سرویس: تشکل های دانشجویی کد خبر: 6562 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶

توسط بسیج دانشجویی پیام نور اردبیل برگزار شد؛

کارگاه آموزشی میکروکنترلر AVR در اردبیل

مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل از برگزاری یک دوره آموزشی میکروکنترلر AVR در اردبیل خبرداد و گفت: این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی دانشجویان رشته کامپوتر و علاقمندان به مبحث ربات برگزار شد.

کارگاه آموزشی میکروکنترلر AVR در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نوید مهاجر مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی میکروکنترلر AVR در سالن جلسات علمی و پژوهشی سپاه استان خبرداد و گفت: تغذیه و پروگرم، کنترل ترانزیستور، چشمک زدن تابلو، ماتریس کی پد، مبدل آنالوگ به دیجیتال، کنترل درایور موتور، قفل رمزی دیجیتال، دماسنج و رطوبت سنج در کنار دوره آموزشی طراحی شماتیک،برنامه نویسی به زبان c، تست عملی روی سخت افزار  از جمله سرفصل هایی بود که به مدت 30 ساعت اموزشی در محل ساختمان علمی پژوهشی بسیج برگزار شد.

مهاجر در ادامه سخنان خود به ارائه تعریفی از میکروکنترلر AVR پرداخت و گفت: میکروکنترلر یک مدار مجتمع یا چیپ الکترونیکی است که دارای CPU,حافظه رم ، رام و تعدادی ورودی خروجی قابل برنامه ریزی است. میکروکنترلر ها در واقع یک میکروکامپیوتر هستند که برای مصارف خاصی برنامه ریزی می شوند. میکرو کنترلر ها در انواع مختلف و برای مصارف مختلفی تولید می شوند.

وی افزود: میکروکنترلر ها توسط کاربر قابل برنامه ریزی هستند که طبق برنامه کاربر می تواند تعریف کند اگر شرایط خاصی در ورودی اتفاق افتاد ، در خروجی اتفاق خاصی بیفتد. به زبان ساده تر، به آی سی هایی که قابل برنامه ریزی می باشد و عملکرد آنها از قبل تعیین شده میکروکنترلر می گویند میکروکنترل ها دارای ورودی / خروجی و قدرت پردازش است.

مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در پایان سخنان خود به بیان کابردهای میکروکنترلر AVR پرداخت و گفت: میکروکنترلر  در واقع خانواده‌ای از ریزکنترل‌گرهای جدید است که شرکت اتمل، آن را روانهٔ بازار الکترونیک کرده است. این ریزکنترل‌گرهای هشت بیتی به خاطر دارا بودن قابلیت برنامه‌نویسی توسط کامپایلر زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا، مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی افزود: این ریزکنترل‌گرها از معماری ریسک برخوردارند. همچنین شرکت اتمل کوشیده‌است تا با استفاده از معماری پیشرفته و دستورهای بهینه، حجم کد تولید شده را پایین آورده و سرعت اجرای برنامه را بالا ببرد. یکی از مشخصات این نوع ریزکنترل‌گرها دارا بودن ۳۲ ثبات همه منظوره است. همچنین در این ریزکنترل‌گرها، از حافظه‌های کم مصرف و غیر فرار فلش و EEPROM استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/