کد خبر: 6668 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷

توسط دفتر نهاد رهبری برگزار شد

جشن غدیرخم در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

جشن غدیر خم با برنامه های متنوع توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری معاوت فرهنگی این دانشگاه در سالن شهیدان نوعی اقدم برگزار شد.

جشن غدیرخم در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جشن بزرگ غدیر خم با برنامه های متنوع  و سخنرانی حجت الاسلام حمید واحدی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توسط دفتر نهاد رهبری و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه در سالن شهیدان نوعی اقدم برگزار شد.

بهروز دادخواه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ابتدای  این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به تبیین مسئله غدیرخم پرداخت و گفت: مدیریت جهانی باعظمت باید یک راهبرد و هدایت کننده قوی داشته باشد تا بتواند در همه جنبه ها به موفقیت برسد.

وی در ادامه سخنان خود به مدیرینت ائمه معصومین اشاره کرد و گفت: با اینکه قبل از واقعه غدیر خم به انواع مختلف سخن از وصی و جانشین پیامبر در میان مردم مطرح بود و از حضرت علی(ع) بعنوان وصی و خلیفه بعد از پیامبر (ص) نام برده می شد ولی این موضوع در واقعه غدیرخم کامل تر شد.

وی مشکلات و آزار و اذیت های وارد شده بر پیامبر اکرم در طول ابلاغ رسالتشان توسط اعراب را یادآور شد و گفت: در همه این مسائل حضرت علی(ع) همراه پیامبر بود و این خود موجب ایجاد صمیمیت خاص بین دو بزرگوار شده بود بطوریکه تمام وجود حضرت علی(ع) از پیامبر بود و ایشان سپر بلای پیامبر در مراحل مختلف زندگی پیامبر از جمله جنگ ها و سوء قصد ها بودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود به واقعه غدیر خم در منابع ال سنت نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه غدیر در منابع اهل سنت نیز آمده است ولی موضوع امامت و ولایت و تبیین واقعه غدیر در بین جهانیان وظیفه  شیعیان است تا با تبیین درست این واقعه در جهان اهمیت مسئله ولایت و امامت را بین مردم نهادینه کنیم/

وی با بیان اینکه مردم حضرت علی(ع) را با عدالت می شناسند گفت: مهمترین رسالت و پیامبران از هدایت مردم نیزهمین بحث عدالت است.

وی از متولیان فرهنگ خواست با ایفای نقش خود در تبیین غدیر خم ابعاد مختف این عید سعید را به جهانیان معرفی کنند.

وی از ماه محرم بعنوان الگو و مثال بارز جهانی سازی مکتب عاشورا نام برد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا عید غدیرخم و مسئله امامت و ولایت نیز همچوه مکتب عاشوارا پرشور و جهانی شود.

سخنرانی حجت الاسلام واحدی زاده، پخش نماهنگ، مداحی اباسلط ابراهیمی، شعرخوانی استاد نظری بقا در مدح امام علی(ع)،مسابقه کتابخوانی و اهدای هدیه به حاضرین در مجلس همنام با نام و القاب امام علی (ع) از جمله برنامه های این جشن بزرگ در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.

انتهای پیام/