کد خبر: 7129 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶

بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل به مناسبت حماسه 9 دی

یوم الله 9 دی تبلور بصیرت الهی در بطن رهبری داهیانه ی بزرگ مردی بود که با درایت و رصد دقیق نیات شوم دشمن و فتنه گران، لزوم بسیج آحاد ملت و حرکت گسترده در مقابله با امواج توطئه آمیز را فریاد می زد.

بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل به مناسبت حماسه 9 دی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، یوم الله 9 دی تبلور بصیرت الهی در بطن رهبری داهیانه ی بزرگ مردی بود که با درایت و رصد دقیق نیات شوم دشمن و فتنه گران، لزوم بسیج آحاد ملت و حرکت گسترده در مقابله با امواج توطئه آمیز را فریاد می زد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل به مناسبت فرارسیدن حماسه 9 دی بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: حماسه 9دی، رویدادی ماندگار و شگفت انگیز از عمق درک و شناخت ملت غیور ایران از فتنه و جریان های برانداز علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود. 9 دی تیشه بر ریشه ی کوردلان و خوش خیالانی زد که در باور خود، آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند.
این بیانیه می افزاید: یوم الله 9 دی تبلور بصیرت الهی در بطن رهبری داهیانه ی بزرگ مردی بود که با درایت و رصد دقیق نیات شوم دشمن و فتنه گران، لزوم بسیج آحاد ملت و حرکت گسترده در مقابله با امواج توطئه آمیز را فریاد می زد. جریانات پس از انتخابات 22 خرداد 88 که با برنامه ریزی دقیق دشمن و عوامل خود فروخته ی آن هدایت می شد نشان داد؛ اگر سرسوزنی از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ایران عدول کنیم، دشمنان قسم خورده برای ضربه زدن به نظام و انقلاب، درنگ نخواهند کرد.
در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص 9دی اشاره شده  و آمده است:به تعبیر رهبر معظم انقلاب 9 دی «یکی از قله های فراموش شدنی» «حرکت برخاسته از بصیرت» «شناخت موقعیت و حضور در لحظه های مورد نیاز» و «حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی» بوده و در عین حال شناخت حق از باطل، پشتیبانی قاطع از مقام ولایت، اتمام حجت با فتنه گران وعبور کنندگان از خطوط قرمز نظام و محکوم نمودن هتک حرمت به مقدسات، جلوه هایی از حضور حماسی ملت ایران در 9 دی 88 در اقصی نقاط کشور بود. ملت سرافراز ایران نشان داد که در سخت ترین شرایط، همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و تا پای جان آماده ی فداکاری و صیانت از ارزش ها و آرمان های نظام و حراست از خون شهیدان است.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل (شهید علم الهدی )، ضمن گرامی داشت حماسه ی ماندگار 9 دی و شهدای گرانقدر آن ایام و تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی و درگذشت مصیبت بار تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

1 – مطرح کردن  رفع حصر سران فتنه از سوی برخی افراد، خلاف تدابیر اتخاذ شده از سوی شورای عالی امنیت ملی کشور و مصالح کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و مطالبه ی بر حق ملت شریف ایران، محاکمه ی عادلانه و به دور از اغراض سیاسی سران فتنه می باشد.

2 – فتنه به انحاء مختلف و در پوشش های متفاوت قابلیت بروز و ظهور دارد و باید آمادگی کافی در میان اقشار مختلف مردم به ویژه مسوولین و نخبگان در مواجهه با آن وجود داشته باشد.

3 – اعتماد به وعده های دروغین و پوشالی غرب و در رأس آن آمریکای جنایتکار که با بدعهدی های مکرر و  خروج از برجام ثابت کرد؛ مصداق بارز «شیطان بزرگ» می باشد، نتیجه ای جز تضییع حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران و استضعاف ملت انقلابی آن در پی نخواهد داشت.

4 – تشخیص صحیح حق از باطل، افزایش بصیرت و آگاهی، شناخت شیوه های نفوذ دشمن و تبیین صحیح آن و عدم فریب در مقابل لبخند دشمن مستکبر از ضرورت های اساسی در مواجهه با توطئه های دشمنان قسم خورده ی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

5 – بیانات حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب در راستای حفظ وحدت و انسجام مردم و مسئولین و پیشبرد اهداف نظام و انقلاب، باید مورد توجه تمامی گروه ها و جریان ها قرار گیرد.

6- تبیین نقشه های دشمن در جنگ اقتصادی که با هدف دلسرد کردن و ایجاد فاصله میان مردم و نظام اسلامی انجام می گیرد در کنار انجام اقدامات اساسی برای مقابله با گرانی های افسارگسیخته و نوسانات ارزی و محاکمه ی عادلانه ی مفسدان اقتصادی و حمایت از اقشار آسیب پذیر، مورد توجه مسوولین قرارگیرد.

7– مسوولین نظام باید با درک شرایط حساس کنونی و در آستانه ی ورود به چهلمین سال از حیات پربرکت انقلاب اسلامی، ضمن پرهیز از اظهارنظرهای احساسی و عاری از منطق و به دور از غوغاسالاری، در حفظ دستاوردهای ارزشمند نظام که حاصل خون شهیدان و مجاهدت ها و ریاضت های بی بدیل جوانان این مرزو  بوم است، نهایت کوشش خود را به کارگیرند.

8-همه آحاد مردم بخصوص خواص و نخبگان، باید جمله بسیار ارزشمند حضرت امام(ره) را نصب العین قراردهند که فرمود:«پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد».

امضاء کنندگان بیانیه؛

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل                      

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین

انتهای پیام/ج