کد خبر: 7028 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳

در نشست تفکر لیبرالی، مدیرت جهادی مطرح شد؛

سیاسی بازی جایی در تفکر مدیریت جهادی ندارد/ لیبرال ها مانند آفتاب پرست مدام در حال تغییر رنگ هستند

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مدیریت جهادی تنها راه نجات کشور از برون رفت ها است، جا خالی دادن و انداختن تقصیر به گردن دیگران را از جمله هنرهای مدیران لیبرالی عنوان کرد و گفت: لیبرال ها مانند آفتاب پرستان مدام در حال تغییر چهره و رنگ هستند.

 سیاسی بازی جایی در تفکر مدیریت جهادی ندارد/ لیبرال ها مانند آفتاب پرست مدام در حال تغییر رنگ هستند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نشست بصیرت افزایی راه‌حل مشکلات کشور با،تفکر لیبرالی یا مدیریت جهادی؟؟ با سخنرانی محمدرضا بابایی کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه برگزار شد.

بابایی در ابتدای این نشست به تبیین مدیریت جهادی پرداخت و گفت: خستگی ناپذیری و مسئولیت پذیری از جمله شاخصه های کار جهادی است و هرکس که خود را یک مدیر جهادی می داند باید در تمام لحاظ عمر، خود را خدمتگذار مردم بداند و با تمام وجود برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مدیران فعلی کشور در تلاش شبانه روزی با مشکل مواجهه هستند گفت: تنها فرد جوان می تواند تلاش شبانه روزی خستگی ناپذیر داشته باشد.

ویژگی های مدیریت جهادی

این کارشناس مسائل اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی های کار جهادی پرداخت و گفت: ایمان به کار و کسب رضای الهی از جمله ویژگی های یک مدیر جهادی است.

وی بابیان اینکه لازمه مدیریت جهادی خدمتگذاری به مردم است، گفت: مردم به نمایندگان رای دادند تا مشکلات انها حل شود نه اینکه روز به روز با انبوه از مشکلات و گرفتاری ها مواجه شوند.

بابایی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های یک نماینده خادم پرداخت و گفت: یک نماینده مردمی فردی است که با عشق به مردم  و ایمان به خداوند متعال و با رویکرد مستضعف محور پیگیر مطالبات مردم باشد.

وی ایمان به خداوند متعال را از دیگر ویزگی های مدیر جهادی عنوان کرد و با بیان اینکه خداوند متعال ناظر بر امورات همه انسان ها است، گفت: بر طبق آموزه های اسلامی حکومت برای دیدن مردم ایجاد شده نه اینکه مردم برای دیدن حکومت خلق شده باشند بنابراین دولتمردان باید در همه حال به رصد مشکلات مردم بپردازند تا با حل آنها امنیت، آسایش و رفاه را برای مردم خود ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی به مبانی ولایت نیز اشاره کرد و گفت: حکومت برای مردم است تا مردم بتوانند در یک محیط سالم و به دور از حاشیه رشد کرده و با طی مراحل کمال به سعادت برسند.

لازمه مدیریت جهادی کار و تلاش شبانه روزی است

وی از سرعت عمل، احساس مسئولیت، اعتماد به نفس و کلید واژه "ما می توانیم" به عنوان شاخصه های مدیریت جهادی نام برد و گفت: اعتقاد به جوان و میدان دادن به نیروهای جوان، مهمترین رکن پیشرفت کشور در تمامی ابعاد آن هم در وضعیت فعلی است چراکه لازمه مدیریت جهادی کار و تلاش شبانه روزی است که یک مدیر سالخورده هرچقدر هم که مدیر و مدبر باشد فاقد تلاش شبانه روزی است و به خاطر کهولت سن نمی تواند از عهده وظایف به خوبی بر بیاید.

بابایی اعتقاد و عمل به جوانگرایی را از جمله شاخص های یک سیستم موفق در امر کشور داری عنوان کرد و گفت: در برهه فعلی مسئولان کشور باید تلاش کنند تا هرچه قدر می توانند به مدیران جوان بها و ارزش بدهند.

وی جوان گرایی را از شاخصه های مهم مدیریت جهادی نام برد و با بیان اینکه جهاد هم ریشه با جهد است گفت: تمام تلاش دشمن امروز این است که من و تو نباشیم بنابراین امروز ما وظیفه داریم با تمام وجود در همه عرصه ها فعال باشیم تا دشمن نتواند به امیال پست خود برسد.

این مربی تربیتی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: مدیر جهادی کسی است که متوجه معادلات جهانی باشد تا بتواند با برنامه ریزی به مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام بپردازد.

وی با بیان اینکه امروز اصلاح طلب و اصولگرا معنی ندارد گفت: در هرکس شاخصه های مدیریت جهادی باشد و وی بتواند با این روحیه در کشور عهده دار پست مدیریتی باشد و مشکلات مردم را بر اساس معیارهای اسلام حل کند مدیر جهادی است.

تفکر لیبرالی به دنبال نگه داشتن دین در خانه ها است

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شاخص های مدیریت لیبرالی پرداخت و گفت: عدم اهتمام به عملیاتی شدن اسلام از جمله ویژگی های مدیران لیبرالی است چراکه اعتقاد به اجرایی شدن مبانی اسلام ندارند.

وی با بیان اینکه تفکر لیبرالی رویکرد کلیسایی به دین دارد، گفت: تفکر لیبرالی به دنبال نگه داشتن دین در خانه ها است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه  غرب زدگی از جمله شاخصه های مهم  تفکر لیبرالی است، گفت: این تفکر دیدگاه پایین به بالا دارد و به شدت به دنبال اجرایی شدن برنامه هایی است که از طرف غربی ها دیکته شده است.

وی با بیان اینکه لیبرال ها به شدت بر طبل "ما نمی توانیم" می کوبند، تصریح کرد: پیروان این تفکر حتی به دنبال فراهم کردن زمینه های سرو غذا در هواپیما و قطار توسط شرکت های اروپایی هستند که این خود بیانگر عمق تفکر وابستگی آنها به غرب است.

 ویژگی های مدیریت لیبرالی

بابایی به تشریح ویژگی های مدیریت لیبرالی پرداخت و گفت: کنار آمدن با ولنگاری های اخلاقی، عدم باور به ما می توانیم، عدم باور به نیروهای داخلی، عدم باور به اجرایی شدن مبانی توحیدی، اعتقاد به امتیاز دادن به غرب، مذاکره با دشمن و عدم اعتماد به عدالت اجتاعی و اشرافی گری از جمله ویژگی های مدیریت لیبرالی است.

وی  در ادامه سخنان خود به مدیران و فرمانداران حال حاضر کشور نیز اشاره کرد و گفت:برخی از مسئولین به حدی در این ویژگی ها غرق شده بودند که خود دولت آنها را برکنار کرد.

اندیشه لیبرال منشی مهمترین شاخصه دولت فعلی است

این کارشناس مسائل سیاسی رعایت حق الناس توسط مسئولین کشوری را متذکر شد و گفت: اندیشه لیبرال منشی مهمترین شاخصه دولت فعلی است و این تفکر با مدیریت جهادی به کلی در تضاد است چراکه در تفکر مدیریت جهادی سیاسی بازی جایی ندارد باید مثل کف دست صاف و صادق و بی ریا بود.

بابایی لیبرال ها را به آفتاب پرست تشبیه کرد و گفت: عده به نام مدیر در هر دوره ای با تغییر رنگ و ذائقه به پست و مقام دست یافتند و به هر کاری دست زدند اما امروز که همه چیز هویدا و آشکار شده تمام تقصیرات را گردن دیگران می اندارند غافل از اینکه ریشه مشکلات فعلی به زمان مدیریت همین افراد در 20 الی 30 سال گذشته که خود متصدی امور بودند بر می گردد.

هنرهای مدیران لیبرالی

بابایی دادن جا خالی و انداختن تقصیر به گردن دیگران را از جمله هنرهای مدیران لیبرالی عنوان کرد و گفت: لیبرال ها مانند آفتاب پرستان مدام در حال تغییر چهره و رنگ هستند و با جادوی رسانه و پول در جهان جولان می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه اقتصاد نیز اشاره کرد و گفت: در 40 سال گذشته عمده منابع اقتصادی کشور همچون وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت اقتصاد دست مدیران لیبرالی بود بطوریکه وضعیت فعلی نشات گرفته از تفکر و عمل آنها در دوران وزارت مدیران لیبرالی است که ریشه در منابع کشور داشتند.

این کارشناس مسائل اجتماعی از احیای دریاچه ارومیه بعنوان مثال تفکر لیبرالی نام برد و گفت: از طنز های سیاسی روزگار ما این است که متولی احیای دریاچه ارومیه به کسی واگذار شده است که در دوران وزارت خود در چندین دولت خود مسبب فاجعه دریاچه ارومیه بوده است.

بابایی با بیان اینکه در 30 سال گذشته به مدیران جوان و جهادی اجازه فرصت نفس کشیدن داده نشده است، گفت: سُکان بانک مرکزی کشور مدت 14 سال دست کسی بود که خود عامل اصلی وارد کننده و ترویج تفکر لیبرالی در کشور بود بطوریکه وضعیت سیستم بانکی و بازار ارز کشور  امروز نتیجه همین تفکر است .

وی در پایان سخنان خود به فرماندهان دوران دفاع مقدس که در عنفوان جوانی در 25 سالگی مسئولیت یک لشگر را در دست گرفته بودند اشاره کرد و گفت: اگر امروز هم به جوانان میدان داده شود، همین 25 ساله های امروز هم می توانند مثل دوران دفاع مقدس کشور را از تنگناها به سلامتی عبور داده و برای اسلام افتخار آفرینی کنند.

 قرارگاه خاتم بعنوان نماد مدیریت جهادی

این کارشناس مسائل تربیتی از سیستم آموزش و پرورش و آموزش عالی بعنوان سیستم های پایه تربیتی در کشور نام برد و گفت: شایسته نیست افراد متصل به حزب باد در مناسب مهم و حیاتی کشور چون مبادی تعلیم و تربیت بکارگیری شود.

وی از قرارگاه خاتم بعنوان نماد مدیریت جهادی در کشور نام برد و گفت:در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی همه باید دست به دست هم دهیم تا با ایجاد وحدت رویه و ثبات در کشور به عمر آفتاب پرستان پایان داده  و با ایند نگری به دنبال حل مسائل و مشکلات کشور باشیم.

انتهای پیام/ج