کد خبر: 6683 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰

توسط گروه جهادی عباسیون برگزار شد؛

جشن ولادت امام موسی کاظم(ع)در روستای انیللو+تصاویر

جشن ولادت امام موسی کاظم(ع) با حضور مردم روستای انیللو توسط گروه جهادی عباسیون دانشگاه پیام نور اردبیل در این روستا برگزار شد.

جشن ولادت امام موسی کاظم(ع)در روستای انیللو+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز جشن ولادت امام موسی کاظم(ع) با حضور مردم روستای انیللو توسط گروه جهادی عباسیون دانشگاه پیام نور اردبیل در مسجد این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام غلامی در این مراسم به تبیین ابعاد مختلف زندگی امام موسی کاظم(ع) پرداخت و گفت: این امام معصوم با چهار تن از خلفای عباسی معاصر بود که همگی در ضدیت با شیعه قرار گرفته، اختناق و فشار بسیاری را متوجه امام کاظم و اصحابشان نموده بودند.

وی با بیان اینکه عصر امام كاظم عليه السّلام دوران بسيار سختى براى شيعيان بود، گفت: در اين دوران حركتهاى اعتراض‌آميز متعددى از ناحيه شيعيان و علويان نسبت به خلفاى عباسى صورت گرفت كه از مهم ترين آنها قيام حسين بن على، شهید فخ در زمان حكومت هادى عباسى- و نيز جنبش يحيى و ادريس فرزندان عبدالله بود كه در زمان هارون رخ داد.

غلامی در ادامه سخنان خود به نحوه فعالیت امام موسی کاظم(ع) در این دوران اشاره کرد و گفت: این وضعیت موجب می شد که امام غالبا راه تقیه را در پیش گیرد و شيعه و رهبرى آنها را به طور پنهانى اداره کند بطوریکه اين وضعيت سبب شد تا تاريخ نتواند از حركات سياسى امام ارزشيابى دقيقى به عمل آورد.
 وی در پایان سخنان خود به بیان نمونه ‌هایی از مبارزه امام و برخورد او با دستگاه حاكم پرداخت و گفت: امام كاظم عليه السّلام دو بار به دست هارون به زندان افتاده اند كه مرتبه دوم آن چهار سال به طول انجاميد بطوریکه به شهادت این امام معصوم منجر شد.

مولودی خوانی اباصلت ابراهیمی، اجرای گروه سرود عباسیون و زیارت پرچم آستان قدس رضوی و پخش متبرک از جمله برنامه های این جشن بود.

انتهای پیام/