پربازدیدترین ها

کد خبر: 6828 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷

با حضور روسای دانشگاه های اردبیل برگزار شد؛

نشست هماهنگی اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی

نشست هماهنگی اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین حسینی با حضور روسای دانشگاه های اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

نشست هماهنگی اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست هماهنگی اعزام دانشجویان زائر اربعین حسینی با حضور روسای دانشگاه های اردبیل، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و مسئولین سازمان بسیج دانشجویی استان در سالن اجلاس شورای دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 تسهیل اعزام زائران اباعبداله الحسین(ع) در روز اربعین از ثواب و فضیلیت بسیاری برخوردار است

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ابتدای این مراسم به فضیلت زیات اربعین سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: جابربن عبداله انصاری اولین زائر اربعین امام حسین (ع) در کربلا بود.

وی با بیان اینکه کمک و تسهیل اعزام زائران اباعبداله الحسین(ع) در روز اربعین از ثواب و فضیلیت بسیاری برخوردار است، گفت: امسال بیش از هر سال دیگری مشتاقان اباعبداله الحسین(ع) داوطلب حضور در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی هستند و این موضوع وظیفه سنگینی را بر عهده ما گذاشته تا با بهترین وضعیت ممکن این عزیزان را به کربلا بدرقه کنیم.

حسنی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارش اعزام کاروان اردبیل در سال 96 پرداخت و با بیان اینکه ریاست ستاد اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین حسینی بر عهده رئیس دانشگاه مادر استان است، گفت: دفتر نهاد رهبری بعنوان دبیر ستاد و سازمان بسیج دانشجویی نقش تسهیل کننده  و اجرائیات اعزام را بر عهده دارد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان به آمار دانشجویان زائر در سال 96 اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 440 نفر موفق به ثبت نام در سامانه شده بودند که در نهایت مجوز خروج 350 نفر از دانشجویان صادر شد که از این تعداد نیز 136 نفر بصورت متمرکز و در قالب کاروان زیارتی توسط بسیج دانشجویی استان به سمت مرز ایران و عراق اعزام شدند تا پس از عبور از مرز به جمع عاشقان اباعبداله الحسین(ع) در کنگره عظیم اربعین حسینی بپیوندند.

بهترین امکانات با کمترین هزینه در اختیار دانشجویان زائر قرار می گیرد

دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس ستاد دانشجویی پیاده روی اربعین حسینی نیز در این نشست به بیان اهمیت اعزام دانشجویان زائر به اربعین حسینی پرداخت و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بهترین امکانات با کمترین هزینه در اختیار دانشجویان زائر استان قرار گیرد.

بسیج دانشجویی نقش تسهیل کننده امور اعزام زائران دانشجو را بر عهده دارد

دکتر پرویز پرزور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی زیر مجموعه قرارگاه شهید علم الهدی قرار دارد به تشریح وظایف بسیج دانشجویی در خصوص اعزام دانشجویان زائر به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج دانشجویی استان نقش تسهیل کننده و اجرائیات اعزام را بر عهده دارد بنابراین اعزام دانشجویان زائر به اربعین حسینی مستلزم مشارکت همه جانبه دانشگاهیان استان است.

وی در ادامه سخنان خود به نحوه اعزام دانشجویان زائر در سال 96 پرداخت و گفت: اعزام کاروان دانشجویان اردبیل به اربعین حسینی در سال گذشته 11 آبان ماه صورت گرفت.

پرزور با بیان اینکه زیارت اربعین حسینی بیش از 10 روز طول می کشد، گفت: روسای دانشگاه های استان می توانند با فراهم کردن زمینه های حضور تلقی شدن زائران دانشجو در کلاس درس، دغدغه دانشجویان از این بابت را برطرف کنند چراکه دانشجویان با حضور در این همایش عظیم که در واقع اجتماع اصحاب حق است، علاوه بر خودسازی و پرورش درونی می توانند الگوی سایر دانشجویان و سفیران اربعین در دانشگاه ها شوند.

اکیپ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، کاروان دانشجویی اربعین حسینی را همراهی می کند

دکتر قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این نشست از اعزام یک دستگاه آمبولانس همراه کاروان اعزامی تا مرزهای کشور خبرداد و گفت: سال گذشته بدلیل همزمانی اعزام دانشجویان زائر به کنگره عظیم اربعین حسینی با زلزله کرمانشاه و حضور سریع تیم‌های امداد و نجات استان در این واقعه، عملا همراهی تیم اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با کاروان دانشجویی اربعین حسینی مقدور نبود که به امید خدا امسال اکیپ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، این کاروان را همراهی خواهد کرد.

در ادامه این نشست روسای دانشگاه ها در خصوص نحوه مشارکت در اعزام کاروان دانشجویی اربعین حسینی به عتبات عالیات به تبادل اندیشه پرداختند.

انتهای پیام/