کد خبر: 7253 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸

افتتاح اولین مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور در سما اردبیل

اولین مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور با حضور معاون هماهنگی استانداری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و رئیس سازمان فنی و حرفه ای در سما اردبیل افتتاح شد.

افتتاح اولین مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور در سما اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اولین مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور با حضور معاون هماهنگی استانداری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و رئیس سازمان فنی و حرفه ای در سما اردبیل افتتاح شد.

محمد اثنی عشری رئیس مرکز سما اردبیل در مراسم افتتاح این مركز گفت: حداقل 51 مهارت به دانشجویان و دانش آموزان سما اردبیل آموزش داده می‌شود.
 

وی از تعریف چشم‌انداز برای مدون کردن فعالیت‌های سما در حوزه مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و افزود: در این چشم‌انداز آموزش حداقل 50 مهارت به دانش‌آموزان و حداقل یک مهارت به دانشجویان هدف‌گذاری شده است.

اثنی عشری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امروز و همزمان با ایام مبارک دهه فجر مرکز SCD (ارتقای شایستگی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان) سما به طور رسمی افتتاح می‌شود و این مجموعه تنها مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور است که با حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل با امکانات قابل‌توجه و کم‌نظیری در سطح استان در راستای نیل به اهداف تعریف شده خدمات خود را آغاز می‌كند.

وی افزود: این مجموعه در حوزه مدارس 1500 دانش‌آموز و در حوزه دانشجویی نیز 1500 دانشجو را تحت آموزش قرار داده است که در 13 رشته فنی مهندسی و 5 رشته در کارشناسی ناپیوسته در حال تحصیل هستند.

رئیس مرکز سما اردبیل با اشاره به سهم این مجموعه در حوزه دانش‌آموزان و دانشجویان افزود: مجموعه سما از لحاظ کمی و کیفی همواره در حال توسعه بوده و نگاه انبساطی در حوضه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است تا به مرور زمان سهم قابل توجهی از آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان را پوشش دهد.

وی ادامه داد: در چشم‌انداز سما حرکت مدارس به سمت بازی‌محور و کارآفرینی در آموزشکده‌ها به سمت آموزش‌های فنی و حرفه ای به معنای واقعی کلمه پیش‌بینی شده و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان و به شایسته‌ترین شکل ممکن خدمات در خور شأن جوانان را مهیا کنیم .

اثنی‌عشری گفت: در حوزه آموزشکده فنی حرکت به سمت ایجاد مهارت‌های فنی و حرفه ای مدنظر قرار دارد تا با آموزش مهارت‌های لازم برای کارورزی و کارآفرینی دستاوردهای قابل لمسی را به جامعه جوان استان ارائه کنیم .

 وی ادامه داد: خوشبختانه آمارهای موجود نشان می‌دهد 70 درصد دانش‌آموختگان آموزشکده های سما جذب بازار کار شده‌اند که موفقیتی بسیار چشمگیر و دستاورد قابل قبولی است اما به همین آمار اکتفا نخواهیم کرد و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته به گونه‌ای صورت گرفته که این آمار به صورت مداوم با افزایش روبرو شود .

رئیس مرکز سما اردبیل با ارائه گزارشی از دستاوردهای این مجموعه گفت : کسب عناوین ورزشی، افتتاح 4 آموزشگاه و آزمایشگاه در بحث mrl، جوش، آسانسور، بتن، مکانیک و خاک، افتتاح مرکزSCD  ، همایش ملی معماری، تقویت و تحولات گسترده در مدارس، برگزاری دو رویداد موفق استارت‌آپ در سمای اردبیل، که این واحد را به عنوان مرکز ملی استارت‌آپ در سطح کشور مطرح کرد و ... از جمله دستاوردهای مرکز سما اردبیل است.

اثنی‌عشری همچنین از موفقیت دانشجویان این مرکز در پذیرش مقالات ISI برای اولین خبر داد و افزود: این اتفاق یک استثناء در میان مجموعه‌های آموزشی استان است که به همت و تلاش دانشجویان این مجموعه چنین دستاورد ارزشمندی کسب شده است.