کد خبر: 7236 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵

استاد دانشگاه های اردبیل؛

لیبرالیسم، اصلی ترین دشمن انقلاب اسلامی است/ نظام سازی دینی، مهمترین کار پیش روی انقلاب ایران

استاد دانشگاه های اردبیل مهمترین کار انقلاب اسلامی را نظام سازی برای تشکیل حکومت اسلامی در دنیا عنوان کرد و گفت: کشور در زمینه پیشرفت به شدت نیازمند نظام سازی دینی است تا بتواند از استعمار فرانو عبور کند.

لیبرالیسم، اصلی ترین دشمن انقلاب اسلامی است/ نظام سازی دینی، مهمترین کار پیش روی انقلاب ایران

امین فتحی استاد دانشگاه های اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت:مهمترین کار انقلاب اسلامی را نظام سازی برای تشکیل حکومت اسلامی در دنیا عنوان کرد و گفت: کشور در زمینه پیشرفت به شدت نیازمند نظام سازی دینی است تا بتواند از استعمار فرانو به راحتی عبور کند.

وی با بیان اینکه عالم خلقت در سه کتاب خلاصه شده است گفت: کتاب هستی دربرگیرنده تمام مخلوقات عالم است.

فتحی دومین کتاب را مختص به انسان دانست و گفت: در این کتاب آیات انفس و آفاق آمده است.

وی از قرآن کریم به عنوان کامل ترین کتاب خلقت نام برد و گفت: این کتاب آسمانی ناظر بر هر دو کتاب است.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به تبیین ابزار ادراکی انسان پرداخت و گفت: مغز، قلب و تذکر سه ابزار ادراکی انسان است که توسطنهاآنها آنها علوم مختلف قابل فهم است.

وی کار مغز را تفکر دانست، گفت: تا تعقل نباشد تفکر به تنهایی کار به جایی نمی برد چراکه در احادیث ائمه معصومین آمده است با ادراک قبلی در محضر قرآن کریم حاضر شوید.

فتحی با بیان اینکه خداوند متعال از انسان ها می خواهد تفکر کنند گفت :دنیا با نهایت سرعت در حال حرکت است و لحظه ای غفلت موجب عقب ماندگی انسان می شود.

وی به تبیین علت عقب ماندگی ایران در گذشته پرداخت و با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست کشور را از عقب ماندگی باز دارد، گفت: ما نباید در تداوم راه انقلاب و  جبران عقب ماندگی های پیش از انقلاب در تفکر محدود شویم چراکه تفکر در کنار تعقل و تلاش مضاعف نتیجه بخش است.

این استاد دانشگاه به تلاش های شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: وی در سایه انقلاب اسلامی بود که توانست کشور را در علم موشکی به کمال برساند.

وی بابیان اینکه تهرانی مقدم  بصورت مداوم توسل به حضرت زهرا(س) داشت،تصریح کرد: وی  با توکل بر خداوند متعال و همین توسلان بر همه امور اشراف داشت.

فتحی اهمیت تعقل را یادآور شد و گفت: تعقل موجب تحلیل مسائل در انسان می شود.

وی به تحلیل های مستند اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی به برکت جوانان متدین، مکتبی و انقلابی  در 15 سال آینده به قطب علمی دنیا تبدیل خواهد شد.

فتحی با بیان اینکه تمام علوم در قران کریم نهفته است، گفت: هر آیه قرآن کریم دارای یک پیام است و ترکیب ایات جدید با یکدیگر نیز منجر به یک پیام جدید می شود.

وی در ادامه سخنان خود به تکرار برخی واژگان در قران کریم اشاره کرد و گفت: این تکرار ها بیانگر  حاکمیت علم در همه جا است.

فتحی با بیان اینکه خود کلمه قران 70 بار در این کتاب آسمانی آمده است، گفت: کلمه معروف نیز 40 بار در قران کریم آمده است که حکایت از کمال دارد.

وی به سرعت تحولات علمی دنیا اشاره کرد و با بیان اینکه علم بشر تا 1500سال پیش از تولد حضرت عیسی(ع) و پس آن دو برابر شده بود، گفت: امروز تحولات علمی هر دو سال یکبار دو برابر می شود.

این استاد دانشگاه به آسیب شناسی تحولات علمی نیز پرداخت و گفت: کثرت اطلاعات در انسان موجب سلب قدرت تفکر در وی می شود.

فتحی با بیان اینکه کثرت اطلاعات توهم دانایی بوجود می اورد گفت: این بدین معنی است که انسان فرصت تحلیل داده رها را از دست می دهد و متوجه جریان حمایت کننده از اطلاعات را از دست می دهد.

این استاد دانشگاه سرعت تحولات علمی را یادآور شد، گفت: امروز اطلاعات همچون آبشار و رودخانه خروشانی است که به جریان زندگی انسان ها وارد شده است.

وی تصریح کرد: اگر انسان موج سواری بلد نباشد در این امواج پرتلاطم غرق خواهد شد.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات سیاسی کشور پرداخت و با بیان اینکه امروز اداره کشور در بین دو تئوری مریض گرفتار شده است، گفت: توهم موجود مانع رسیدن به تفاهم مشترک در اداره کشور می شود.

وی با بیان اینکه یک جناح، جناح دیگر را متهم به عدم استفاده از علم روز در کشورداری می کند، گفت: این جناح معتقد است که آنها جاهل هستند.

وی افزود: جناح مقابل نیز طرف مقابلش را متهم به جدایی از دین می کند و معتقد است آنها بی دین و بی تفاوت هستند.

فتحی تنها راه عبور کشور در وضعیت فعلی را حرکت در صراط مستقیم عنوان کرد و گفت: مسئولان کشور باید آخرین پیشرفت ها و تحولات علمی دنیا را اخذ کرده و با راهبردهای دینی تنظیم کنند تا بتوانند کشور را در جاده صراط مستقیم پیش ببرند.

وی به فرهنگ استفاده از فناوری های جدید اشاره کرد و گفت: با اینکه در تدوین کتاب عقب بودیم ولی جبران شد ، در فضای مجازی همزمان با تحولات دنیا پیش رفتیم ولی متاسفانه فرهنگ استفاده از این تکنولوژی در کشور هنوز جا نیافتاده است.

این استاد دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود به دشمنان واقعی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: لیبرالیسم که به عنوان پیچیده ترین چهره نفاق مطرح است، اصلی ترین دشمن انقلاب اسلامی به حساب می اید چراکه با تزویر وارد شده و با شعارهای انقلابی بر عکس خط انقلاب در حرکت است.

وی فعالین تفکر لیبرالیستی در کشور  را یادآور شد و گفت: امروز حدود 2000دکترای تحصیل کرده غربی در فضای حقیقی و مجازی در حال قلم زدن برای تفکر لیبرالیستی در کشور هستند تا با ترویج افکار خود در جوانان نفوذ کرده و با تخریب مبانی فکری آنان، جامعه را به سمت غربی شدن هدایت کنند.

فتحی به معیارها دولت کارآمد و انقلابی نیز اشاره کرد و گفت: هر سه قوه باید در کشور مجهز به این معیارها باشند تا بتوانند کشور را در راستایی اهداف انقلاب و اسلام به سمت جلو هدایت کنند.

وی کار فرهنگی و تربیتی را اساس کار های جهادی و انقلابی دانست و گفت: باید با پژوهش های راهبردی صحیح، از انقلاب در برابر خطرات پیش رو حراست کنیم.

این استاد دانشگاه به تاریخچه حکومت شیعیان در طول تاریخ اشاره کرد  وگفت: در برهه ای ار تاریخ مرعشیان، آل بویه و فاطمیون در اقصی نقاط جهان اسلام مدتی بر سر کار بودند ولی هرگز به حکومت نرسیدند  و هیچگاه فکر هم نمی شد که در یک کشوری،حکومت اسلامی ایجاد شود تا بتوان برای آن زیرساخت حکومتی نیز طراحی کرد

وی مهمترین کار انقلاب اسلامی را نظام سازی برای تشکیل حکومت اسلامی در دنیا عنوان کرد و گفت: کشور در زمینه پیشرفت به شدت نیازمند نظام سازی دینی است تا بتواند از استعمار فرانو به راحتی عبور کند.

وی به الگوی دعوت نیز اشاره کرد و گفت: روش دعوت شهید ابراهیم هادی در کشور الگوسازی شود.

این استاد دانشگاه از پژوهشگران خواست تا با ترویج اندیشه های امام موسی صدر، شهید بهشتی و شهید مطهری  در نظام سازی برای تشکیل حکومت اسلامی بکوشند چراکه اندیشه های این علما، ریشه در آثار علامه طباطبایی دارد که صاحب تفسیر بزرگ المیزان است.

انتهای پیام/ج