پربازدیدترین ها

کد خبر: 7054 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷

نماينده مردم اردبيل در مجلس؛

اختصاص 32 درصد از فروش منابع انرژي به صندوق توسعه ملي

نماينده مردم اردبيل در مجلس در مراسم آغاز بكار مركز تحقيقات انرژي دانشگاه آزاد اردبیل به مصرف انرژی های فسیلی اشاره کرد و گفت: در صورت تصویب مجلس32 درصد از فروش منابع انرژي جهت برنامه ریزی برای آینده به صندوق توسعه ملي اختصاص خواهد یافت.

اختصاص 32 درصد از فروش منابع انرژي به صندوق توسعه ملي

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محمد فيضي نماینده مردم اردبیل در مجلس پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز بكار مركز تحقيقات انرژي دانشگاه آزاد اردبیل به مصرف انرژی های فسیلی اشاره کرد و گفت: امروز كل دنيا به اين نتيجه رسيده است كه براي حفظ محيط زيست، دست از منابع فسيلي بكشند و اين در حالي است كه مصرف انرژي در ايران بيش از 4 برابر ميانگين دنياست.

وي با بیان اینکه تا سال 2050 بيش از 80 درصد انرژي جهان از انرژي هاي تجديدپذير خواهد بود گفت: كشور ما بايد تلاش كند در برنامه ريزي هاي خود با استفاده از مراكز تحقيقاتي و علمي در اين مسير مهم گام بردارد.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل در ادامه سخنان خود به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه همه اين موارد پيش بيني شده و بايد تا پايان برنامه ششم مصرف انرژي 50 درصد كاهش يابد.

فیضی به مصوبات مجلس در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: با تصويب مجلس شوراي اسلامي 32 درصد از فروش منابع انرژي اعم از نفت و گاز در اختيار صندوق توسعه ملي قرار مي گيرد تا براي آيندگان برنامه ريزي و هزينه شود.

وی افزود: مجلس اجازه داده 200 ميليون دلار از صندوق توسعه براي نگهداري آب هايي كه از بين مي رود برداشته شود.

انتهای پیام/ج