کد خبر: 6618 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶

رئیس مجمع سمن‌های اردبیل خبرداد:

شبکه گردشگری سمن‌های اردبیل راه‌اندازی شد

رئیس مجمع سمن‌های جوان استان از راه اندازی شبکه گردشگری سمن‌های اردبیل خبرداد و گفت: با راه‌اندازی این شبکه، اعضای منتخب سازمان‌های مردم نهاد استان مطالبات مردم را در حوزه‌های مورد نظر پیگیری خواهند کرد.

شبکه گردشگری سمن‌های اردبیل راه‌اندازی شد

راشد پرستار، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ابصارخبر با اشاره به برگزاری انتخابات شبکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان‌های مردم نهاد استان اردبیل،گفت: با پایان انتخابات مذکور، عبدالحسین بدایتی، راشد پرستار، زهرا شهبازی، پیمان آریاپرور و مجتبی اجدادی به عنوان اعضای شبکه گردشگری سمن‌های استان معرفی شدند.  

وی افزود: اعضای حاظر به عنوان عضو منتخب سمن‌های استان مطالبات مردم را در حوزه‌های مورد نظر پیگیری کرده و با حضور در جلسات سازمان میراث فرهنگی، علاوه بر آشنایی با آخرین تصمیمات و موانع موجود، راهکارها و نظرات پیشنهادی خود را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد.
رئیس مجمع سمن‌های جوان استان اردبیل تصریح کرد: انجام فرهنگ سازی در خصوص برخورد مناسب با گردشگران داخلی و خارجی و ارتقای فرهنگ عمومی برای افزایش مدت زمان اقامت مسافران در استان که منجر به رونق اقتصادی و کارآفرینی نیز خواهد شد؛ از جمله وظایف ذاتی سمن‌ها بوده و در این راستا سازمان‌‌های مردم نهاد استان با توجه به نقش مهمی که می‌توانند ایفا کنند در حوزه‌های بوم‌گردی و گردشگری ورود تأثیرگذاری را از خود به نمایش خواهند گذاشت.
وی افزود: با اجرای طرح «همه چیز از دوران کودکی شروع می‌شود»بسترسازی در راستای آموزش کودکان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرفته و طرح «میراث‌بانان افتخاری» نیز از جمله ایده‌هایی بوده که توسط سمن‌های منتخب استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
پرستار در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه محور توسعه استان، گردشگری و توجه به حلقه‌های مفقوده آن است؛ یادآور شد: نیازمند تببین و اعتماد بیشتر به جوانان در اجرای تمامی طرح‌هایی هستیم که  با تکیه بر آنان می‌توان در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی به موفقیت‌های بیشتری دست یافت.
رئیس مجمع سمن‌های جوان استان اردبیل یادآور شد: به منظور بهادادن بیشتر به نخبگان اجتماعی فعال در سازمان‌های مردم نهاد جوانان که محور توسعه و ثروت ملی محسوب می‌شوند؛ با اعلام وزیر ورزش و جوانان ضرورت فراهم آوردن شرایط لازم برای تسهیل رشد و هدایت آن‌ها در حوزه‌های تخصصی، بکارگیری و اثرگذاری آنان در امور اجرایی و اجتماعی، تسهیل مسیر یاد شده با الگوسازی از نخبگان اجتماعی و جذب و بکارگیری این گروه فعال جامعه در کارگروه مشاورین جوان به تمامی استان‌های کشور ابلاغ شده و امیدوار به اجرایی شدن آن در استان اردبیل نیز هستیم.

انتهای پیام/