کد خبر: 7016 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه محقق و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و فرهنگی میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه محقق و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با پذیرش ۳۰ نفر دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: اکنون در چهلمین سال تاسیس این دانشگاه، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو در ۲۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۳۸۵ نفر عضو هیات علمی می باشد که ۴۰ درصد از آنان دانشیار و استاد تمام هستند، گفت: همچنین دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشمندان یک درصد برتر جهان، یک نفر از اعضای هیات علمی جزو اساتید پراستناد در حوزه علوم انسانی کشور و یک نفر به عنوان شیمی فیزیکدان برتر کشور هستند.

حبیبی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان آبروی علمی استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تلاش می کند تا پاسخگوی نیازهای جوانان منطقه باشد، تصریح کرد: در همین راستا دانشگاه محقق اردبیلی راهبرد اصلی خود را دانشگاه نسل چهارم یعنی دانشگاه جامعه محور قرار داده است.
وی با بیان اینکه در زمینه علمی و پژوهشی با همکاری دو دانشگاه می توانیم در رتبه بندی های ملی و بین المللی ارتقا یابیم، خاطرنشان کرد: همچنین می توانیم چاپ مقالات و فعالیت های علمی را به صورت مشترک انجام دهیم.

همکاری مجامع دانشگاهی باعث پیشرفت استان می شود

قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با بیان اینکه هدف از این نشست عقد تفاهم نامه فی مابین در خصوص موضوعات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است، گفت: امیدواریم همکاری نزدیک میان دو دانشگاه اتفاق بیفتد تا از ظرفیت های همدیگر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل روسای دانشگاه ها موجب هم افزایی دانشگاه ها خواهد شد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر بحث آموزش، در موضوعات خدمات، بهداشت، غذا و دارو نیز فعالیت داشته و ارتباط مستقیمی با مردم دارد.
اخوان اکبری با بیان اینکه استراتژی اصلی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توسعه کمی و کیفی آموزش، پژوهش و تولید علم است، گفت: مرکز رشد این دانشگاه از سال گذشته شروع به کار کرده و طی مدت کوتاه فعالیت خود حرکت خوبی داشته است.

تعریف و انجام پروژه های پژوهشی و مطالعاتی کاربردی، همکاری در انجام پایان نامه ها و طرح های پژوهشی مشترک، هدایت و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در راستای نیازهای پژوهشی طرفین، برگزاری مشترک سمینارها، نشست های علمی، دوره های تخصصی، کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و جشنواره ها، تالیف و انتشار کتب و نشریات علمی، پژوهشی و داوری مقالات، تجاری سازی یافته های پژوهشی، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی طرفین طبق ضوابط موجود و تخفیف ۲۰ درصدی متقابل در خصوص تجهیزات آزمایشگاهی دارای تعرفه، جانمایی لینک دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در وب سایت دانشگاه های طرفین، استفاده از منابع موجود در کتابخانه ها، همکاری انجمن های علمی، انجام بازدیدهای علمی اساتید و دانشجویان از واحدها و مراکز علمی طرفین، برگزاری دوره های مشترک فرهنگی، مذهبی و مسابقات ورزشی بین دانشگاهی از جمله محورهای همکاری مدنظر در این تفاهم نامه عنوان شده است.

انتهای پیام/ ج