کد خبر: 7059 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان راه اندازی می شود/ اختصاص بودجه وزارت آموزش عالی به دانشگاه فرهنگیان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه راهبردی و استراتژیک درنظام جمهوری اسلامی ایران است و باید تربیت و آموزش دانشجو معلمان با نهایت دقت و در سطح بالای علمی صورت گیرد، گفت:بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان به همین منظور در حال راه اندازی است.

بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان راه اندازی می شود/  اختصاص بودجه وزارت  آموزش عالی به دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جشن بزرگ روز دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با حضور رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مفقام معظم رهبری در دانگاه فرهنگیان کشور در سالن فدک اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدامین‌اله دادگر پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل اظهار داشت: بودجه دانشگاه های فرهنگیان از سال آینده از بودجه آموزش عالی کشور بصورت مجزا تآمین خواهد شد، که این یک امر ضروری برای مجموعه دانشگاه های فرهنگیان کشور است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان باید در کشور راه اندازی شود، افزود: خیرین بزرگی اعلام آمادگی کردند تا در حوزه آموزش و تربیت معلمان فعالیت داشته باشند، که این امر موجب توسعه و پیشرفت در دانشگاهای فرهنگیان خواهد شد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه راهبردی و استراتژیک درنظام جمهوری اسلامی ایران است و باید تربیت و آموزش دانشجو معلمان با نهایت دقت و در سطح بالای علمی صورت گیرد.

وی گفت: در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید به اولویت‌ها توجه شود و اساتید دانشگاه فرهنگیان نباید تنها به آموزش اکتفا کنند چرا که در کنار آموزش، پرورش هم جزو اولویت‌های اساسی است.

دادگر تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است اهمیت این دانشگاه را برای ما روشن می‌کند و  باید مسئولان با به روزآمدی سیستم آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و حل مشکلات این دانشگاه در راستای ارتقاء نظام آموزشی کشور اقدام کنند.

وی بیان کرد: سرعت بروزرسانی و ارتقای سطح علمی اساتید قابل قبول نیست و بسیار کند پیش می‌رود و نیاز است وزارت آموزش و پرورش نگاهی جدی و اساسی به دانشگاه فرهنگیان داشته باشد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با رویکرد جدید و مساعدت سازمان برنامه بودجه مقرر شده تا مقدمات جدا شدن بودجه دانشگاه فرهنگیان از آموزش و پرورش و الحاق آن به  آموزش عالی فراهم شود  تا نیازهای پایه‌ای واساسی این دانشگاه و ارتقای سطح علمی محقق شود.

وی  اظهار کرد: بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان نیز تشکیل شده و خیرین بزرگی اعلام آمادگی کردند تا در حوزه آموزش و تربیت معلمان فعالیت داشته باشند.

دادگر با بیان اینکه تعلیم و تربیت معلمان کمتر از انرژی هسته‌ای نیست، گفت: دانشمندان ما را همین معلمان تربیت کردند و نیاز است جایگاه و شان معلم در جامعه حفظ و پاسداری شود. 

وی بیان کرد: معلمان علاوه بر بالا بردن سطح علمی جامعه و آموزش دانش آموزان نقش تربیت نسل‌ها را بر عهده دارند که نقشی بسیار حائز اهمیتی را در آینده جامعه دارد.

دادگر گفت: با توجه به اینکه تربیت نیروهای نسل آینده کشور به دستان همین فرهنگیان و دانشجویان معلم انجام می شود لذا باید به این قشر از دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان کشور توجه ویژه ای نشان دهند.

خبرنگار: یوسف نوروز