کد خبر: 7017 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷

نماینده ولی فقیه در استان:

شهدا رفتند تا امروز آمریکا برای ملت ما تصمیم نگیرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در یادواره شهدای محله نواب صفوی با بیان اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مرام شهدا است، گفت:شهدا جان خود را دادند تا امروز آمریکای جنایتکار به سرکردگی ترامپ برای ملت ما تصمیم نگیرد.

شهدا رفتند تا امروز آمریکا برای ملت ما تصمیم نگیرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شامگاه امروز(چهارشنبه) یادواره شهدای محله نواب صفوی با محوریت سردار شهید ابوالفضل پیرزاده با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان در مسجد این محله برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به تبیین شاخص های جوان آرمانی در دیدگاه اسلام و انقلاب پرداخت و گفت: مهمترین عاملی که باعث می شود یه جوان با شخص های آرمانی در یک خانواده رشد کند تلاوت قرآن کریم در آن خانه توسط والدین است.

وی به تشریح ویژگی های شخصیتی شهید پیرزاده از شهدای شاخص استان پرداخت و گفت: این شهید والا مقام از چنان شخصیت منسجم و بارزی برخوردار بود که دشمن تاب دیدن وی را برتافت و با دور اندیشی که ایشان در آینده از بزرگان کشور و انقلاب خواهد شد دست به تروی وی زد.

عاملی در ادامه سخنان خود به تشریح اصول تربیتی فرزند در یک خانواده پرداخت و گفت: یکی از اصول تربیتی اسلام جمع شدن افراد در سفره غذا است بطوریکه پیامبر اسلام تاکید فراوانی بر جمع شدن افراد سر یک سفره داشته  و این کار را شکر نعمت و برکت رزق و روزی دانسته اند.

وی برگزاری مراسمات ولادت و شهادت برای پیامبر اسلام و سایر ائمه معصومین را ضروری دانست و گفت: مسلمانان باید در کنار برگزاری این مراسمات سعی کنند در طول سال از سیره رفتاری و عملی پیامبر اسلام و ائمه معصومین الگوگیری کنند تا با عمل به اسلام واقعی و جاری کردن سیره عملی پیامبر در زندگی از برکات اسلام بیشتر بهره مند شده  و بتوانند مراتب کمال را به سرعت طی کنند.

امام جمعه اردبیل خلوت با خدا همراه با تضرع را از جمله رموز موفقیت انسان در رسیدن به کمال نام برد و گفت: انجام کار برای رضای الهی باعث می شود که تمام سلول های بدن انسان نیز ذکر مقدس یاالله را جاری کرده و مومن بتواند لذت واقعی عبادت را درک کند.

وی صداقت و راستگویی را از دیگر ویژگی های جوان آرمانی عنوان کرد و گفت: اگر یک جوان در دوران کودکی راستگویی را تمرین کند در محضر خداوند متعال قسم بخورد که دروغ بر زبان جاری نکند در طول دوران زندگی دچار خسران نخواهد شد چراکه راستگویی علاوه بر اینکه حلال مشکلات است باعث خیر و برکت در زندگی و نورانیت انسان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان از دروغ به عنوان بزرگترین آفت در زندگی انسان نام برد و با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای غربی چیزی به نام دروغ وجود ندارد گفت: دروغ همه چیز را غیر واقعی نشان می دهد.

وی به سیستم تربیتی و آموزشی کشورهای اروپایی نیز اشاره کرد و گفت: دروغ بنیان خانواده را در هم می شکند.

عاملی با بیان اینکه انسان صدیق بر گردن جامعه حق دارد گفت: کسی که تمام وجود خود را برای سعادت بشریت وقف کرده است برای همیشه در تاریخ زنده خواهد ماند.

وی با بیان اینکه فکر انسان باعث ماندگاری یا میرایی یک انسان می شود گفت: اگر فکر انسان درست باشد وی تا ابد زنده خواهد ماند 

تفکر آرمانی، هزینه آرمانی می خواهد

این استاد حوزه و دانشگاه به فلسفه برگزاری یادواره ها برای شهدا نیز اشاره کرد و گفت: تمام ملت ها برای افتخارات جنگی خود ارزش قائل هستند بطوریکه با برپایی موزه های جنگ، یاد و خاطره رشادت ها و افتخارات سربازان خود را برای آیندگان زنده نگه می دارند.

وی با بیان اینکه ملت ایران برای تحقق انقلاب اسلامی هزینه آرمانی داده است، گفت: تفکر آرمانی نهفته در انقلاب باعث صرف هزینه آرمانی در تحقق انقلاب اسلامی در کشور شده است.

امام جمعه اردبیل به قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند متعال از حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت الیاس(ع) و  حضرت هارون(ع) به نیکی یاد کرده و می فرماید: ذکر خداوند متعال توسط این بزرگان باعث علو درجات و مقامات برای آنها شده است.

وی با بیان اینکه فکر و مرام شهدا در خاطره این ملت فراموش شدنی نیست گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی  مرام شهدا هستند بطوریکه این بزرگواران جان خود، یعنی بهترین دارایی شان را در این راه تقدیم کردند.

عاملی در ادامه سخنان خود به تشریح معنی واقعی استقلال پرداخت و گفت: شهدا جان خود را دادند تا امروز آمریکای جنایتکار به سرکردگی ترامپ برای ملت ما تصمیم نگیرد.

وی با بیان اینکه دعوای استکبار امروز بر سر استقلال مردم این مملکت است، گفت: ملت ایران انقلاب کرد تا کشورهای چون امریکابرای این کشورتعییت تکلیف نکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه به دوران پیش از انقلاب به خصوص دوران ستمشاهی اشاره کرد و گفت: بی کفایتی شاهان باعث شد کشور ما در چینش ملت ها امروز نتواند در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد چونکه شاهان این مملکت تصمیمات مهم کشوری را به مستکبران واگذار کرده بودند و آنها نیز با خشکاندن ریشه های این مملکت، گوهرهایی چون بحرین، استراتژیکی ترین نقطه جهان را از پیکر ایران جدا کردند.

وی تصریح کرد: استقلال یعنی حفظ هیبت و استقرار امنیت به دست خود ملت. یعنی اینکه ملت با حضور در صحنه و در مراکز مهم تصمیم گیری برای آینده خود تصمیم بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به تبیین مفهوم آزادی نیز پرداخت و گفت: آزادی کلمه مقدسی است که ملت باید بتواند طبق آن آزادانه حرف زده و ابراز وجود کند.

وی با بیان اینکه اگر ازادی واقعی در یک جامعه نباشد، آن ملت به جایی نخواهد رسید، گفت: آزادی واقعی باعث حفظ عزت و حیثیت یک کشور می شود.

امام جمعه اردبیل به مقایسه آزادی امریکایی و ازادی اسلامی پرداخت و گفت: آمریکا با همه هیمنه اش تا کنون به کدام کشور طعم آزادی را چشانده است در حالی که انقلاب اسلامی نوپای ایران با تعریف ازادی اسلامی بعنوان نماد و الگویی سایر کشورها در رهایی از یوغ استکبار تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: آزادی بیان باعث می شود ملت در مسائل کلان کشورحرف زده  و با زبان خود در تصمیمات مهم کشور اثرگذار شود.

آزادی غرب تظاهرات علیه تعالیم الهی است

عاملی با بیان اینکه آزادی غرب تظاهرات علیه تعالیم الهی است، گفت:اگر آمریکا درست می گوید اجازه بدهد اندیشمندان کشورهای مختلف در مورد هولوکاست اظهار نظر کنند.

وی به تبیین موضوع جمهوریت نیز پرداخت و گفت: در جمهوریت رأی مردم فصل الخطاب است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه امروز پنتاگون 57هزار متخصص را دور هم جمع کرده تا برای مهار انقلاب اسلامی ایران در جهان نقشه بکشند، گفت: امروز تمام سرویس های جاسوسی میز کاری به نام ایران دارند وبرای همین منظور نیز هزینه های افسانه صورت گرفته تا بتوانند با استفاده از فرصت و کوچکترین غفلتی بر سر راه انقلاب اسلامی مانع ایجاد کرده  و آن را مهار کنند.

وی به راه اندازی شبکه های ماهواره ای علیه ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: وجود 160 کانال ماهواره ای آمریکایی و 18 کانال ماهواره ای شیعه انگلیسی تنها برای این هدف راه اندازی شده تا در دراز مدت با انجام عملیات های مختلف روانی و تبلیغاتی مردم ایران را از درون متلاشی کنند که نمونه بارز آن شبه افکنی های شبکه های ماهواره ای است که توسط سرویس های انگلیسی تحت عنوان شیعه انگلیسی راه اندازی شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی از دولت عربستان بعنوان پشتیبان مالی شجره خبیثه نام برد و گفت: در زمان شاه ملعون نیز اشرف خائن با راه اندازی شبکه فساد ، وزارت، سفارت و وکالت را به ازای دریافت پول و ثروت هنگفت می فروخت.

وی با بیان اینکه شهدا رفتند تا ملت در صحنه باشد و برای خود تصمیم بگیرد، گفت: جمهوریت ما در قیدیت اسلام است و حرف انقلاب نیز همین است و این قید برخلاف تصورات غرب است چراکه در دیدگاه اسلام مواردی چون عدالت قید بردار نیست در حالیکه غرب بطور کلی قیدیت را قبول ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان به بیانیه 50 دانشمند لیبرال آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: این دانشمندان به صراحت اعلام کردند که دخالت نظامی با لیبرال منافات ندارد در حالیکه در اسلام تهاجم معنایی ندارد و انچه آمده است دفاع و جهاد در برابر ظالم و ستمگر است.

وی با بیان اینکه در جمهوریت قید رأی است گفت: استثنائاتی چون عدالت نیز در اسلام پیش بینی شده که نیاز به رأی نیست چراکه رای در عدالت باعث به هم ریختن آسمان و زمین می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه به رمز تربیت صحیح نیز اشاره کرد و گفت:  با روحانیت و مسجدی بودن از جمله مهمترین رموز تربیت صحیح است که شهدا نمونه های بارز و موفق این نوع تربیت هستند.

اگر آموزش و پرورش درست شود کشور نیز اصلاح خواهد شد

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید ابوالفضل پیرزاده از شهدای شاخص استان و از شهدای ترور به سیره رفتاری و شخصیتی این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید پیرزاده از همان دوران نوجوانی اهل مسجد بود و با آیت الله مروج نیز همراه بودبطوریکه آمال و آرزوهای بزرگ در وی باعث شد تا ایشان وارد حوزه علمیه و مدرسه حقانی شده و از نفس بزرگانی چون شهید آیت الله بهشتی و ایت الله قدوسی بهره مند شود.

وی با بیان اینکه شهید پیرزاده برای تحقق اهداف اسلام و انقلاب حریص بود تاکید کرد این رفتار باعث شده بود تا ساواک نیز از دست وی به ستوه بیاید.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار در ابتدای جنگ به سپاه پاسداران پیوست  و علی رغم اینکه فرماندهی سپاه اردبیل به وی پیشنهاد شده بود اما ایشان به فعالیت فرهنگی در سپاه روی آورد و در عین حال به شغل معلمی نیز ادامه داد چونکه معتقد بود اگر آموزش و پرورش درست شود کشور نیز اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/ج

|