کد خبر: 6764 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)

عملیات بیت المقدس، مصداق بارز وحدت در کشور است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) در جمع اساتید دانشگاه محقق اردبیلی به تبیین واژه وحدت پرداخت و گفت: عملیات بیت المقدس نمونه بارز و مصداق کلمه وحدت در عصر حاضر است چرا که اگر وحدت بین نیروها نبود، این عملیات شکوهمند نیز به سرانجام نمی رسید.

عملیات بیت المقدس، مصداق بارز وحدت در کشور است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با سخنرانی سردار جلیل بابازاده قانع  و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

عملیات بیت المقدس، مصداق بارز وحدت در کشور است​

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری اباعبداله الحسین(ع) یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: ما در طول 40 سال از عمر پر برکت انقلاب تا کنون از مدار منطق خارج نشده ایم.

وی با بیان اینکه در تاریخ معاصر تاکنون شاهد دو رویداد بزرگ در کشور بوده ایم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از این وقایع بود که اگر همه مردم همراه و همگام نبودند، این پیروزی سخت و مشکل می شد.

بابازاده با بیان اینکه در دوران ستمشاهی خیلی ها به دنبال شکست دادن شاه بودند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند گفت: هیچ یک از این گروه ها موفق به پیروزی در مقابل حکومت شاهنشاهی نشدند اما امام خمینی(ره) به دلیل روح الهی که داشتند، توانستند مردم را با خود همراه کرده و انقلاب اسلامی را محقق کنند.

وی در ادامه سخنان خود به دومین رویداد معاصر اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس دومین رویدادی معاصری بود که شاهد آن بودیم والبته این رویداد سخت تر از دوران انقلاب اسلامی بود.

بابازاده به موقعیت ژئوپلیتیکی کشور نیز اشاره کرد و گفت: عراق در حالی از همه مرزهای مشترک خود با ایران به ما حمله کرد که در طول 8 سال جنگ نیز از سوی هر دو ابر قدرت پشتیبانی می شد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت استعداد های خودی پرداخت و گفت:عراق با 14 لشگر پیاده و مکانیزه به ایران اسلامی حمله کرد در حالیکه یگان های نظامی ما پیاده محسوب می شدند و از تجهیزات کافی نیز برخوردار نبودند.

وی تصریح کرد: ارتش عراق در طول 8 سال جنگ تحمیلی 4 - 5 بار نوسازی شد ولی با اینحال به مدد الهی و ایثار و فداکاری شهدا نتوانست حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را اشغال کند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان احمدشاه مسعود، مجاهد افغانستانی را یاداور شد و گفت: تاریخ در آینده ای نه چندان دور ثابت خواهد کرد که رزمندگان ما به خاطر اسلام و این آب و خاک از همه دارایی های خود گذشتند.

وی ایثار و فداکاری های رزمندگان آذربایجانی در دوران دفاع مقدس را یاداور شد و گفت: یادمان ایثار و فداکاری های این عزیزان امروز در شهر سوسنگرد چشم نواز است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین واژه وحدت پرداخت و گفت: عملیات بیت المقدس نمونه بارز و مصداق کلمه وحدت در عصر حاضر است چرا که اگر وحدت بین نیروها نبود، این عملیات شکوهمند نیز به سرانجام نمی رسید.

بابازاده در پایان سخنان خود به حوادث پیرامون قطعنامه اشاره کرد و با بیان اینکه منافقین بعد از امضای قطعنامه با حمایت و پشتیبانی رژیم بعثث به امید تصرف ایران به مرزهای کشور حمله کردند گفت: همچنانکه رزمندگان اسلام در آن دوران به خوبی نقش آفرینی کردند، یگان صابرین نیز در سوریه البته با درخواست رسمی دولتمردان این کشور نسخه داعش و وابستگان جبهه استکبار را در کوتاه ترین زمان ممکن در هم پیچیدند.

وی از ایثار و شهادت بعنوان تنها نسخه نجات بخش کشور از توطئه های روز افزود دشمنان اسلام نام برد و گفت:تا فرهنگ ایثار و شهادت در رگ های جوانان ما جریان دارد کشور اسلامی مان نیز از گزند افکار مسموم دشمنان در امان است.

خوی استکباری، استکبار جهانی سیری ناپذیر است

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی سخت ترین و پیچیده ترین جنگ ها را بر کشور تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه مواضع و فعالیت های علمی و فناوری هسته ای ایران شفافیت و حقانیت خود را نشان داده است، تصریح کرد: خوی استکباری، استکبار جهانی سیری ناپذیر است و همیشه به دنبال اهداف استکباری خود هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر جنگ اقتصادی علیه ایران، به کشور صنعتی مانند آلمان تحمیل می شد قطعا وضعش بدتر از ایران می شد، ادامه داد: آمریکار قلدرمآبانه و یک تنه کشورمان را تهدید می کند و دیروز هم سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل نشان داد که این کشور از اهداف مغرضانه علیه ایران کوتاه نمی آید.
حبیبی با اشاره به اینکه در زمان 8 سال دفاع مقدس همه سرداران و سربازان به دفاع از وطن پرداختند، ادامه داد: وقتی اراده ای برای مقابله با ظلم وجود داشته باشد همه مردم کشور در این زمینه متحد شده و در برابر ظلم و ستم می ایستند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید برای کاهش فشار و اثرات اقتصادی همه ما به اندازه وسع و مسئولیت خود تلاش کنیم، گفت: دشمنان نظام و انقلاب به دنبال این هستند که کمر نظام اسلامی را شکسته و خواسته های خود را به کشور تحمیل کنند.

عباس فنی اصل فرمانده پایگاه مقاومت و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست  هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت ها، ایثارگری ها، فداکاری های شهدا خواند و گفت: همه باید تلاش کنیم تا به مدد الهی از گردنه های سخت پیش رو عبور کنیم.

در پایان این نشست از 47 نفر از ایثارگران و بازنشستگان دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شد.

انتهای پیام/