش دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوی و با حضور آراسته سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار، شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و فعالان محیط زیستی توسط تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی، انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با مشارکت دستگاه های اجرایی استان و  انجمن دیده بان طبیعت اردبیل در سالن آیت اله مشگینی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

پتانسیل استان برای استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی مهیا است

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حفظ محیط زیست و پاسداشت این نعمت بزرگ الهی جزو وظایف همگانی محسوب می شود، گفت: متاسفانه استفاده نامناسب از طبیعت و دستکاری آن باعث آلودگی و نابودی محیط زیست شده است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان، گفت: مطالعات همکاران ما نشان می دهد پتانسیل استان برای استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی مهیا و فراهم است.

حبیبی با تاکید بر اینکه می توان با استفاده از فناوری های نانو در حفظ محیط زیست فعالیت های خوب و مطلوبی انجام داد، تصریح کرد: در همین راستا اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه نانو چندین کار علمی مشترک با اساتید کشورهای اروپایی انجام داده اند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهارامیدواری کرد: با برگزاری نشست های علمی، همگان به حفاظت از محیط زیست حساس شوند و به وظایف خود عمل کنند.

 طبیعت روز به روز در حال از بین رفتن است

صدیف احدپور رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه متاسفانه طبیعت روز به روز در حال از بین رفتن است، گفت: توجه به طرح های تحقیقاتی متبط می تواند مثم ثمر واقع شود.

وی به ضرورت توجه بیشتر به بحث آموزش در حوزه محیط زیست پرداخت و گفت: اگر می خواهیم فرزندانمان آینده بهتری داشته باشند، باید به این مهم توجه کنیم.

احدپور خواستار ارائه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسط مسئولان در این زمینه شد.

 لزوم تشکیل کارگروه های تخصصی در زمینه محیط زیست و فرهنگ سازی آن در جامعه

 معراج شرری مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه جای خوشحالی است که امروز در مسیر رشد و توسعه گام برمی داریم، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که فرهنگ سازی صرفا برای یک روز نیست، بلکه باید تداوم داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود خواستار  تشکیل کارگروه های تخصصی در زمینه محیط زیست و فرهنگ سازی آن در جامعه شد.

برگزاری پنل علمی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل، مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل، و ارائه طالبات علمی توسط معصومی، دکتر جهدی و دکتر ناصحی از اعضای هیات علمی دانشگاه های محقق اردبیلی ، آزاد اسلامی واحد اردبیل و دبیر انجمن سبز دانشگاه محقق اردبیلی ا دیگر رنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/ج