کد خبر: 6924 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶

عصر شعر عاشورایی«قانلی حنجره و غملی پنجره» در دانشگاه محقق اردبیلی

همایش معنوی عصر شعر عاشورایی«قانلی حنجره و غملی پنجره» در آستانه اربعین حسینی با حضور اساتید و علاقمندان شعر و ادب در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

عصر شعر عاشورایی«قانلی حنجره و غملی پنجره» در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش معنوی عصر شعر عاشورایی « قانلی حنجره و غملی پنجره » در آستانه اربعین حسینی با حضور اساتید و علاقمندان شعر و ادب در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

امین فتحی در این مراسم گفت: عناصر تربیتی، واقعیات، قرائت قرآن در دل شب و گریه آگاهانه و خالصانه برای امام حسین(ع) شخصیت آدمی را متحول می کنند.
وی با بیان اینکه کائنات از احوال و اعمال انسان متاثر هستند، افزود: گریه برای امام حسین(ع) یک سنت و راه روشنی است که انسان را با حقایق هستی پیوند می دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی فطرت و صراط مستقیم را جزو مدار انسانیت عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا انسان باید جایگاه خود را در جامعه امروز بازیابی کند.
فتحی کار امام حسین(ع) را عینیت بخشیدن بر عبودیت و بندگی دانست و گفت: امام حسین(ع) از همه چیز گذشت و بندگی را در زندگی عینیت بخشید.
گفتنی است نی نوازی، شعرخوانی و ارائه نظرات و دیدگاه های شاعران حاضر در برنامه در خصوص تحلیل ادبیات مرثیه آذربایجان از دیگر بخش های این برنامه بود. شایان ذکر است در ادامه از شاعران حاضر در برنامه تجلیل شد.