پربازدیدترین ها

کد خبر: 6535 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱

به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن انجام گرفت؛

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی استان با آزاده جنگ تحمیلی" عظیم صادق زاده"

جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی استان در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن با حضور در منزل آزاده گرانقدر"عظیم صادق زاده" یاد و خاطره ایثار و فداکاری های رزمندگان را گرامی داشتند.

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی استان با آزاده جنگ تحمیلی" عظیم صادق زاده"

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی استان به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با حضور در منزل آزاده گرانقدر "عظیم صادق زاده" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، از صبر و مقاومت این عزیزان و خانواده های آنها تجلیل و قدردانی کردند.

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این دیدار با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تکریم مقام آزادگان گفت: آزادگان در واقع گوهرهای بازیافته‌ی از ذخیره‌ی ایمان در جمهوری اسلامی هستند.

وی به دوران اسارت رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: دوران اسارت، در واقع کوتاه شده‌ی قرنهائی است که انسانهای بااستعداد را به الماس های درخشان تبدیل کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود رشادت‌های رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: ایستادگی و مقاومت عزتمندانه و بی‌نظیر آزادگان سرافراز برگ زرین و درخشانی بود که حیرت جهانیان را به دنبال داشت.

وی افزود: آزادگان گوهرهای نابی هستند که در سخت‌ترین شرایط اردوگاه‌های دشمن بعثی در زیر شکنجه‌های وحشیانه خصم دون پایمردی کردند تا ثابت کنند در اسارت ظاهری نیز خود را رزمنده و مدافع نظام و انقلاب می‌دانند و الحق که این پایمردی آزادگان و سال‌ها تحمل درد و رنج جانبازان کم از شهادت ندارد.

اسدی در پایان سخنان خود ضمن ابراز سلام و پیام فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به 166 آزاده استان ،خاطر نشان کرد:جهاد، ایثار و مقاومت آزادگان در دوران اسارت فراموش شدنی نیست بلکه مایه خیر و برکت نظام و کشور نیز محسوب شده و راه و روش و مکتب آزادگان الگوی جوانان بخصوص دانشجویان بسیجی در عرصه های جهاد و خدمت به مردم است.

 

عظیم صادق از آزدگان سرافراز دفاع مقدس در ادامه این برنامه ضمن خوشامدگویی به مسئولین بسیج دانشجویی استان به بیان نحوه اعزام و اسارت خود پرداخت و گفت: در عنفوان جوانی و زمانی که رسول نباتی بهترین دوست دوران تحصیلم در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه شهادت رسید، اشتیاق من جهت حضور در جبهه  و پر کردن جای خالی وی در صحنه های دفاع از وطن بیشتر کرد و نهایتا پس از گذراندن دوره آموزش های نظامی از تبریز به جنوب کشور اعزام شدم.

وی با بیان اینکه مثل همه رزمندگان نوجوان آن زمان با حیله وارد جبهه شد، گفت: آن زمان به دلیل کوتاه بودن قد مجبور به استفاده از آجر زیر پا شدم تا نهایتا توانستم در شلوغی اعزام و البته با فریب مسئولین اعزام به جبهه بروم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از دوران آموزش خود در جبهه بعنوان تخریب چی پرداخت و گفت: زمان عملیات به دلیل اینکه منطقه ما موانع نداشت و نیاز به تخریب چی هم نبود به ناچار تخریب چیان را بین گردان ها پخش کردند که من بعنوان تک تیرانداز به گردان امام حسین(ع) ملحق شدم تا پس از آموزش های لازم و کسب تجربه بتوانم در جبهه  و عملیات موثر واقع شوم.

وی در ادامه به خاطرات تیک تیراندازی خود نیز اشاره کرد و گفت: وقتی ما را به دشت آزادگان انتقال دادند هر 8 نفر را در یک چادر اسکان دادند و ما بعد از ایجاد سنگر زمینی و حفر گودال از قوطی های خالی کنسرو بعنوان هدف  و دشمن فرضی استفاده کرده و تمرین تیراندازی می کردیم.

صادق زاده از ایرج مهری و صادق چاکرعباسی بعنوان بهترین دوستان و همرزمان دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: هر دوی این عزیزان به درجه رفیع شهادت رسیدند.

عظیم صادق زاده از جمله رزمندگانی است که در اواخر سال 62 در عملیات خیبر به اسارت دشمن بعثی درامد و به مدت 7سال در اردوگاه موصل ضمن پایداری و مقاومت در برابر خواسته های دشمنان بعثی به تبلیغ ارزش های انقلاب در اردوگاه نیز همت کرد.

این آزاده ایثارگر که تا قبل از آزادی و بازگشت به میهن بعنوان شهید از وی نام برده می شد و حتی اعلامیه و مجلس بزرگداشت نیز برای وی برپا شده بود، در کنار اشتغال در بانک سپه به تحصیلات خود نیز ادامه داده و امروز پس از گذراندن کارشناسی ارشد رشته مدیریت در دانشگاه ازاد اسلامی خود را مهیای ورود به مقطع دکتری تخصصی کرده تا همچنان در سنگر علم و دانش به خصوص چرخه مدیریت کشور که نیاز مبرم به افراد دلسوز و از جان گذشته دارد، با کار و تلاش و مجاهدت خود همچون دوران دفاع مقدس در جنگ اقتصادی پیش رو نیز بتواند به ایفای نقش یازنده و مؤثر بپردازد.

انتهای پیام/