کد خبر: 6818 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶

مديركل صنعت، معدن و تجارت؛

بخش خصوصی و تولید در اردبیل پیچیده نیست

مديركل صنعت، معدن و تجارت در دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه انقلاب صنعتی چهارم بر مبنای هوشمندسازی است ، گفت: وظیفه ما بسترسازی مناسب است و دانشگاه مي تواند در نحوه پیوند ایده و سرمایه اقدام کند.

بخش خصوصی و تولید در اردبیل پیچیده نیست

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز نشست مدیران صنایع استان با مسئولان دانشگاه در سالن اجلاس این دانشگاه برگزار شد.

سيد حامد عاملي مديركل صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اردبیل گفت: بخش خصوصی و تولید در اردبیل پیچیده نیست.

وی افزود: انقلاب صنعتی چهارم بر مبنای هوشمندسازی است و وظیفه ما بسترسازی مناسب است و دانشگاه آزاد اسلامي مي تواند در نحوه پیوند ایده و سرمایه اقدام کند.

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت در پایان سخنان خود گفت: دانشگاه باید نقش تسهیل گری در خصوص کسب اعتماد ایده پردازان و سرمایه گذاران ایفا کند.

مسئله گرایی و نوآوری در صنعت، از اهداف دانشگاه آزاد است

اسحاق رسولي رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در این نشست  با بیان اینکه هدف اصلی، بهبود سيستم توسط خودمان است ، گفت: معتقد هستیم برای توانمند شدن باید از صنایع الهام و کمک گرفت.

وي افزود: دانشگاه هم بخشی از مسئله و هم بخشی از راه حل است و ما دنبال بازنگری هستیم که باید به راه حل تبدیل شویم نه خود مسئله و براي تحقق اين امر ضرورت دارد ابتدا ساختارها را تغییر دهیم و مسیر دانشگاه را به مسیر خوبی بکشانیم.

رسولي بر مسئله گرایی و نوآوری با دید فرهنگی تاكيد كرد و گفت: از لحاظ امکانات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامي اردبیل در استان پيشرو بوده و در زمینه گیاهان دارویی، به مرحله تولید و صادرات رسیده ایم.

در اين جلسه مشکلاتي از قبيل عدم تطبیق بعضی رشته های دانشگاهی با نیازهای واقعی استان، عدم مهارت آموزی دانشجویان در محیط کار واقعی، عملیاتی نبودن دانشجویان، اقدام اکثر افراد به کسب و کار بصورت تقلیدی و تقاضا محور بودن تا برنامه محور بودن از سوي صنعتگران مطرح شد.

مشاوره دانشجویان در خصوص کسب و کار از بدو ورود به دانشگاه، ارتباط بیشتر دانشجویان با حوزه کار و صنعت، استقرار واحد کارآفرینی و تعاون در دانشگاه، استفاده از بازنشستگان کارخانه ها جهت مشاوره رایگان دانشجویان، حضور و بازدید از کارخانه ها جهت آشنایی با مسائل موجود از جمله پيشنهادهاي مطرح شده در اين جلسه بود.

انتهای پیام/