کد خبر: 6556 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل؛

اردوهای‌جهادی بهترین‌محل‌برای‌حرکت‌های‌انقلابی‌است

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه اردوهای جهادی بهترین محل برای حرکت های انقلابی است، به توطئه های دشمنان در جهت عدم تحقق آرمان های انقلاب اشاره کرد و گفت: دانشجویان حافظان انقلاب و ارزش های ان هستند.

اردوهای‌جهادی بهترین‌محل‌برای‌حرکت‌های‌انقلابی‌است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در جمع جهادگران دانشجوی این دانشگاه به تبیین ویژگی های دوران دانشجویی پرداخت و گفت: دوران دانشجویی از جمله بهترین دوران یک انسان است که قابل برگشت هم نیست و مثل دوران جوانی است بنابراین دانشجویان سعی کنند تا از این دوران پر فراز و نشیب بهترین استفاده ها را هم برای خود و هم برای دیگران ببرند.

وی بصیرت، اخلاص و تخصص را از جمله مزیت های انسان برای رسیدن به کمال و موفقیت های روز افزون در دنیا و اخرت نام برد و گفت: جهادگران دانشجو که راه خدمت به مردم را در پیش گرفتند در واقع همان راه جبهه و حضور در جبهه حق را در پیش گرفته اند.

این استاد دانشگاه سختی ها و دشواری های جبهه حق را یادآور شد و گفت: ماندن در جبهه حق سخت است و کار هر کسی نیست و روحیه جهادی می طلبد خصوصا در شرایط کنونی که جبهه حق مجاهدت و جهادگری خاصی می طلبد.

تحقق آرمان های انقلاب، مستلزم  مجاهدت های مدیران انقلابی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ادامه سخنان خود به دوران پر فراز و نشیب 40 سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی که با مجاهدت و رشادت شهدا و ایثارگران 40 سالگی خود را پشت سر گذاشته است، مدیران جهادی و انقلابی را می طلبد که بتواند کشور را از این برهه این به سلامت عبور دهد..

وی با بیان اینکه ایثارگران و جوانان همواره آماده حملات دشمنان هستند، گفت: ما معتقد هستیم که پیروزی از آن کسانی است که در راه حق مجاهدت می کنند.

رسولی کار جهادی را ستودنی دانست و گفت: شما در واقع کاری می کنید که از تمام ابعاد ارزشمند و قابل ستایش است.

وی در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های اردوهای جهادی پرداخت و گفت: اولین تاثیر اردوهای جهادی متوجه خود جهادگران است چونکه  دانشجویان جهادگر با قرار گرفتن در وضعیت های سخت و تحمل رنج و سختی به یک خودسازی دست می زنند.

این استاد دانشگاه از مقصد قرب الی الله را از دیگر ویژگی های اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: رسیدن به قرب الهی نیز تنها در سایه تلاش های مخلصانه و کسب رضایت الهی میسر می شود و این اردوهای جهادی و تلاش های مخلصانه ای که جهادگران در عرصه خدمت رسانی به مردم نشان می دهد یکی از راه های رسیدن به قرب الهی است.

یکی از اهداف اردوهای جهادی، تعالی بخشیدن به روح جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل  در ادامه سخنان خود به پیامدهای اردوهای جهادی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از پیامدهای این حرکت مردمی و انسان دوستانه تعالی بخشیدن به روح جامعه است و این ارزشمندترین کار جهادگران دانشجو است.

وی محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی در نقاط محروم را یکی دیگر از پیامدهای این اردوها برشمرد و گفت: دانشجویان جهادگر با استفاده از توان علمی و فرصت جوانی خود می توانند با استفاده از رسالت های دانشجویی خود در تامین مطالبات مردمی در نقاط محروم موثر واقع شوند.

رسولی به علل عدم تحقق برخی از آرمان های انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: توطئه های دشمنان خارجی در کنار برخی شیطنت های داخلی نیز یکی از عواملی است که باعث شده تا تمرکز مردم و مسئولین در جهت حل مشکلات موجود جلب شود تا از مجاهدت و تلاش جهت تحقق برخی از آرمان های انقلاب که دچار عقب ماندگی هستند غفلت شود.

وی تصریح کرد: توطئه چینی، ذات دشمن استکبار است بنابر این همه مردم از همه اقشار وظیفه دارند تا با کسب بصیرت های لازم در دام شیاطین و دشمنان اسلام گرفتار نشوند.

سوء مدیریت موجب عدم تحقق برخی از آرمان های انقلاب شده است

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل یکی دیگر از عوامل عدم تحقق برخی از آرمان های انقلاب در این مدت را سوء مدیریت  و ضعف مدیریت ها در آن قسمت ها عنوان کرد و گفت: مردم انتظار دارند همه جریانات با تمان توان در جهت تحقق اهداف و آرمان های انقلاب تلاش کنند.

وی یکی دیگر از ویژگی های گروهای جهادی را عرصه یابی عنوان کرد و گفت: شناسایی نقاط محروم و ریشه یابی محرومیت  قبل از کارهای جهادی از جمله عوامل موفق فعالیت های جهادی است چونکه دانشجویان ضمن اینکه داوطلبانه وارد این عرصه شده اند با کسب اگاهی های لازم در خصوص مشکلات مردم در جهل رفع محرومیت ها و حل مشکلات مردم نیز قطعا تاثیر گذار خواهند بود.

رسولی تلاش های جهادی جهادگران را ستود و گفت: این فعالیت های مخلصانه که با تعهد انقلابی و روحیه جهادی همراه است خود بهترن درس و الگوی عملیتی بری مدیران در سطوح مختلف است.

وی اتحاد و یکپارچگی جهت حل مشکلات مردم را از دیگر برکات اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: این کار شما که پایه های اتحاد و انسجام بین مردم و مسئولین را بیش از پیش تقویت می کند موجبات یاس و ناامیدی دشمنان اسلام را هم بیشتر فراهم می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در پایان سخنان خود به تحرکات اخیر دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: سلطنت طلب ها، منافقان و بنی سعودی ها کثیف ترین حاکمان روی زمین هستند چونکه سعی دارند تا با ابزارهای رسانه ای وسیعی که در اختیار دارند با مخدوش کردن ذهن مردم و ایجاد شک و دودلی در بین انها، به نظام آسیب وارد کنند غافل از اینکه جوانان امروز با روحیه جهادی و انقلابی برگرفته از دوران انقلاب و دفاع مقدس پای آرمان انقلاب محکم و پابرجا ایستاده اند.

انتهای پیام/