کد خبر: 7137 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹

روسای دانشگاه های اردبیل؛

حفظ نظام و کشور مهمترین اولویت مردم است/ وظیفه بصیرت افزایی جامعه بر عهده نخبگان است

امروزه دشمنان تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بین مردم و رهبری و مراجع و هم‌چنین حوزه و دانشگاه جدایی بیندازند و از همین رو روی افراد خاص و نخبگان کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند.

حفظ نظام و کشور مهمترین اولویت مردم است/ وظیفه بصیرت افزایی جامعه بر عهده نخبگان است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، گرامیداشت حماسه 9 دی فرصتی برای تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های انقلاب اسلامی است هرچند این روز بزرگ که در واقع از امتحانات الهی برای ملت بزرگ ایران بود.به همین مناسبت خبرنگار ما به سراغ جمعی از مسئولین دانشگاه های اردبیل رفت تا منعکس کننده دیدگاه های متولیات تربیت فرهیختگان جامعه در این خصوص و وظایف دانشگاه ها در گرامیداشت این روز به یادماندنی شود.

 وظیفه بصیرت افزایی جامعه بر عهده نخبگان است

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بارها از سوی دشمنان مورد هجمه و حمله قرار گرفته است گفت: دشمنان اسلام طی این مدت هرچه در توان داشتند برای تضعیف نظام و کشور انجام دادند ولی به جایی نرسیدند.

وی گفت: اکنون دشمنان در تلاش هستند که با ایجاد فتنه درونی اقتدار کشور ایران را از بین ببرند که یکی از بزرگترین فتنه‌ها در سالهای اخیر فتنه سال ۸۸ بود.

حسنی ادامه داد: امروزه دشمنان تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بین مردم و رهبری و مراجع و هم‌چنین حوزه و دانشگاه جدایی بیندازند و از همین رو روی افراد خاص و نخبگان کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در همین راستا اقداماتی را علیه روحانیان آغاز کرده‌اند و به تخریب اساتید و بزرگان دانشگاهی می‌پردازند تا اینگونه بین مردم و اساتید و حوزویان جدایی ایجاد کنند و به اهداف شوم خود نائل شوند.

وی تصریح کرد: مردم آگاه و بصیر ایران در ۹ دی سال ۸۸ نشان دادند هم‌چنان پشت نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و اینگونه نقشه‌های شوم دشمنان را از بین بردند، لذا امروز نیز باید روز ۹ دی را گرامی داشته و این روز مهم را همواره در خاطره‌ها داشته باشیم.

حسنی گفت: ما نیازمند یک همبستگی ملی هستیم و همانطوریک‌ه در ۹ دی سال ۸۸ مردم آگاه ایران با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری پای کار آمدند و فتنه دشمنان را خاموش کردند، امروز نیز برای ایجاد این همبستگی نیازمند هم‌فکری و همکاری نخبگان و دانشگاهیان هستیم و این یک وظیفه همگانی است که فتنه دشمنان را خاموش کنیم.

حفظ نظام و کشور مهمترین اولویت مردم است

قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: این روز بزرگ در واقع یکی از نمادهای ماندگار در انتخاب درست مردم است  چراکه 9 دی در واقع  نبرد با فتنه و تزویر را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد.

حفظ نظام و کشور مهمترین اولویت مردم است

وی با بیان اینکه 9 دی حکایتی جانانه از عزم ملی در مدیریت سیاسی کشور را رقم زد، گفت: مردم‌سالاری دینی در این خیزش آگاهانه به زیبایی هر چه تمام‌تر قد برافراشت و بدخواهان و کینه‌توزان را رسوا کرد. یک چنین سرمایه سرشاری، همیشه در صیانت از کیان ایران اسلامی جاری است و تا زمانی که بصیرت هست، پیشرفت و موفقیت نیز هست. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل حماسه 9 دی را نشانه بصیرت و آگاهی ملت ایران در برابر نقشه های شوم دشمنان دانست و گفت: مردم ایران در این حماسه ثابت کردند حفظ نظام و میهن مهمترین اولویت است.

 وی حضور میلیونها نفراز مردم ایران در راهپیمایی 9 دی سال 1388را یادآور شد و گفت: این حضور عظیم نشان داد که مردم همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند و یکصدا و متحد در برابر فتنه گران خواهند ایستاد و فریب شایعات فتنه گران را نخواهند خورد. 

اقتدار کنونی کشور ما اقتداری درون‌زا است

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه اقتدار کنونی کشور ما اقتداری درون‌زا، وابسته به آحاد مردم و بخش‌های مختلف است، گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی همواره سعی در ایجاد تفرقه در بین مردم و چند قطبی دکردن جامعه داشته‌اند.

وی افزود: آنان همواره در نقشه‌های خود شکست خورده‌اند و فشارهای خارجی و عوامل بیرونی هیچ‌گاه نمی‌توانند اقتدار کشور را از بین ببرند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها راه تضعیف نظام را چند قطبی کردن جامعه می‌دانند و در طول تاریخ نیز با تحمیل ۸ سال جنگ و اعمال تحریم‌های ظالمانه و پی‌درپی در تلاش برای برهم زدن انسجام ملی در کشور ایران بوده‌اند.

وی ادامه داد: ارتباط خوب مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در طول این چهل سال باعث شده است نقشه‌های شوم دشمنان نظام و کشور از بین برود و موجب یأس و ناامیدی دشمنان شود.

روحیه ولایت پذیری مانعی برای نفوذ، فتنه و براندازی 

داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل هم با بیان اینکه بزرگداشت حماسه تاریخی و تاریخ ساز یوم الله نهم دی بعنوان روز«تجلی دست قدرت الهی شکست فتنه آمریکایی ،انگلیسی و صهیونیستی است، گفت: این روز بزرگ متعلق به یک گروه و جریان خاص نبوده و تنزل دادن آن در حد یک اختلاف شخصی و حزبی و جناحی، خود فتنه‌ای بزرگ و خیانتی بس بزرگتر است.

وی افزود: قیام مردم در نهم دی ۸۸، حامل این پیام بود که روح ایمان و تعهد مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی در سایه دست قدرت الهی و روح برگرفته از حماسه حسینی و تجلی اراده عاشورایی و روحیه ولایت پذیری، همیشه مانع از ایجاد نفوذ و فتنه و براندازی نظام اسلامی می‌شود.

اسلام در تاروپود وجود ملت ایران نقش یسته است

رضا عبدی رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز حماسه 9 دی را نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی دانست و گفت: ملت ایران تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب ایستادند.

وی با تاکید بر اینکه بازیگران منطقه از آن غافلند که اسلام در تاروپود وجود ملت ایران نقش یسته و این ملت را نمی توانند از ارزش های اسلامی جدا کنند. 

انتهای پیام/ج