کد خبر: 7068 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰

حجت الاسلام حمید رسایی:

برجام ارزانی نیاورد که CFT بیاورد / سرنوشت پرونده مدیران دو تابعیتی مشخص شود

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان اردبیل با بیان اینکه ایران اسلامی نیاز به بمب اتم ندارد چراکه استقلال و خودباوری بمب اتم های ایران هستند خواستار تعیین تکلیف نهایی مدیران دوتابعیتی در کشور شد.

برجام ارزانی نیاورد که CFT بیاورد / سرنوشت پرونده مدیران دو تابعیتی مشخص شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست تحلیلی  و روشنگری توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این دانشگاه برگزار شد ضمن تشریح وقایع 16 آذر 32 به تبیین مسائل روز کشور پرداخت و گفت: تکلیف مدیران دوتابعیتی باید هرچه سریع تر مشخص شود

استکبار ستیزی ریشه در مبانی اسلام

وی در ابتدای سخنان خود از برگزار کنندکان همایش ها، نشست ها و دورهمی هایی که به مناسبت 16 آذر در دانشگاه ها برگزار می شود انتقاد کرد و با بیان اینکه فلسفه این روز بزرگ با سایر برنامه ها و مراسمات فرق می کند و نباید در این روز از هر سخنرانی دعوت کرد گفت: استکبار ستیزی مهمترین رویکرد 16 آذر است و هر سخنرانی بر خلاف این موضوع در این روز و به همین مناسبت ها در دانشگاه ها صحبت کند درست نیست چراکه اهانت به خون سه شهید 16 آذر 32 محسوب می شود.

رسایی در ادامه سخنان خود در جواب به این سوال که اگر از شما استکبار ستیزی را بگیرند چیزی برای گفتن ندارید، گفت: استکبار ستیزی ریشه در مبانی اسلام و تاریخ دارد بنابر این استکبار ستیزی خمیرمایه انقلاب اسلامی است ولی اگر از طرف مقابل آمریکا دوستی گرفته شود چیزی برای آنها نمی ماند.

وی تصریح کرد: استکبار ستیزی نقطه کانونی انقلاب اسلامی است و همه چیز ما در پرتو آن نهفته است.

این نماینده سابق مجلس به تحریم های استکبار جهانی نیز اشاره کرد  گفت: غنی سازی، سلول های بنیادی، پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف همه این ها در سایه نه گفتن به استکبار حاصل شده است.

استقلال و خودباوری، بمب های اتم کشور هستند

وی به مذاکرات هسته ای و برجام اشاره کرد و با بیان اینکه زمانیکه NPT امضا شد رهبر انقلاب صراحتا اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال بمب اتمی نیست چراکه دین اسلام به ما اجازه تولید چنین سلاح هایی را نمی دهد.

رسایی  با بیان اینکه امام حسین(ع) در ماجرای عاشورا قبل از همه به آب رسید ولی آن را برای خود محصور نکرد، دوران امام علی(ع) را نیز یادآور شد و گفت: امام علی(ع) در دوران خلافت خود در سه جنگی که اتفاق افتاد تنها دفاع کننده بود.

وی به دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: جنگ تحملی 8 سال نیز بر همین اساس به پیش رفت.

مدیر مسئول نشریه 9 دی به تبیین و کارکرد بمب اتمی پرداخت و با بیان اینکه بمب اتم ضامن تامین امنیت نیست گفت: جمهوری اسلامی پاکستان که چندین سال است دارای بمب اتم چرا فاقد امنیت و قدرت در جهان است.

وی با بیان اینکه پاکستان علی رغم داشتن تکنولوژی بمب اتم هیچگاه مورد تحریم واقع نشده و یا قطعنامه شورای امنیت بر علیه این کشور صادر نشده است، گفت: استقلال همان بمب اتمی است که آمریکا و استکبار جهانی از آن وحشت دارند.

رسایی در ادامه سخنان خود به تبیین قدرت ایران اسلامی پرداخت و گفت: خودباوری، استقلال، مکتب عاشورا و مهمتر از همه شعار هیهات من الذله و انتظار فرج بمب اتم جمهوری اسلامی ایران است که برای ما همه چیز به خصوص امنیت فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه انتظار فرج و مکتب عاشورا آبادگر، شفا دهنده، زنده کننده است گفت: بمب اتم ویرانگر و کشنده انسان های معصوم و بی گناه است.

این نماینده سابق مجلس خطاب به طرفداران و آمریکا دوستان نیز گفت: بمب اتم اثر ندارد و تحریم بردار نیست چراکه اگر موثر بود پاکستان  در امنیت بود ولی در امنیت نیست چون استقلال ندارد و اگر استقلال داشت بمب اتم نداشت.

وی در ادامه سخنان خود به اتفاقات مختلف چون ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، پیام غدیر خم و ماجرای سقیفه اشاره کرد و گفت: برای یافتن حقیقت امروز نهفته در جریانات ایران اسلامی لازم نیز تاریخ 1400 ساله مرور و ماجراهای صد سال پیش به خاطر آورده شود چرا که تنها با عقب گرد به سال 92 یعنی سه سال پیش همه قضایا شفاف و معلوم می شود.

برجام، ارزانی نیاورد

رسایی به طراحان شبهه علیه نظام  و انقلاب اشاره کرد و گفت: برخی افراد مزدور با راه اندازی سلسله شبهات جهت ایجاد دو دلی و نفاق بین مردم هستند که و با طرح سوالاتی چون چرا رهر انقلاب ورود مستقی نمی کند و یا اینکه با وجود اینکه رهبری همه چیز را می دانند چرا اقدامی نمی کنند گفت: شرایط فعلی جامعه چنین ایجاب می کند بطوریکه با کمی برگشت به عقب  و مطالعه وقایع گذشته و سرانجام قضایا به خوبی پاسخ این پرسشگران را می دهد که جامعه آماده  پذیرش اجرای برخی تصمیمات نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معاهده FATF و CFT اشاره کرد و با بیان اینکه موافقان این معاهدات متقدند  با اجرایی شدن این معاهدات کالاهای مصرفی در ایران 20 درصد ارزان خواهد، به ماجرای برجا اشاره کرد و گفت: با امضای برجام قرار بود آفتاب تابان تر شده و نعمت های فراوان به کشور جاری شود

این نماینده سابق مجلس افزود: ما همان قدر در مورد FATF  و CFT می دانیم که در مورد برجام می دانیم چراکه متن همه آنها را با دقت خوانده  و از مفاد مضر  باخبر هستیم و اعلام می کنیم همه این ها ادعا و دروغی بزرگ است.

وی ادعاهای ارزانی 20 درصد و تسهیلات متعدد را یاداور شد و گفت: امروز به برکت موبایل  و فضای مجازی که سرعت چرخش اخبار باورنکردنی است به راحتی آدم دروغگو به تصویر کشیده می شود.

اجرای FATF باعث خود تحریمی کشور شد

رسایی به سخنان یکی از مسئولین کشور که اعلام داشت هرکس شعار می دهد هزینه اش را هم باید از جیبش بپردازد اشاره کرد و گفت: وضعین امروز بازار و سفره های مردم گویای دروغ بزرگ ارزانی 20 درصد است.

وی با بیان اینکه اتفاقات برجام دیکته شده بود گفت: اتفاقات FATF و CFT نیز از روی سادگی و ناپختگی نیست بلکه از روی برنامه ریزی های چندین ساله اتاق فکر استکبار است.

مدیر مسئول نشریه 9 دی به ماجرای FATF  و امضای ان بدون اطلاع مسئولین تراز اول کشور توسط تیم اقتصادی دولت اشاره کردد و گفت: زمان اجرایی شدن این معاهده و انتشار بیانیه پایانی طرف قرار داد مسئولین کشور از امضای چنین معاهده ای بخبر شده و تذکرات جدی نیز دادند.

وی با بیان اینکه امضای این معاهده ننگین باعث خود تحریمی کشور شد گفت: بانک های داخلی خودمان بر اساس این معاهده پول سپاه را نیز به خوش نمی دادند.

رسایی  با بیان اینکه ظرف این چند سال 37 توصیه  از 41 توصیه این معاهده در کشور اجرا شده است، گفت تنها 4 مورد باقی مانده  که اجرای آنها نیز مسلتزم تصویب مجلس است.

مدیر مسئول نشریه 9 دی در ادامه سخنان خود به تبیین 4 توصیه باقی مانده پرداخت و با بیان اینکه دو مورد این 4 بند دخلی است، گفت:قانون داخلی مبارزه با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی از جمله مفاد این دو توصیه داخلی هستند

وی به تبیین توصیه های بین المللی نیز پرداخت و گفت:با اینکه در این معاهده تیز مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم وجود دارد ولی تعاریف آنها از تروریسم با تعاریف اسلام و ما از زمین تا اسمان است چراکه در نظر آنها گروه های چون حزب الله لبنان و انصلار الله یمن تروریست در حالیکه انها از خاک خود دفاع می کنند  و به جایی تهاجم نکرده اند که  تروریسم تلقی شوند

رسایی  سخنان هیلاری کیلینتون را یادآور شد و گفت: امروز خود استکبار جهانی معترف به خلق داعش است و از ان نیز حمایت می کند.

وی به سخنان  رهبر معظم انقلاب در خصوص این معاهده ننگین اشاره کرد و گفت:ما وقتی قانون داخلی در مورد مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی داریم نیازی به ملحق شدن به کنوانسیون های بین المللی که معلوم نیست آخرش چه چیزی وجود دارد ملحق شویم.

دانشجویان خواص جامعه هستند

این نماینده سابق مجلس از دانشجویان به عنوان خواص جامعه نام برد و از آنها خواست تا با مطالعه دقیق این معاهده ها و تحلیل درست این وقایع و پیامدهای FATF بین مردم روشنگری کنند چراکه مصوبه CFT مجلس مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت و به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و هنوز جواب نهایی اعلام نشده لذا روشنگری های شما در این مورد سرنوشت ساز است.

وی در پاسخ به این سوال که خروج آمریکا از برجام به دلیل نوشتن شعار روی موشک بود گفت: اسرائیلی ها هم بچه های خود را از همان کودگکی به ایران ستیزی تشویق می کنند و حتی صراحتا نیز در مجامع رسمب اعلام می کنند ما نمی خواهیم ایران باشد.بنابراین نوشان شعار روی موشک ربطی به برجام ندارد همچنانکه تیم مذاکره کننده هم صراحتا اعلام داشتند در موضوع برجام چیزی به نام موشک وجود ندارد.

رسایی به زندگی ظریف در آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: با کمی مطالعه در خصوص افراد تیم مذاکره کنند و سوابق آنها که اغلب در امریکا و اروپا زندگی کرده و تابعیت دوگانه دارند و صراحتا نیز اعلام داشته اند در طول مذاکرات با طرف های امریکایی رفت امد داشته و با اسم کوچک همدیگر را صدا می کردند، چنین ترکیب فکری نمی تواند برای منافع ملت مثمر ثمر شود.

وی با بیان اینکه در همان دوران اوباما نیز برجام مکررا نقض می شد، خاطر نشان کرد: رفتن به برجام دست خودمان بود امام خروج از ان دست ما نیست چراکه مستلزم هزینه های گزاف و سنگین برای کشور در مجامع جهانی است چراکه به دشمنان اسلام و کشور بهانه تعدی و تجاوز می دهد.

FATF ترفند استعماری استکبار است

این ماینده سابق مجلس سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس را یاداور شد و گفت: رهبری فرمودند بوید قانون داخلی درست کنید و به اپن عمل کنید و ضرورت ندارد  به چنین معاهداتی بپیوندید

وی در ادامه سخنان خود به ترفند استکبار در راه اندازی معاهداتی چونFATF اشاره کرد و گفت: کشورهای استکباری جهت تداوم استعمار خودکنوانسیون های استعماری طرح ریزی کرده و با عضویت کشورهای زیر مجموعه خود سایر کشور ها ترغیب به پیوستن چنین معاهداتی می کنند  و به کشورهایی که تن به توافق نمی دهدند نیز می گویند اگر این معاهده بد است  تبعات دارد چرا 120 کشور به پان پیوسته اند  و اینگونه با ایجاد جنگ روانی درصدد ایجاد نفاق و تفرقه بین مردم و مسئولان می شوند.

وی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: وقتی جریانی مثل FATF در کشور به راه انداخته می شود، رئیس جمهور و رئیس مجلس موافقت خود را جهت الحاق به این معاهدات اعلام می کنند اگر رهبری صراحتا  و مستقیما ورود کرده و نگذارد، جو روانی ایجاد شده توسط رسان های دشمن به ضرر کشور می شود بنابر رهبر معظم انقلاب با اتخاذ تدابیر خاص  صبر ضمن بیان خطررت این معاهده ها تنها مخالفت خود را اعلام می دارد و از مردم می خواهد به این معاهدات تن ندهند.

رسایی در پاسخ به سوالات دانشجویان در خصوص ماجرای سفارت انگلیس نیز گفت: تجمع مقابل سفارت انگلیس با مجوز رسمی صورت گرفت و قبل از ان نیز لایحه قطع همکاری با دولت انگلیس نیز در مجلس بررسی شده بود هرچند مخالف ورود به داخل سفارتخانه هم بودیم.

مروجان فساد از کشور بروند

وی در پاسخ به نحوه پوشش و آزادی نیز گفت: کشور دارای قوانین  و احکامی است  و هرکس نمی تواند با آین قوانین و احکام اسالمی کنار بیاید آزاد است از ایران برود.

رسایی با بیان اینکه قرائت های مختلف از یک برنامه می شود گفت: اغلب مردم طالب قرائت اسان از یک برنامه حتی دین هستن  و در این را ه همواره اسانت تریت راه ها را انتخاب می کنند غافل از اینکه آسان تری راه همیشه انسان را به سعادت نمی رسانذ چراکه ممکن داست در دام انسان نما ها بیافتند.

وی به کنفرانس برلین در این خصوص اشاره کرد و گفت: کسانیکه در این برنامه قصد داشتند علیه ایران اسلامی مانور دهند  وجب اثبات بی دینی اصلاحات آمریکایی در اذهان ملت شدند.

این نماینده سابق مجلس به سلسله حرکات هنجار شکنانه مثل دختران خیابان انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: کسانیکه می خواهند با برنامه ریزی منسجم مروج فساد در کشور اسلامی  شوند بهتر است قبل از اینکه ملت انها را ایران بیرون کنند خودشان کشور را ترک کنند.

تکلیف مدیران دوتابعیتی مشخص شود

وی در پایان سخنان خود به موضوع مدیران دو تابعیتی نیز اشاره کرد و گفت: بر طبق اساند موجود هیات تفحص مجلس 100 مدیر رده بالای کشور دوتابعیتی هستند که یکی از پانها یک مقام عالیرتبه اجرایی در کشور است که سالها در اسکاتلند تحصیل کرده و بوریکه اسناد و مدارک گواهی وجود تابعیت در این فرد است و مطالبه من این است که صراحت پشت تریبون بیاید و به همه واقعیت مسئله را بگوید و صراحتا اعلام کند که مسئله کلا دروغ است چراکه در کشور اسلامی و مستقل وجود مدیر عالی رتبه دو تابعیتی معنی ندارد.

انتهای پیام/ج