سرویس: تشکل های دانشجویی کد خبر: 6572 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷

بیانیه‌ی مشترک بسیج دانشجویی و بسیج طلاب استان در خصوص نابه‌سامانی های اقتصادی اخیر

در این بیانیه ضمن اعلام حمایت از مواضع انقلابی حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور آمده است: زمان آن فرارسیده تا دولتمردان بدون ملاحظه کاری نسبت به تغییر تیم اقتصادی دولت اقدام کنند.

بیانیه‌ی مشترک بسیج دانشجویی و بسیج طلاب استان در خصوص نابه‌سامانی های اقتصادی اخیر

به گزارش ابصارخبر، بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل موسوم به حوزه شهید علم الهدی با همکاری بسیج طلاب و امور روحانیون استان  در خصوص نابه‌سامانی های اقتصادی اخیر در کشور بیانیه ای مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه در هفته های اخیر شاهد نا‌به‌سامانی‌های گسترده در اقتصاد کشور به ویژه قیمت ارز، طلا، سکه، خودرو و گرانی های لجام گسیخته هستیم که مبین عدم نظارت و مدیریت صحیح بر اقتصاد کشور و منابع پولی و ارزی می باشد.

این بیانیه می افزاید: در حال حاضر دشمنان قسم خورده ی جمهوری اسلامی ایران که از جنگ نظامی و برخورد مستقیم با ایران کاملا ناامید شده اند؛ با توسل به جنگ اقتصادی و ملتهب کردن فضای روانی کشور در امور مربوط به اقتصاد و معیشت مردم، به دنبال نیل به اهداف شوم و پلید خود هستند.

در ادامه این بیانیه امده است: این جنگ اقتصادی؛ نوعی جنگ ترکیبی متشکل از جنگ روانی، جنگ فکری، جنگ فرهنگی است که هدف اصلی خود را گسترش نافرمانی های مدنی، به ستوه درآوردن مردم و درنهایت فروپاشی نظام عنوان می کند. هرچند نباید منکر فشارهای روانی، تحریم ها و جنگ اقتصادی علیه کشور عزیزمان باشیم اما آنچه مسلم است در داخل کشور به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت و برخورد قاطع با بسیاری از مفسدان و اخلال گران و دانه درشت ها، نا به سامانی های اقتصادی بیش از پیش تشدید شده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل و به همراه بسیج طلاب و امور روحانیون استان ضمن تقدیر و حمایت از مواضع انقلابی حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی که با درایت و هوشیاری مثال زدنی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور اعلام موضع نموده و خواستار سرو سامان دادن به وضعیت موجود و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی شده اند، موارد ذیل را خاطرنشان می سازد:

  1. از رئیس قوه ی مجریه می خواهد بدون هرگونه ملاحظه کاری و رودربایستی نسبت به تغییر تیم اقتصادی دولت که تا این لحظه به دلیل حاکم بودن تفکرات لیبرالی و غرب گرا و با سوء تدبیر، سوء مدیریت و عدم پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی، در حل و فصل مشکلات اقتصادی ناکام بوده اند اقدام عاجل انجام دهد.
  2. مجلس شورای اسلامی به عنوان یگانه مرجع قانون گذاری در کشور؛ باید در راستای عمل به وظایف ذاتی خود و پاسخگویی به مطالبات عمومی و تقویت بعد نظارتی خود؛ با وضع قوانین و مقررات و بازخواست از مسوولین و دولت مردان؛ گام مهمی در سر و سامان دادن و حل و فصل مشکلات اقتصادی ایفا نموده و از پرداختن به مسائل حاشیه ای، جنجالی و غیر اولویت دار اجتناب نماید.
  3. از قوه ی قضائیه انتظار می رود ضمن برخورد سریع، قاطع، انقلابی و بدون اغماض و مماشات با اخلال گران و دانه درشت های اقتصادی؛ مفسدان اقتصادی را به عنوان مفسد فی الارض به اشد مجازات محکوم نماید و بدین ترتیب دست تروریست های اقتصادی را از کشور کوتاه کند.
  4. سران قوا باید با نصب العین قراردادن فرمایشات حکیمانه ی مقام معظم رهبری با وحدت کلمه و همدلی؛ یک صدا در مقابل دشمن غدار ایستادگی کنند و از سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات کشور و دامن زدن به اختلافات که موجبات سوء استفاده و خرسندی دشمنان را فراهم می کند، پرهیز کنند.
  5. مردم فهیم، مومن، انقلابی، ولایت مدار و همیشه در صحنه حاضر، با درک صحیح شرایط کنونی کشور؛ مطالبات قانونی خود را از طریق مبادی و مجاری قانونی پیگیری نمایند و بدانند هرگونه تجمع و اعتراضات غیرمتعارف و غیرقانونی که با میدان گردانی منافقین و ضدانقلاب همراه می شود؛ تنها موجب لجن پراکنی و سوءاستفاده ی دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
  6. درآستانه ی برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل و سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهور به نیویورک، زمزمه هایی مبنی بر دیدار و گفتگو با رئیس جمهور سبک سر آمریکا به گوش می رسد. ما طلاب و روحانیون به دولت هشدار می دهیم که هرگونه اعتماد، نرمش و گفتگو با آمریکای مستکبر و جنایتکار که تنها به منافع خود در منطقه ی غرب آسیا و ایجاد حاشیه ی امن برای رژیم صهیونیستی می اندیشد و با عهدشکنی در برجام غیرقابل اعتماد بودن خود را بیش از پیش به اثبات رساند، نتیجه ای جز ذلت و خواری و تضعیف استقلال کشور در پی نخواهد داشت و این اقدام در حقیقت خیانت به آرمان های نظام و خون پاک شهیدان است.

انتهای پیام/

امضاء کنندگان بیانیه: 

*بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل 

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

* بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

* بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز آزادگان نیر

* بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورمرکز نیر

* بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورمرکزنمین

* بسیج دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای رازی اردبیل

* بسیج دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای فاطمه(س) اردبیل

* بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

* بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین