کد خبر: 7190 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

در همایش "فراز و فرودهای توسعه از امیر کبیر تا امروز" مطرح شد؛

توسعه با رشد اقتصادی اشتباه گرفته شده است / جوشش درونی یک جامعه منجر به توسعه می شود

استاد دانشگاه تبریز در اردبیل با بیان اینکه توسعه در دنیا مدل واحدی ندارد، گفت: هر کشوری در دنیا به توسعه رسیده است، حرکت درونی و از داخل جامعه بوده که به توسعه منجر شده است.

توسعه با رشد اقتصادی اشتباه گرفته شده است / جوشش درونی یک جامعه منجر به توسعه می شود

 به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش فراز و فرودهای توسعه از امیر کبیر تا امروز توسط انجمن های علمی دانشگاه محقق اردبیلی با سخنرانی محمد باقر بهشتی استاد دانشگاه تبریز در سالن بصیرت این دانشگاه محقق برگزار شد: اگر در جامعه حرکت توسعه آغاز شود، به توسعه می رسد.

وی با اشاره به اینکه توسعه در کل دنیا مدل واحدی ندارد، تصریح کرد: هر کشوری که توانسته به توسعه برسد، حرکت در خود جامعه به صورت درونی بوده که در نهایت به توسعه انجامیده است.

این استاد دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود به مدل پیشرفت کشورهای  صنعتی اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه با امکانات انجام نمی شود، گفت:  رمز موفیت کشور پیشرفته ای چون ژاپن، در تقسیم قدرت و علم پذیری است.

محمد حسن زاده عضو هیات علمی و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه در کشور ما عموما توسعه با رشد اقتصادی اشتباه گرفته شده است، گفت: در این خصوص هنوز به تعریف مشترکی از توسعه در ایران نرسیده ایم.

وی در پایان سخنان خود به ابعاد توسعه در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور بعد فیزیکی و اقتصادی را بار آورده ایم اما به بعد فکری از توسعه نرسیده ایم.

انتهای پیام/ج