کد خبر: 6561 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی استان با آزادگان سرافراز اردبیلی "میر اشرف حسینی " و " فرامرز حسینی"

جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی استان با حضور در منزل آزاده های دوران دفاع مقدس "میر اشرف حسینی " و " فرامرز حسینی" یاد و خاطره ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام را گرامی داشتند.

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی استان با آزادگان سرافراز اردبیلی "میر اشرف حسینی " و " فرامرز حسینی"

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی استان در آستانه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با حضور در منزل آزادگان گرانقدر "میر اشرف حسینی" و "فرامرز موسوی"ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، از صبر و مقاومت این عزیزان و خانواده های آنها تجلیل و قدردانی کردند.

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این دیدار با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تکریم مقام آزادگان گفت: آزادگان در واقع گوهرهای بازیافته‌ی از ذخیره‌ی ایمان در جمهوری اسلامی هستند.

وی به دوران اسارت رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: دوران اسارت، در واقع کوتاه شده‌ی قرنهائی است که انسانهای بااستعداد را به الماس های درخشان تبدیل کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود رشادت‌های رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: ایستادگی و مقاومت عزتمندانه و بی‌نظیر آزادگان سرافراز برگ زرین و درخشانی بود که حیرت جهانیان را به دنبال داشت.

در ادامه این دیدار میر اشرف حسینی جانباز 40 درصد و آزاده سرافراز که مدت 7/5 سال در اسارت دشمن بعثی قرار داشت به بیان خاطراتی از دوران جنگ و اسارت پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود به نحوه اسارتش اشاره کرد و گفت: طی عمیات خیبر در کمین دشمنان بعثی افتاد و به اسارت دشمن درآمد و به مدت 7/5 سال در اردوگاه های موصل و الرمادی در اسارت به سر برد.

فرامرز موسوی جانباز 45 درصد و از آزادگان دوران دفاع مقدس، دیگر آزاده گرانقدری بود که مسئولین بسیج دانشجویی با حضور در منزل وی یاد و خاطره ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام را زنده نگه داشتند.

وی نیز در این دیدار ضمن بیان خاطرات خود از جنگ به بیات سختی های دوران 8 سال اسارت خود پرداخت و گفت: دوران دبیرستان بود که از شهرستان مشکین شهر جهت آموزش های نظامی و اعزام به جبهه عازم تبریز شده و دوره های مختلف نظامی را در این منطقه آموزشی سپری کرد که در نهایت 27 دی ماه 61 به کرستان اعزام و اردیبهشت ماه سال بعد از ان منطقه ترخیص شد.

موسوی با بیان اینکه از همان ابتدا با 12 نفر از هم مدرسه ای هایمان جهت خدمت در جبهه ها ی نبرد حق علیه باطل هم قسم شده بودیم به ماجرای اعزام خود به جبهه های جنوب اشاره کرد و گفت: اولین برخورد من با فرمانده بزرگ سپاه اسلام مهدی باکری در جزیره مجنون اتفاق افتاد که برای رزمندگانی که آماده اعزام به عملیات بودند سخنرانی می کرد.

وی در ادامه سخنان خود به نحوه اسارتش اشاره کرد و گفت: دسته ما در عملیات خیبر پس از گیر افتادن در کمین دشمن پس از 5 روز محاصره به اسارت دشمن در امد.

این ازاده سرافاز در ادامه سخنان خود به اردوگاه های محل اسارت خود اشاره کرد و گفت: تمام مدت اسارت خود را در اردوگاه موصل به سر برده است.

وی از شهید یاغچیان بعنوان یکی از دوستان و همرزمان خود نام برد و گفت: در بین بعثی ها افرادی بودند که با زبان آذری آشنایی داشتند و از روی مهر  و محبت به اسلام در برخی موارد کمک حال ما بودند.

موسوی در پایان سخنان خود از پذیرش قطعنامه بعنوان بدترین روز دوران اسارت نام برد و گفت: اعلام درگذشت بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره)  نیز بدترین خبری بود که در دوران اسارت به گوشمان رسید.

انتهای پیام/