کد خبر: 7148 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰

آیین تجلیل از جهادگران دانشجو معلم همزمان با هفته بصیرت در اردبیل

همزمان با هفته بصیرت نشست سیاسی و بصیرت افزایی با هدف تبیین مسائل روز و تجلیل از جهادگران دانشجو در پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد.

آیین تجلیل از جهادگران دانشجو معلم همزمان با هفته بصیرت در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست بصیرت افزایی و جریان شناسی مسائل روز همزمان با هفته بصیرت همراه با تجلیل از جهادگرای دانشجوی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه  برگزار شد.

رضا عبدی رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان در ابتدای این نشست ضمن عرض خیرمقدم ولایت فقیه را ضامن وحدت و یکپارچگی ملت ایران دانست و گفت:مفاهیمی چون، امت، امت اسلامی و یکپارچگی مفاهیم متفاوت و سنگینی هستند که جز با وجود ولایت فقیه محقق نمی شوند از این رو ولایت فقیه مسئولیتی سنگین بوده و از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به خوبی تاکنون انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود هدایت کرده است، توطئه های روز افزون استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران را در دهه های اخیر یاد اور شد و گفت: به جرآت می توان گفت: به جز رهبر معظم انقلاب هیچکس نمی توانسن کشور را متحد و یکپارچه کرده و از همه بحران های موجود به سلامتی عبور دهد.

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان در پایان سخنان خود به شهدای کشور از زمان انقلاب اسلامی تا کنون اشاره کرد و گفت: همه شهدای ایران اسلامی از انقلاب گرفته تا 8 سال دفاع مقدس، شهدای ترور و شهدای جبهه مقاومت همگی در مسیر تحقق وعده الهی بوده  و در مسیر ولایتمداری تقدیم اسلام شده اند.

وی در ادامه سخنان خود از جامعه دانشگاهی خواست تا با رجوع به فلسفه انقلاب اسلامی به وظایف خود در تداوم راه شهدا و تحقق آرمان های انقلاب گام بردارند چراکخه نقش دانشگاهیان در این برهه خاص که بصیرت افزایی است در واقع کمک به حیات طیبه است.

آگاهی و بصیرت دو بال موفقیت انسان در مراحل زندگی

حجت الاسلام زمانی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در ادامه این مراسم ضمن تبریک سالروز حماسه 9 دی  گفت: 9 دی در واقع روز بصیرت و میثاق با امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه بصیرت و آگاهی دو عامل مهم موفقیت در زندگی انسان است، گفت:انسان هایی موفق هستند که  با بصیرت زندگی کرده و همراه با ولایت هستند.

وی در ادامه سخنان خود به تاثیرهای فتنه اشاره کرد و گفت:  فتنه بلایی خانمان سوز است بطوریکه هرجا فتنه ایجاد شود آن کشور در معرض نابودی قرار می گیرد.

زمانی با بیان اینکه فتنه، چشم ها را کور و عقل را ذایل می کند، گفت: شبهات ایجاد شده در فتنه انسان را در تشخیص دچار مشکل می کند.

وی از بصیرت به عنوان تنها راه نجات از فتنه ها نام برد و گفت: ولایتمداری آن چیزی است که باید با عمل توأم باشد تا تاثیر آن در جامعه دیده شود

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان  در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فتنه 88 پرداخت و گفت: بعد از خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب پیرامون فتنه حجت بر همگان تمام شدبطوریکه بعد از ان خطبه مردم فهمیدند که کسانیکه 8 ماه بعد از خطبه بر طبل خالی فتنه می کوبند قصد براندازی دارند و هزینه هایی که طی 8 ماه بر کشور تحمیل کردند بیش از هزینه های 8 سال جنگ تحمیلی بر کشور بود.

وی با بیان اینکه امروز بعد از گذشت 9 سال از فتنه مردم به ماهیت فتنه گران پی بردند گفت: آینده به مردم ثابت خواهد کرد که آتش افروز واقعی فتنه سال 88 چه کسی بود.

زمانی در پایان سخنان خود به موقعیت فعلی کشور ااره کرد و گفت: تازمانیکه ما با تبعیت از رهبر معظم انقلاب در مسیر انقلاب حرکت کنیم سربلند و سرافراز هستیم چراکه مسیر رهبری مسیر حق و برگرفته از  بصیرت الهی است.

در پایان این مراسم جمعی از دانشجو معلمان پردیس های آزادگان نیر، بنت الهدی صدر و علامه طباطبایی که در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی حضور فعال داشتند تجلیل شدند.

انتهای پیام/ج