کد خبر: 6870 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل؛

ولایت، خط قرمز دانشگاه ازاد است/ کارامد سازی از اهداف دانشگاه ازاد است

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه ولایت، خط قرمز دانشگاه ازاد است، گفت: برای اینکه دانشگاه بتواند در جامعه تاثیرگذار شود باید در عرصه های فناوری، کارآفرینی و دانش بنیان کارآمد سازی شود.

ولایت، خط قرمز دانشگاه ازاد است/ کارامد سازی از اهداف دانشگاه ازاد است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسحق رسولی ریس دانشگاه ازاد اردبیل عصر امروز در جمع دانشجویان این دانشگاه به برنامه های سازنده بسیج در دانشگاه اشاره کرد و گفت: بدون تردید بهترین محفل و بهترین بخش دانشگاه متعلق به بسیح دانشجویی است چونکه بسیاری از اهدافی که دانشگاه در تراز انقلاب باید محقق کند، در این مکان مقدس رقم می خورد

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه ازاد اسلامی با تدابیر ویژه رهبر معظم انقلاب به دامان انقلاب برگشته است، گفت: ساختار اجرایی دانشگاه هم در سراشیبی است بطوریکه آن سرمایه ای که  باید در خدمت انقلاب باشد و به حاشیه رانده شده بود، امروز در حال خارج شدن از رکود است.

رسولی تدابیر رهبر انقلاب در خصوص دانشگاه ازاد را ستود و گفت: حضور دکتر ولایتی و سایر چهره های انقلابی در این دانشگاه موجب شده تا  دانشگاه آزاد حیات دوباره یافته و به دنبال الگوی در تراز انقلابی شدن حرکت کند.

وی در ادامه سخنان خود به جنگ های سخت، نیمه سخت و عملیات های روانی دشمنان اسلام علیه انقلاب اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های رهبر انقلاب شگفت انگیز است بطوریه از هم اکنون برای 50 سال اینده کشور برنامه ریزی کرده و جهت ها را نیز کاملا مشخص کرده است تا جائیکه نقشه های دشمنان را هم در برگرفته و  عملا  آنها از پیش خنثی شده تلقی می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل  به وظایف دانشگاه در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه دانشگاهیان در عرصه جهاد علمی پشتیبانی از نظام است بطوریکه ما نیز همچون آحاد مردم تلاش می کنیم منویات رهبر معظم انقلاب و مطالبات معظم له  در عرصه علم و فناوری محقق شود.

وی با بیان اینکه ولایت  خط قرمز دانشگاه ازاد است، گفت: دانشگاه آزاد وابسته به جناح و حزب نیست و در این راستا سعی کردیم از چهره های علمی دارای روحیه جهادی در ارکان مدیریتی دانشگاه استفاده کنیم.

رسولی با بیان اینکه دانشگاه ازاد برای رسیدن به اهداف خود نیازمند توجه حضرت حق تعالی است، گفت: در این راستا هیچگاه آخرت خود را فدای دنیای دیگران نخواهیم کرد و همواره مصلحت نظام و دانشگاه هدف و مطلوب نظر ما است.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به نقاط قوت و ضعف دانشگاه آزاد نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه فضای خوبی برای کارهای جهادی و انقلابی در دانشگاه فراهم شده است  اما با این حال سیستم اداری و ساختار اداری دانشگاه واقعا خیلی ضعیف و کند است بطوریکه برخی از اهداف پیش بینی شده بعضا با تاخیر مواجه می شود.

وی با بیان اینکه بروکراسی زائد در دانشگاه زیاد است گفت: در تلاش هستیم مسائل را حل کرده و کارها را روان تر به جلو ببریم.

رسولی به شرایط تاثیر گذاری در دانشگاه و جامعه نیز اشاره کرد و گفت: برای اینکه دانشگاه بتواند در جامعه تاثیرگذار بوده و در پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب مثمر ثمر واقع شود باید در عرصه های فناوری، کارآفرینی و دانش بنیان کارامد سازی شود.

وی با بیان اینکه تربیت دانشجویان متخصص، مومن و انقلابی از ماموریت های دانشگاه آزاد است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا در فرایند تربیت دانشجویان با ایمان نقش ایفا کنیم.

رسولی در پایان سخنان خود از بسیج دانشجویی خواست تا با جذب حداکثری دانشگاه را در انجام برنامه های خود  و رسیدن به تعالی کمک کند.

 

انتهای پیام/