کد خبر: 7114 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اردبیل:

دانشگاه‌ها بسترسازبرنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شوند

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اردبیل با بیان اینکه باور ما بر این است که امنیت برگرفته از زیرساخت های موجود در جامعه است، گفت: اگر جامعه ای ما امن است، پس بسترها و پیش زمینه های اجتماعی آن نیز مناسب است.

دانشگاه‌ها بسترسازبرنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز نشست تخصصی کاربردی مداخلات فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد با حضور  شهریار آراسته معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل  و کارشمناسان آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 آراسته در این نشست با بیان اینکه باور ما بر این است که امنیت برگرفته از زیرساخت های موجود در جامعه است، افزود: اگر جامعه ای امن است، پس بسترها و پیش زمینه های اجتماعی آن مناسب است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با هم افزایی تمامی نهادهای اثرگذار به مرور شاهد کاهش این آسیب اثرگذار باشیم، تصریح کرد: همچنین تلاش می کنیم نگاه سنتی جاافتاده به این پدیده را نیز تغییر دهیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد به این مقوله به خوبی ورود پیدا کرده و کمپ های دارای مجوز نیز تشکیل یافته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه از علل اصلی گرایش دانشجویان و جوانان به اعتیاد، داشتن امتحان، بی خیالی، فراموشی مشکلات و غیره عنوان شده است.

وی تاکید کرد: باور ما این است دانشگاه ها برای جامعه برنامه داشته باشند؛ چراکه دانشگاه ها باید بستر بسیاری از برنامه ریزی ها در این حوزه باشد.

 معرفت سیاه کوهیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت:  اگر می خواهیم اعتیاد در جامعه کاهش یابد، باید دو عامل دیانت و ورزش را مدنظر قرار دهیم، گفت: لذتی که انسان در طول فعالیت های بدنی دریافت می کند، وصف ناپذیر است.

وی با بیان اینکه ورزش نوعی اعتیاد است که وضعیت ذهن، بدن، جسم و قلب انسان را بهتر کرده و اجازه نمی دهد بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت و غیره به سراغ انسان بیاید، تصریح کرد: ما در مرکز سلامت و تندرستی دانشگاه نیز آمادگی داریم در همه ابعاد چکاب کامل برای مراجعان انجام دهیم.

سیاه کوهیان تاکید کرد: انسان یک بار به دنیا آمده است و سبک زندگیش باید خیلی بهتر باشد.

در پایان این نشست جمعی از اساتید دانشگاه ها و کارشناسان آسیب های اجتماعی به تبادل اندیشه پرداختند.

انتهای پیام/ج