کد خبر: 6759 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳

دیدار مسئولین سازمان بسیج دانشجویی استان و رؤسای دانشگاه های جامع علمی کاربردی و فرهنگیان با خانواده شهید یعقوب مهدیزاده

مسئولین سازمان بسیج دانشجویی استان و روسای دانشگاه های جامع علمی کاربردی استان و پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان با حضور در منزل خانواده دانشجوی شهید یعقوب مهدی زاده یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

دیدار مسئولین سازمان بسیج دانشجویی استان و رؤسای دانشگاه های جامع علمی کاربردی و فرهنگیان با خانواده شهید یعقوب مهدیزاده

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز همزمان با هفته دفاع مقدس داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل و قاسم زاده رئیس پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان اردبیل  به همراه پرویز پرزور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان با حضور در منزل خانواده شهید یعقوب مهدیزاده اصل یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

ارزش دیدار با خانواده شهدا، به میزان نزدیکتر شدن ما به سیره و سبک زندگی شهدا است

دکتر پرویز پرزور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدا اشاره کرد و گفت: مقام خانواده شهید را فقط می توان با خود شهید مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه دیدار از خانواده شهدا جزو وظایف همیشگی ما است، گفت: این دیدار ها در واقع قوت قلب و الهام بخش این نکته است که اگر خود شهدا امروز در قید حیات دنیوی بودند و در عرصه مورد نظر تلاش و فعالیت می کردند در برخورد با مشکلات و موانع چگونه برخورد می کردند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز باید نگاه کنیم اگر شهدا در قید حیات بودند در کدام جبهه برای انقلاب و اسلام مجاهدت می کردند؟ ما نیز باید با این نگاه، مسیر شهدا را دنبال کنیم.

 

شهدای گرانقدر، عاقبت به خیرترین مردان انقلاب هستند

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجیی استان نیز در این دیدار به یاران واقعی انقلاب اشاره کرد و گفت: شهدای گرانقدر عاقبت به خیر ترین مردان انقلاب هستند.

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی های شهدا اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا علاوه بر استشمام عطر و بوی شهدا باعث از بین رفتن کبر و غرور انسان نیز می شود.

دیدار با خانواده شهدا، باعث ازدیاد رزق معنوی انسان ها می شود

دکتر داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز در این دیدار  به تبیین تداوم  رسالت های شهدا در جامعه پرداخت و گفت: حضور در منازل خانواده های شهدا این نکته را امروز به ما یادآوری می کند که چقدر توانستیم راه بزرگ مردان انقلاب را ادامه دهیم، چه کار می توانستیم انجام دهیم، چه نوع خدمتی می،توانستیم به مردم بکنیم که نتوانستیم انجام دهیم و امورات دنیوی مانع راه رسیدن ما به سعادت اخروی شده است.

وی با بیان اینکه شهدا سهم خود در جامعه در برابر انقلاب اسلامی به درستی ایفا کرده اند، گفت: ما هنوز نتوانستیم به درستی وظایف خود در برابر ایثار و فداکاری شهدا را درک و به آن عمل کنیم.

لطیفی به شیوه زندگی شهدا نیز اشاره کرد و گفت: حضور در منزل خانواده شهدا این نکته را به ما یادآوری می کند که تعلقات دنیوی خود بزرگ ترین مانع انسان جهت رسیدن به سعادت اخروی است.

وی ساختمان های مدرن امروزی را متذکر شد و گفت: حضور در منازل ساده و معنوی دهه شصتی شهدا و آشنایی با سبک زندگی آنها خود می تواند بهترین الگو برای نجات بشریت از آفت های زندگی مدرنیته امروزی باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بار سنگین مسئولیت را از مهمترین عوامل خستگی روحی و جسمی انسان ها عنوان کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا و شنیدن پند و اندرزهای پدران و مادران شهدا، بهترین کار برای بازسازی قوای انسان در ادامه مسیر زندگی  و انجام تعهدات مسئولیتی است، هرچند که این حضور همراه با کوله باری از شرمندگی نیز  است.

وی تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا باعث ازدیاد رزق معنوی انسان ها می شود.

آشنایی به زندگی نامه شهید یعقوب مهدیزاده اصل

شهید یعقوب مهدیزاده اصل دربیست و هشتمین روز خرداد ماه سال 1341 چشم به دنیا گشود، همزمان با شروع جنگ تحمیلی وارد دوره ی متوسطه دردبیرستان دكتر شریعتی شد. در سال 361 1برای كنكور ثبت نام کرد و پس از سعی و تلاش فراوان از دانشگاه تربیت معلم در رشته ی آموزش و پرورش ابتدایی قبول شد.

شهید یعقوب مهدیزاده اصل در سال 1363 با بسیج به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدو درجبهه به عنوان تخریب چی انجام وظیفه می کرد.. تا اینكه در شلمچه و درعملیات كربلای 5 به شهادت رسید و پیكر پاك و مطهرش در گلزار شهدای بهشت فاطمه به خاك سپرده شد.

انتهای پیام/