کد خبر: 6511 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور؛

ترویج علم در دانشگاه فرهنگیان مهمتراز تولید علم است

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور در بازدید از پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان به تبیین جایگاه و ماموریت های این دانشگاه پرداخت و گفت: ترویج علم در دانشگاه فرهنگیان مهمتراز تولید علم است.

ترویج علم در دانشگاه فرهنگیان مهمتراز تولید علم است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، طاهری نیا معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در جمع اساتید و کارکنان پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان به تبیین اهمیت تاثیر باورها و عناصر درونی بر توانمندی و موثر بودن عناصر و عملکرد بیرونی پرداخت و گفت: اگر عنصر درونی نباشد تربیت بیرونی تحقق حداکثری نخواهد یافت.

وی منشا انقلابات، تحولات و تربیت را منشایی درونی دانست و گفت: حتی مفهوم واحد قرآن کریم نیز برای برخی منشا نور و برای برخی با توجه به دستمایه های درونی افزایش خسارت را در پی دارد، لذا برای تحقق تربیت بیرونی باید بر عنصر درونی تمرکز کرد و به آنها پرداخت.

طاهری نیا با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از ماموریت گراترین دانشگاه ها در جمهوری اسلامی است، گفت: سایر دانشگاه ها ماموریت و رسالت دارند اما ماموریت آنها عام است و در کنار این ماموریت عام، ماموریت های خاصی هم برای خود تعریف می کنند. اما ماموریت در دانشگاه فرهنگیان به صراحت نهادینه و به میثاق ملی تبدیل شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به این که استادان دانشگاه باید به ماموریت این دانشگاه ایمان کامل داشته باشند به تشریح وظایف اساتید این دانشگاه پرداخت و گفت: سیاست ها و شاخص های ارزیابی پژوهش ها در راستای ماموریت دانشگاه انجام می گیرد.

وی به حوزه پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: پژوهشگران دانشگاه باید به سمت ماموریت های دانشگاه حرکت کنند، بعنوان مثال به جای تولید مقاله بین المللی، اولویت در تولید کتاب مبتنی بر سرفصل درسی باشد چرا که تالیف کتاب درسی با توجه به ماموریت ما به مراتب مهمتر از تولید مقاله بین المللی  است.

طاهری نیا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان ترویج علم مهمتر از تولید علم است،گفت: این در حالی است که دانشگاه های دیگر عموما دغدغه تولید علم دارند و توجهی به ترویج علم ندارند.

وی تصریح کرد: دغدغه دانشگاه فرهنگیان ترویج علم است.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اگر به این دو گزاره درست توجه شود باید آیین نامه ها نیز بر همین اساس تدوین شده و شاخص ها، امتیاز بندی و آیین نامه نامه ها نیز در همین راستا تدوین شود.

طاهری نیا در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت و فاصله بین پژوهشگر بودن و مدیریت کردن پژوهش،اشاره کرد و گفت: استادهایی در دانشگاه موفق هستند که هم پژوهشگر هستند و هم پژوهش ها را مدیریت می کنند؛ یعنی کشکولی از پژوهش بدون مدیریت فایده ای ندارد.

انتهای پیام/