کد خبر: 6610 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳

یک کارشناس مسائل سیاسی؛

انسان تماشاگر موجب نابودی جامعه می شود/هویت انقلابی، تنها هویت نجات بخش ایرانیان است

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در مسایل تحلیل سیاسی نباید انسان تماشاگر بود، گفت: انسان تماشاگر سبب نابودی جامعه می شود.

انسان تماشاگر موجب نابودی جامعه می شود/هویت انقلابی، تنها هویت نجات بخش ایرانیان است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کارگاه آشنایی با جریانات فرهنگی و تحلیل سیاسی با سخنرانی رضا قاسمیان کارشناس مسائل سیاسی و با حضور اندیشه جویان طرح ضیافت دانشجویی در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور استان برگزار شد.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در ابتدای سخنان خود ضمن بیان نکات تحلیل مسائل سیاسی به کالبد شکافی جریان فرهنگی در کشور پرداخت و گفت: هویت انقلابی تنها هویتی در ایران است که با هم افزایی سایر هویت ها می تواند نقش ایمن سازی فرهنگی در مردم کشور را ایفا کند به نحوی که مردم پس از کسب هویت انقلابی، می توانند در برابر همه تهاجمات فرهنگی دشمنان از خود محافظت کنند.

وی به تفاوت انسان های زنده با انسان های مرده پرداخت و گفت: یکی از وجوه تمایز انسان های زنده با مرده در حفظ روحیه مسئولیت پذیری است.

قاسمیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جامعه به سه دسته دانشمندان، دانشجویان و خس و خاشاک تقسم می شوند از دسته سوم به عنوان بی تفاوتان جامعه نام برد و گفت: انسانی که خود را بی نیاز از کسب علم و دانش بداند و همواره تاکید کند که من همه چیز بلد هستم و هر کاری می توانم انجام دهم در واقع خس و خاشاکی بیش نیستند چونکه دچار غرور خانمان سوز شده اند.

وی از دانستن در هر شرایط زمانی و مکانی بعنوان یک معیار استاندارد برای سنجش جوامع نام برد و گفت: ما در هر لحظه باید آماده یادگیری باشیم تا بتوانیم در تحولات سریع زندگی با بینش لازم مسائل را درست تشخیص داده  و به موقع، به هنگام و با بصیرت عمل کنیم، در اینصورت با مشکلی نیز برخورد نخواهیم داشت.

انسان تماشاگر موجب نابودی جامعه می شود

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به وجه دیگر تمایز انسان های مرده با انسان های زنده پرداخت و گفت: انسان مرده در عالم سیاست انسانی است که تنها تماشاگر است و این تماشاگری سبب نابودی وی و جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مسایل تحلیل سیاسی نباید انسان تماشاگر بود، گفت: انسان زنده در عالم سیاست انسانی است که علاوه بر احساس مسئولیت  دارای بصیرت بالا ، قدرت روشنگری و درایت نیز باشد تا در برهه های مختلف و غبارالود علیه خودش قیام نکند.

قاسمیان در ادامه سخنان خود به خطاهای رایج در تحلیل مسائل سیاسی اشاره کرد و گفت: مشاهده گزینشی، تعمیم افراطی، کفایت زودرس و اثر هاله از جمله مهمترین خطاهایی است که یک فرد تحلیل گر برای یک تحلیل درست باید از انها اجتناب کند.

وی تصریح کرد: مقایسه غیر اصولی و غیر منطقی تهدیدکننده و خانمان سوز است.

هویت انقلابی، تنها هویت نجات بخش ایرانیان است

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: جوانانی که 20 سال سربه زیر و سرگرم تلفن همراه هستند وقتی سربلند می کنند خود را عقب افتاده ای می یابند که جای جبران هم ندارند .

وی در ادامه سخنان خود به ابعاد هویت ایرانیان اشاره کرد و گفت: هر ایرانی دارای 5 هویت است که هویت پنجم نقش مکل و هم افزا کننده هویت های دیگر است

قاسمیان گفت: هویت ایرانی، هویت قومی، هویت دینی، هویت مدرن و هویت انقلابی 5 هویت اصلی تشکیل دهنده هویت متحد ایرانیان است. وی با بیان اینکه هویت انقلابی تکمیل کننده و هم افزاکننده 4 هویت ایرانیان است، تصریح کرد: در واقع این هویت انقلابی است که موجب شکست تهاجمات فرهنگی دشمنان علیه جوانان کشور می شود.

وی در پایان سخنان خود به تشریح ابعاد مختلف هویت انقلابی پرداخت و گفت: هویت انقلابی در واقع روی انسانیت انسان سرمایه گذاری می کند و در واقع این هویت انقلابی است که موجب می شود هر تهاجمی هر چقدر هم دارای پشتوانه قوی باشد روی هویت ایرانیان تاثیر نگذارد.

انتهای پیام/