پربازدیدترین ها

کد خبر: 6855 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴

با تاکید بر موضوع اشغال قره باغ انجام گرفت؛

نشست بین المللی مقابله با اشغال و تروریسم در اردبیل

نشست بین المللی مقابله با اشغال و تروریسم با تاکید بر اشغال قره باغ با حضور متفکرانی از جمهوری آذربایجان در سالن همایش های کوثر اردبیل برگزار شد.

نشست بین المللی مقابله با اشغال و تروریسم در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست بین المللی مقابله با اشغال و تروریسم با تاکید بر اشغال قره باغ با حضور متفکرانی از جمهوری آذربایجان چون عاکف تقی رییس تشکیلات آزادی بخش قره‌باغ، روشن احمدلی رئیس انجمن آزادسازی قره‌باغ، علی علی اف رئیس حزب توسعه شهروندی جمهوری آذربایجان، قلی‌اف رئیس جنبش روشنفکران جمهوری آذربایجان، اکرم باقی اف عضو فرهنگستان علوم و قربان علی اف رئیس تشکیلات آزادسازی قره باغ در سالن همایش های در سالن همایش های کوثر اردبیل برگزار شد.

قره باغ هم خاک اسلام است

روشن احمدلی رئیس انجمن آزادسازی قره باغ ضمن محکوم کردن ظلم در همه جای دنیا از روحانیون و مداحین خواست تا با در محافل فریاد مظلوم مردم قره باغ را نیز به گوش مردم برسانند و همه بدانند که در کنار ملت های مظلوم منطقه چون فلطین، سوریه و یمن مردم قره باغ که زمانی جزو این دیار بودند تحت ظلم و ستم اشغالگران استکبار قرار دارند.

وی به ایجاد محدودیت های سردمداران رزیم جمهوری آذربایجان اشاره کرد و با بیان اینکه این رژیم حتی در برگزاری مراسمات اقامه عزای ایام محرمو صفر و فاطمیه مانع تراشی می کند از سران کشورهای اسلامی خواست تا با اتخاذ تدابیر خاصی ایت مستکبران را تحت فشار قرار دهند.

احمدلی به تبیین علت وحشت سردمداران رژیم جمهوری آذربایجان از پرچم های یا زهرا و علم های امام حسین (ع) در این کشور و منطقه قره باغ پرداخت و گفت: برافزاشته شدن پرچم امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت موجب وحشت مستکبران منطقه می شود چونکه صراحتا اعلام می کنند لشگر اسلام امد، پس همه تلاش خود را به کار می گیرند تا این پرجم ها در خاک جمهوری آذربایجان برافراشته نشود.

رئیس انجمن آزادسازی قره باغ در ادامه سخنان خود به اهداف استکبار از راه اندازی ترورها و اشغال  و جنگ و درگیری پرداخت و گفت: دشمن درصدد است تا با به راه انداختن خشونت در جهان در واقه ذهن و جسم مردم را درگیر کند تا بتواند به اهداف شوم خود برسد

وی به تبیین واژه جهاد در اسلام پرداخت و با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام درصدد هستند تا با استفاده از نام اسلام گروه های تروریستی به راه بیاندازندگفت: جهاد واژه مقدسی است که خداوند در قران کریم به ان اشاره کرده  و تنها درصورتی مجاز شمرده شده که در دفاع از حق صورت بگیرد. و این سنت پیامبر اکرم(ص) نیز بود.

رئیس انجمن آزادسازی قره باغ امریکا را بعنوان خالق و حامی گروه های تروریستی در سراسر عالم عنوان کرد و گفت: سردمداران این در راه رسیدن ب هاهداف خود حتی در خاک خودش هم دست به ترور می زند تا با استفاده از واژه ترریست و اینکه تروریست ها زندگی ما را به خطر انداخته اند به اهداف پلید خود برسند.

وی تنها راه نجات جهان از شر تروریست ها و اشغالگران را آگاه سازی مردم عنوان کرد و گفت: برای ریشه کن کردن تروریسم در جهان باید جهل در مردم را ریشه کن کنیم

 تنها راه آزادسازی قره باغ،تبیین اهداف نهضت عاشورا در بین مردم منطقه است

قلی اف رئیس جنبش روشنفکران جمهوری آذربایجان نیز در این همایش با اشاره به تاریخچه اشغال قره باغ موضوع ترور و اشغال در جهان را یادآور شد و گفت: همچنانکه پرتاب ماهواره ها باعث سوراخ شدن اتمسفر جو زمین شده و روی بشریت تاثیر منفی گذاشته است تروریسم هم بشریت را به رنج و عذاب گرفتار کرده است.

وی به فرو رفتن سوزن در بدن انسان اشاره کرد و با بیان اینکه همانگونه که فرو رفتن سوزن در بدن انسان موجب درد و آلام در انسان می شود رخدادن واقعه تروریستی در اقصی نقاط جهان نیز موجب درد  و رنج تمام بشریت می شود.

رئیس جنبش روشنفکران جمهوری آذربایجان در ادامه سخنان خود به کار خیاطان اشاره کرد و با بیان اینکه استکبار فکر می کند با ایجاد گرو های تروریستی می تواند جهان را تکه تکه کرده و با وصل نقاط دلخواه می تواند به اهداف پلید خود برسد اشتباه کرده است.

وی به موضع جهانی در برابر تروریسم اشاره کرد و با بیان اینکه منشاء تروریسم جهانی آمریکا و اسرائیل است، گفت: عظم و اراده جهانی امروز بر اخراج تروریست ها از جهان است.

قلی اف به شهدای قره باغ اشاره کرد و گفت: تا کنون 25هزار نفر از مدافعان قره باغ در راه آزادسازی وطن به شهادت رسیدند که لگر پیکر انها را کنار هم قرار میدادیم تاکنون باید حداقل 25 کیلومتر از خاک کشور آزاد شده بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اهداف استکبار از حضور در قره باغ پرداخت و گفت: وجود منابع متعدد معدنی و نفت در منطقه باعث شده تا کشور های مستکبر دندان طمع به قره باغ و جمهوری آذربایجان داشته و به همی دلی این قسمت از خاک جمهوری آذربایجان را به اشغال خود درآوردند.

وی تنها راه ازادسازی قره باغ را تقویت محبت امام حسین(ع) و ائمه معصومین در دل های مردمان آذربایجان عنوان کرد و گفت: همانگونه که همگان می دانند ترور و اشغال موجب ظلمت و تاریکی می شود و چون نور باعث از بین رفتن تاریکی ها و ظلمت ها است بنابراین باید تلاش کنیم تا نورانیت را در جمهوری اذربایجان گسترش دهیم.

ایجاد وحدت اسلامی در دنیا، تنها راه نجات قره باغ است

علی علی اف رئیس حزب توسعه شهروندی آذربایجان، ایران را کشور و موطن خود عنوان کرد و با بیان اینکه جمهوری آذربایجان متعلق به ایران است گفت: ایران تنها کشوری است که وقتی وارد آن می شوم نیاز به مترجم نداردم و با آداب و رسوم و فرهنگ آن نیز کاملا آشنا هستم بطوریکه در طول مدت اقامت خود احساس غریبی نمی کنم و انگار در خانه خود هستم.

وی به سلطه گری های کمونیست های روس در دوران غصب خاک جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: شواهد نشان می دهد که روس ها به محض ورود به  خاک جمهوری آذربایجان سعی در از بین بردن آثار ، اداب و رسوم  و ایین های دینی و سنتی مردم این آب  و خاک کردند تا با همراه کردن ذائقه مردم این منطقه با خودشان بتوانند به منافع خود برسند.

رئیس حزب توسعه شهروندی آذربایجان به ادای فرایض دینی اذری ها در زمان سطله روس ها اشاره کرد و گفت: تا همین اواخر ما حتی نماز خواندن و قرآن خواندن خود را پنهانی انجام می دادیم و این برای ملتی که شیعه ایت عذاب آور است.

وی در ادامه سخنان خود به شعار جهانی اسلام اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات مردم قره باغ از استعمار فریاد الله اکبر و لااله الا الله است چونکه این شعار موجب وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان است.

وی اتحاد و همدلی کشورهای مسیحی در خصوص ارمنستان را متذکر شد و با بیان اینکه کشورهای میانجی مناقشه قره باغ یعنی آمریکا،روسیه و فرانسه همه مسیحی هستند و هر تصمیمی که بگیرند به تبع به نفع ارمنستان خواهد بود.

علی اف تاکید کرد؛ کشورهای اسلامی بخصوص دولت و مردم کشورهای ایران،ترکیه و جمهوری اسلام در مورد قره باغ باید باهم به وحدت قوی برسند تا بتوانند در منطقه تاثیرگذارتر شوند.

جمهوری آذربایجان، قطعه ای از ایران اسلامی

اکرم باقی اف عضو فرهنگستان علوم جمهوری آذربایجان نیزبه ادبیات آذربایجان و شاعران آذری زبان اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان قطعه ای از ایران بود که با ترفندهایی از سوی کمونیست ها از ایران جدا شد و این موضوع در ترجمه ها و کتاب های چاپ شده در این خصوص مشهود است.

وی در پایان سخنان خود به ابعاد مختلف تروریسم اشاره کرد و با بیان اینکه فرصت تحقیقاتی در اهواز داشته به خصوصیات مردم این شهر اشاره کرد و گفت: حادثه اخیر تروریستی در اهواز برای مردم آزادیخواه جمهوری آذربایجان نیز دردناک بود و از این بابت با مردم ایان احساس همدردی می کنم.

عملیات آزادسازی قره باغ هرچه زودتر باید آغاز شود

قربان علی اف رئیس تشکیلات آزادسازی قره باغ در این همایش روسیه را مسبب اصلی واقعی اشغال قره باغ دانست و با بیان اینکه 25 سال از اشغال قره باغ می گذرد گفت:عملیات آزادسازی قره باغ باید هرچه زودتر شود تا بتوانیم با رهاسازی این قطعه از خاک اسلام انتقال خود شهدای قره باغ را گرفته و علاوه بر هموطنان زندانی مان را نجات دهیم تا گرافتار عذاب وجدان نشویم.

انتهای پیام/